Σε νοιάζει πραγματικά από που είναι η μοτοσυκλέτα σου;

Σε νοιάζει πραγματικά από που είναι η μοτοσυκλέτα σου;

Με τα στάνταρ παραγωγής να είναι αυστηρά ακόμα και σε μάρκες λιγότερο γνωστές και την τεχνολογία να μοιράζεται με ταχύτατους ρυθμούς, μήπως πλέον δεν έχει σημασία από ποια χώρα προέρχεται μια μοτοσυκλέτα;

Τόσο στη μοτοσυκλέτα, όσο και στο αυτοκίνητο, η κόντρα μεταξύ Ευρώπης, Ασίας κι Αμερικής κρατάει από την πρώτη στιγμή που δίκυκλα και τετράτροχα πάτησαν τη ρόδα τους στους δρόμους. Μια διαμάχη που έχει χαλάσει φιλίες και έχει δημιουργήσει άσπονδους εχθρούς για το ποια χώρα κατασκευάζει καλύτερα οχήματα, με τα πλεονεκτήματα να εκτοξεύονται από κάθε μεριά και να δημιουργείται μια ατέρμονη συζήτηση.

Όταν η κάθε «σχολή» ξεχώριζε

Σίγουρα τέτοιες συζητήσεις είχαν πραγματικό νόημα και αντίλογο μέχρι και πριν 10-15 χρόνια, όπου η κάθε εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών κράταγε τα «χαρτιά» της ερμητικά κλειστά μέχρι να παρουσιάσει το νέο της μοντέλο στην αγορά, έδινε στη δημοσιότητα «ψίχουλα» σχετικά με τις τεχνολογίες που ετοιμάζει και εννοείται ότι το εκάστοτε ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα το κρατούσε σαν επτασφράγιστο μυστικό, ώστε να μην μπορεί να το αντιγράψει κανείς. Επίσης η κάθε «σχολή» ξεχώριζε για κάτι μοναδικό, όπως παραδείγματος χάρη η Ιαπωνία για την αξιοπιστία της και η Ιταλία για την σχεδίαση.

Πλέον μοιράζονται τεχνολογίες και εμπειρία

Εν έτη 2023, οι καταστάσεις έχουν αλλάξει. Αρκετές εταιρίες βρίσκονται κάτω από την ίδια ομπρέλα μεγάλων ομίλων, μοιράζοντας μεταξύ τους τεχνογνωσία, τεχνολογία και ποιοτικά στοιχεία. Μάλιστα δεν είναι λίγα τα «βαριά ονόματα» στο χώρο της μοτοσυκλέτας που έχουν κάνει συνεργασίες με κινέζικες εταιρίες ώστε να μπουν στην εκεί αγορά, με αποτέλεσμα ακόμα και μοντέλα με προέλευση τη Κίνα να έχουν υψηλά στάνταρ. Τέλος δεν είναι σπάνιο πλέον να βλέπουμε μοτοσυκλέτες που μοιάζουν τόσο στα τεχνικά χαρακτηριστικά, όσο και στην εμφάνιση.

«Ίδια» τεχνολογία σε παρόμοιες μοτοσυκλέτες

Επιπλέον με την ανάπτυξη του διαδικτύου, οι μοτοβιομηχανίες έχουν άμεση πρόσβαση σε στοιχεία, πληροφορίες και πατέντες που τους επιτρέπει να εμπνευστούν από ότι καινούργιο εμφανίζεται στην αγορά, κλείνοντας γρήγορα το τεχνολογικό κενό που μπορεί να υπάρχει ανά εταιρεία. Έχουν γίνει σχεδόν τόσο ίδιες οι μοτοσυκλέτες σε συγκεκριμένους τεχνολογικούς κι όχι τομείς, που ακόμα κι εμείς που έχουν καθημερινή τριβή με πολλά και νέα μοντέλα, πρέπει να τις «δούμε» διεξοδικά για να βρούμε μικρές διαφορές.

Συνέχεια του άρθρου >>>