Η οδήγηση στην πόλη μπορεί να απαιτεί λοιπόν ένα μικρό επίπεδο προσοχής (και ένα μεγαλύτερο επίπεδο υπομονής και αντοχής στη ζέστη που βγαίνει από τους λαιμούς των εξατμίσεων και «χτυπάει» το δεξί πόδι του αναβάτη), παρόλα αυτά ο ψεκασμός λειτουργεί με ορθό τρόπο, συνεπικουρούντας στην ομαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, χωρίς δισταγμούς ή αιφνίδιες αντιδράσεις στο άνοιγμα του γκαζιού, καθώς και στη δυνατότητα να οδηγείται με μία σχέση πάνω.
Ως μοτοσυκλέτα που επιδιώκει να συνδυάσει πολλές χρήσεις, η Royal Enfield Bear 650 θα πρέπει να τοποθετεί τον αναβάτη της σε μια κατά κύριο λόγο ουδέτερη και άνετη θέση οδήγησης. Με την ελαφρώς ψηλή σέλα, τα χαμηλά τοποθετημένα μαρσπιέ και το τιμόνι κοντά στο σώμα, η θέση οδήγησης είναι όρθια με πολύ ελαφριά κλίση προς τα εμπρός, προσφέροντας την άνεση που αναζητάει κάποιος στην καθημερινότητα και την ευκολία να καλύψει τόσο τις σύντομες μετακινήσεις όσο και τις διαδρομές μεγαλύτερης διάρκειας. Στη σέλα ο ίδιος δεν θα κουραστεί, ώστε να φτάνει πιασμένος στον προορισμό του ή να χρειάζεται στάσεις σε μεγαλύτερες διαδρομές, και ο υποψήφιος συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του ακόμα περισσότερο αφρώδες, στοιχείο που ενισχύει την άνεση στα καθημερινά ή εκδρομικά δρομολόγια με δύο άτομα. Παρόλο που το τιμόνι δεν κόβει πολύ, το φάρδος του ανοίγει τα χέρια και προσφέρει έναν πολύ καλό λεβιέ που εξυπηρετεί τα μάλα στους επιτόπιους ελιγμούς, κάνοντας τους χειρισμούς σε χαμηλές ταχύτητες πιο ευέλικτους. Το τίμημα που πρέπει να πληρώσει κάποιος είναι ότι η διήθηση απαιτεί ελαφρώς μεγαλύτερη προσοχή, μιας που τα αντίβαρα ενδέχεται να βρουν σε καθρέφτες αυτοκινήτων, χωρίς όμως αυτό να προξενεί πρόβλημα, καθώς η αίσθηση ελέγχου παραμένει υψηλή. Η οδήγηση στην πόλη μπορεί να απαιτεί λοιπόν ένα μικρό επίπεδο προσοχής (και ένα μεγαλύτερο επίπεδο υπομονής και αντοχής στη ζέστη που βγαίνει από τους λαιμούς των εξατμίσεων και «χτυπάει» το δεξί πόδι του αναβάτη), παρόλα αυτά ο ψεκασμόςλειτουργεί με ορθό τρόπο, συνεπικουρούντας στην ομαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, χωρίς δισταγμούς ή αιφνίδιες αντιδράσεις στο άνοιγμα του γκαζιού, καθώς και στη δυνατότητα να οδηγείται με μία σχέση πάνω. Στη δύσκολη στιγμή αρωγός στέκεται το σύστημα πέδησης που ακινητοποιεί με πολύ καλές επιδόσεις το σύνολο, προσφέροντας την ίδια στιγμή και πολύ καλό επίπεδο πληροφόρησης στον αναβάτη. Αν κάποιος αναζητάει τις σπορ επιδόσεις, η συμπεριφορά και ο ήχος του κινητήρα δεν θα τον βάλουν στην πρίζα από νωρίς, αλλά η συμπεριφορά του αλλάζει όταν το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 3.500 σ.α.λ. και όλα ―οι στροφές, το κιβώτιο, ο ήχος και η ...διάθεση― συντονίζουν αρμονικά πάνω από τις 4.500 σ.α.λ. και προσφέρουν μεγαλύτερα επίπεδα απόλαυσης. Οπότε, όταν το αστικό περιβάλλον εξαφανιστεί στους καθρέφτες και το σκηνικό αλλάξει προς το πιο στριφτερό, με λίγες έξτρα μοίρες στο δεξί γκριπ η διάθεση ανεβαίνει και το σύνολο προσφέρει ένα αρκετά χορταστικό επίπεδο απόλαυσης, ακολουθώντας τις ορέξεις του αναβάτη και ταυτόχρονα καθησυχάζοντάς τον ότι δεν θα τον προδώσει ακόμη και όταν ο ρυθμός ανεβαίνει. Μπορεί να μην είναι διατεθειμένη να πλαγιάσει με τη σκέψη, γεγονός το οποίο οφείλεται και στα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, αλλά με λίγη έξτρα πίεση στο τιμόνι πείθονται ακόμη και αυτά και ανταποκρίνονται αποδοτικά και με σιγουριά σε ήπιες έως μεσαίες γωνίες κλίσης. Οι αναρτήσεις δεν διαθέτουν ρυθμίσεις (πέρα από την τυπική προφόρτιση της πίσω) και παρόλα αυτά καταφέρνουν να κρατήσουν ισορροπημένη τη ζυγαριά μεταξύ της πληροφόρησης και της άνεσης, αν και θα ήταν καλοδεχούμενες αν ήταν ελαφρώς πιο μαλακές. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης δεν γλιστράνε στις απότομες επιταχύνσεις ή στις ξαφνικές επιβραδύνσεις και είναι σταθερά υπό κλίση σε τυπικές συνθήκες διαδρομής. Την ίδια στιγμή δεν ζητούν συχνά την αρωγή του ABS, ενώ ―σε συνδυασμό και με τον ήπιο ψεκασμό τού κινητήρα― κάνει την απουσία Traction Control μη αισθητή. Παρόλα αυτά ένα καλύτερο ζευγάρι θα έδινε πολλούς έξτρα πόντους στην οδική συμπεριφορά τής Bear, ξεδιπλώνοντας και τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα της. Αν ο αναβάτης αποφασίσει να στεγνώσει το ρεζερβουάρ, τον πάρει η ώρα οδηγώντας και ο ήλιος πέσει, η οθόνη θα προσαρμοστεί αυτόματα στο αντίστοιχο θέμα και στην αντίστοιχη φωτεινότητα (αν το έχουμε επιλέξει εξαρχής), διευκολύνοντας την ανάγνωση των ενδείξεων σε κάθε συνθήκη. Παράλληλα, η σύνδεση με το κινητό θα εμφανίσει πλήρη χάρτη πλοήγησης στο άνω μισό μέρος, για να γυρίσει με ασφάλεια σπίτι του, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει (αν και παραδόξως ζητάει ανοιχτή την οθόνη του κινητού, γεγονός όχι καλό για τη μπαταρία τής συσκευής). Κι αν η πορεία επιστροφής περιλαμβάνει χωματόδρομο για να γλιτώσουμε χρόνο ή για να δώσουμε έναν έξτρα πόντο στην απόλαυση της διαδρομής, η Bear δεν θα πει όχι σε απλά περάσματα από βατά μονοπάτια. Η κύλιση σε αυτά τα τερραίν γίνεται προβλέψιμα και με επαρκή σταθερότητα, καθώς η γεωμετρία και οι αναρτήσεις της επιτρέπουν τις διελεύσεις αρκεί να διατηρούνται λογικές ταχύτητες.