• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το μαγνήσιο, λόγω κόστους, δεν χρησιμοποιείται σε μεγάλα τμήματα

Το αλουμίνιο μπορεί να χυτευθεί σε μεγάλα εννιαία κομμάτια, όπως το ψαλίδι

Οι μπιέλες απο τιτάνιο είναι πολύ ελαφριές και ανθεκτικές

Πολλά εξαρτήματα σύγχρονων μοτοσυκλετών είναι κατασκευασμένα απο ανθρακονήματα

Τα πολλά κιλά σκοτώνουν την ταχύτητα

 

Οι κατασκευαστές γνωρίζουν ότι για να πας γρήγορα πρέπει να είσαι ελαφρύς, για το λόγο αυτό, εμφανίζονται όλο και περισσότερες μοτοσυκλέτες φτιαγμένες από εξωτικά υλικά.

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

Οι καταναλωτές προτιμούν γενικά τις χαμηλές τιμές. Υπάρχουν όμως κι εκείνοι που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα, ώστε η μοτοσυκλέτα τους να έχει μικρότερο βάρος, καθώς μικρότερη μάζα σημαίνει καλύτερη απόδοση. Μια ελαφριά μοτοσυκλέτα επιταχύνει πιο γρήγορα, είναι πιο εύκολη στο χειρισμό και επιβραδύνει αποτελεσματικά και έχει μικρότερη κατανάλωση. Η ζήτηση για τέτοιες μοτοσυκλέτες έχει κάνει τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ελαφρύτερα και πιο ανθεκτικά υλικά.
  • Το αλουμίνιο χρησιμοποιείται από το `80 για την κατασκευή πλαισίων σπορ μοτοσυκλετών. Χρειάζεται ειδική μέθοδο χύτευσης, αλλά από αυτό μπορεί να κατασκευαστούν μεγάλα, ενιαία κομμάτια.  
Το αλουμίνιο χρησιμοποιείται συνήθως ως κράμα μαζί με άλλα μέταλλα και είναι γνωστό για το χαμηλό του βάρος. Η διαδικασία χύτευσης μπορεί να είναι δύσκολη , καθώς οι πόροι που σχηματίζονται, όταν το μέταλλο ψυχθεί, το αποδυναμώνουν και το καθιστούν ακατάλληλο για χρήση.  Τη δεκαετία του`80 άρχισαν οι κατασκευαστές να το χρησιμοποιούν για την κατασκευή πλαισίων σε υψηλής απόδοσης μοτοσυκλέτες. Το αλουμίνιο μπορεί να χυτευθεί σε πολύπλοκα, ενιαία σχήματα και να δημιουργήσει ένα ελαφρύ πλαίσιο. Στις μέρες μας δεν χρησιμοποιείται μόνο σε σπορ μοτοσυκλέτες, αλλά ακόμα και σε cruisers της Victory και της Indian.
  • Το μαγνήσιο χρειάζεται ειδική κατεργασία για να μπορεί να αντιστέκεται στη σκουριά, αλλά είναι 33% πιο ελαφρύ από το αλουμίνιο.
Το εξωτικό αυτό υλικό έκανε αρχικά την εμφάνισή του σε τροχούς αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ο λόγος που χρησιμοποιήθηκε αργότερα στους τροχούς αγωνιστικών μοτοσυκλετών, είναι το χαμηλό βάρος. Μια ζάντα μαγνησίου ζυγίζει 30 με 35% λιγότερο από μια αντίστοιχη από αλουμίνιο. Δεν χρησιμοποιείται συχνά σε μοτοσυκλέτες ευρείας παραγωγής, γιατί η πορώδης σύστασή του υπάρχει περίπτωση να αφήνει τον αέρα του ελαστικού να διαφύγει και υπάρχει πιθανότητα να στραβώσουν από τις λακκούβες. Η παραγωγή εξαρτημάτων από μαγνήσιο γίνεται με σφυρηλάτηση, αντί για χύτευση, για να αποκτήσει μεγαλύτερη αντοχή και δέχεται ειδική επίστρωση για να αντέχει στη σκουριά. Το χαμηλό του βάρος το κάνει ιδιαίτερα δημοφιλές στους κατασκευαστές μοτοσυκλέτας, οι οποίοι το χρησιμοποιούν σε μη δομικά στοιχεία, όπως καπάκια κινητήρων και βαλβίδες για να κερδίσουν γραμμάρια.
  • Το τιτάνιο είναι εξίσου ισχυρό με το ατσάλι, ενώ ταυτόχρονα είναι 75% ελαφρύτερο. Συνήθως, χρησιμοποιείται μόνο σε εξαρτήματα κινητήρων, επειδή είναι 6 φορές πιο ακριβό από το αλουμίνιο.
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία αντοχής – βάρους από όλα τα μέταλλα, καθώς είναι 75% ελαφρύτερο από το ατσάλι, όντας, ταυτόχρονα, εξίσου ανθεκτικό. Χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά σε μαχητικά αεροσκάφη τη δεκαετία του `50. Η πυκνή σύστασή του, είναι ο λόγος που είναι τόσο ισχυρό υλικό. Είναι 60% πιο πυκνό και δύο φορές πιο δυνατό από το αλουμίνιο. Η εξόρυξή του τιτανίου, είναι μια πολλή ακριβή διαδικασία και αυτό έχει αντίκτυπο στην τελική του τιμή, η οποία μπορεί είναι έξι φορές υψηλότερη από του αλουμινίου. Για το λόγο αυτό, η χρήση του στις μοτοσυκλέτες είναι περιορισμένη σε εξαρτήματα κινητήρων, όπως είναι οι μπιέλες, οι βαλβίδες και οι εξατμίσεις.
  • Το ανθρακόνημα έχει τις ρίζες του στην πολεμική αεροπορία. Στις μοτοσυκλέτες αρχικά χρησιμοποιήθηκε σε μη δομικά εξαρτήματα. Εξελίσσεται, όμως, ταχύτατα και πλέον  χρησιμοποιείται ακόμα και για την κατασκευή πλαισίων.    
Τα ανθρακονήματα εμφανίστηκαν αρχικά σε αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας, χρησιμοποιήθηκαν στα αγωνιστικά της F1 και τη δεκαετία του `90 πέρασαν στις μοτοσυκλέτες. Το μειωμένο βάρος και η αντοχή τους, κέντρισε το ενδιαφέρον των κατασκευαστών. Στην αρχή της θητείας του στις μοτοσυκλέτες, χρησιμοποιούνταν σε μη δομικά στοιχεία, όπως τελικά εξατμίσεων, φτερά, ρεζερβουάρ και κομμάτια του φαίρινγκ, μόνο σε πολύ ακριβές κι εξωτικές μοτοσυκλέτες. Πλέον οι διαδικασίες παραγωγής του έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ, που είναι δυνατή η χρήση του στην κατασκευή πλαισίων και υποπλασιών, καθώς είναι σε θέση να προσφέρει την απαραίτητη δομική αντοχή και ακαμψία.

Το κυνήγι των γραμμαρίων δεν σταματά. Κατασκευαστές και αγοραστές κατανοούν πλήρως τα οφέλη  του χαμηλού βάρους. Στόχος είναι η μείωση του κόστους των εξωτικών αυτών υλικών για να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν σε ευρεία κλίμακα.