Ο δικύλινδρος κινητήρας της Royal Enfield Bear 650 αποτελεί βασικό στοιχείο της συνολικής της ταυτότητας, καθώς ενσωματώνει τον τεχνικό πυρήνα γύρω από τον οποίο χτίζεται ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας. Πρόκειται για έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα με κυβισμό 648 κ.εκ., ο οποίος εμφανίζεται και σε άλλα μοντέλα της Royal Enfield, όπως οι Interceptor 650 και Classic 650.
Ο δικύλινδρος κινητήρας της Royal Enfield Bear 650 αποτελεί βασικό στοιχείο της συνολικής της ταυτότητας, καθώς ενσωματώνει τον τεχνικό πυρήνα γύρω από τον οποίο χτίζεται ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας. Πρόκειται για έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα με κυβισμό 648 κ.εκ., ο οποίος εμφανίζεται και σε άλλα μοντέλα της Royal Enfield, όπως οι Interceptor 650 και Classic 650. Οι 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο (8 στο σύνολο) παίρνουν κίνηση από έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC). Η μέγιστη ροπή των 5,8 kg-m εμφανίζεται στις 5.150 σ.α.λ., ενώ η απόδοση του συνόλου ανέρχεται στους 47 ίππους στις 7.150 σ.α.λ., τιμές που διατηρούνται εσκεμμένα λίγο κάτω από το όριο της κατηγορίας Α2. Μια μικρή σχεδιαστική λεπτομέρεια είναι ο αριθμός των κυβικών που είναι διακριτικά αποτυπωμένος στα πτερύγια του κυλίνδρου, ενώ οι επιδόσεις επιτάχυνσης ―που δεν είναι λεπτομέρεια― μετρήθηκαν στα 5,9 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ/ώρα από στάση και στα 7,1 δευτερόλεπτα για τη μετάβαση από τα 60 στα 120 χλμ/ώρα. Η αεροελαιόψυκτη κατασκευή τού κινητήρα αποτελεί συνειδητή επιλογή, που υπαγορεύει και τη σχετικά χαμηλή σχέση συμπίεσης της τάξης του 9,5:1, ενώ ―όπως μας ενημέρωσε και η ίδια η Royal Enfield― η εξάτμιση δεν τοποθετείται ψηλά, στα σχεδιαστικά πρότυπα των scrambler, με σκοπό το μοντέλο να έχει δυνατότητες φόρτωσης, π.χ. με μαλακές βαλίτσες, ενώ οι λαιμοί εξαγωγής ενώνονται στη δεξιά πλευρά μπροστά από τον κινητήρα και στη συνέχεια κατευθύνονται προς τα κάτω και πίσω. Σε κάθε περίπτωση, η μετάδοση της ισχύος γίνεται μέσω κιβωτίου έξι σχέσεων, το οποίο φιλοξενείται μέσα σε ένα σχετικά ογκώδες μεταλλικό περίβλημα που εξέχει κυρίως από τα δεξιά και είναι βαμμένο σε μαύρο ματ χρώμα που δίνει πόντους στην ...απείθαρχη εικόνα της μοτοσυκλέτας. Παρόλα αυτά η κλιμάκωσή του και ο υγρός, πολύδισκος συμπλέκτης που αναλαμβάνει τη συνεργασία του με τον κινητήρα διαθέτει υποβοήθηση για να εξυπηρετεί την απρόσκοπτη, καθημερινή χρήση και ταυτόχρονα λειτουργία ολίσθησης για να συμβάλλει στην ευστάθεια του συνόλου στα απότομα κατεβάσματα. Το ρεζερβουάρ των 13,7 λίτρων χάρη στη μεικτή κατανάλωση των 4,7 λίτρων/100χλμ που μετρήσαμε χαρίζει σχεδόν 300 χιλιομέτρων, τιμή που μπορεί να πέσει αρκετά χάρη στο ροπάτο κινητήρα που δίνει τη δυνατότητα οδήγησης με μία σχέση πάνω.