Τα νέα τεχνικά σχέδια του Suzuki GSX-R1000

Προσέξτε τα πηνία ελέγχου του λαδιού, επι της κεφαλής, αλλά και τον αγωγό λαδιού που πηγαίνει σε αυτά από το κάρτερ...

Και εδώ, το σχεδιάγραμμα των εκκεντροφόρων και το τι ακριβώς θα κάνει το λάδι, στο εσωτερικό του κινητήρα.

Suzuki: Έρχονται αλλαγές στο GSX-R1000

Νέα δεδομένα για το superbike της Suzuki, το οποίο εμφανίζεται ότι θα φέρει διαφορετικό κινητήρα στην επικείμενη ανανέωσή του. Δείτε περισσότερα…

SUZUKI: scooter κάνε το δικό σου .. εύκολα!

Το Suzuki GSX-R1000 έλαβε την τελευταία μεγάλη ανανέωσή του το 2017, ενώ για φέτος οι αλλαγές που έγιναν στο μοντέλο είναι λίγες και περιορίζονται σε λεπτομέρειες και διαθέσιμους χρωματισμούς. Ωστόσο, η εταιρεία φαίνεται να αλλάζει τα δεδομένα για το θεμελιώδες μηχανολογικό επίπεδο του GSX-R, όπως αποκαλύπτουν σχέδια για πατέντα.

Πιο συγκεκριμένα, είναι πολύ πιθανόν ο τετρακύλινδρος κινητήρας της Suzuki, να αποκτήσει νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, εγκαταλείποντας την αμιγώς μηχανική λύση που έχει τώρα και αντικαθιστώντας την με ένα υδραυλικό σύστημα. Μέχρι τώρα, η GSX-R1000 ήταν η μόνη superbike που έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, το οποίο τώρα θα φέρει και η BMW S1000RR ενώ και η Honda φαίνεται ότι δουλεύει σε κάτι παρόμοιο.

Το νέο σύστημα της Suzuki θα είναι ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο, κάτι σαν το VTEC της Honda –σε αντίθεση με το εντελώς μηχανικό σύστημα που το GSX-R1000 φέρει τώρα. Ακόμα, ο μεταβλητός χρονισμός θα λειτουργεί και στους δύο εκκεντοφόρους, εισαγωγής και εξαγωγής (το τωρινό σύστημα λειτουργεί μόνο στην πλευρά της εισαγωγής). Μπορείτε να δείτε στα σχέδια, το σημείο στο οποίο θα μπαίνουν τα πηνία ελέγχου του συστήματος, δίπλα στην κεφαλή του κινητήρα.

Γιατί όμως υπάρχει ξαφνικά, αυτός ο «πυρετός» για συστήματα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων; Όπως όλοι ξέρουμε, από την 1η Ιανουαρίου του 2020, θα τεθούν σε άμεση ισχύ τα μέτρα ρύπων Euro5 τα οποία είναι πολύ πιο αυστηρά από τα ήδη αυστηρά Euro4. Για κινητήρες υψηλών επιδόσεων όπως αυτούς των superbikes, θα είναι πολύ δύσκολο να παραμείνουν νόμιμοι χωρίς ένα σύστημα που θα εξασφαλίζει την υψηλή ισχύ στις μεγάλες στροφές, αλλά και την ιδανική αποδοτικότητα της καύσης στα χαμηλά. Επιπλεόν, ο ηλεκτρονικός έλεγχος των συστημάτων είναι απαραίτητος για την μεγιστοποίηση της απόδοσής τους –και για αυτό η Suzuki αποφάσισε να αφήσει την μηχανική λύση.

Το νέο σύστημα αναμένεται, λοιπόν, να εφαρμοστεί στις μοτοσυκλέτες στην καλύτερη περίπτωση, το 2020, με την αυγή του Euro5, αν φυσικά δεν χρειαστεί περαιτέρω ανάπτυξη και η Suzuki δεν εξασφαλίσει ειδική άδεια να πουλά τις Euro 4 μοτοσυκλέτες για λίγο, ακόμη και μετά το Euro5.