Είναι άραγε σοφό να σκάμε χρήματα "με το τσουβάλι" για να φτιάξουμε μια μοτοσυκλέτα με μόνο στόχο να "δειχθούμε";

Πόσο ακριβά πληρώνουμε το…πουλ μουρ;

Ποιες μετατροπές στη μοτοσυκλέτα είναι μόνο για το… θεαθήναι; Πιστεύετε ότι πολλοί αναβάτες ξοδεύουν πολλά χρήματα, προκειμένου απλά να προσελκύσουν την προσοχή;

mototriti Team

Όπως ακριβώς και το γκάζι, οι μετατροπές στην μοτοσυκλέτα έχουν την… γλύκα τους. Μάλιστα, οι δυνατότητες που έχει ένας αναβάτης να «πειράξει» την μοτοσυκλέτα του, σε όλα τα επίπεδα, είναι τεράστιες και πάρα πολλές μετατροπές γίνονται για βελτίωση της εμφάνισης της μοτοσυκλέτας. Αλλα πειράγματα γίνονται για αύξηση ισχύος, βελτίωση του ήχου και της οδηγικής συμπεριφοράς.
Μήπως όμως, σε πολλές περιπτώσεις, οι μετατροπές γίνονται με σκοπό την… μόστρα και μόνο; Και αν ναι, μήπως πετάμε πάρα πολλά χρήματα, σε τέτοιες μετατροπές;

Αν μόνος σου σκοπός είναι να δειχθείς… κάτι κάνεις λάθος!

Ας πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο μοτοσυκλετισμός είναι μια έννοια που δύσκολα μπορεί να συμπτυχθεί σε μερικές γραμμές κειμένου, μόνο. Ωστόσο, ένα από τα βασικά του στοιχεία είναι ότι «αμαυρώνεται» στην παρουσία του δήθεν, της τάσης για επίδειξη και της ψεύτικης υπερηφάνειας. Και δυστυχώς, ειδικά στα σημερινά χρόνια, το όχημα πολλές φορές λαμβάνει τον ρόλο της επέκτασης της προσωπικότητας του ατόμου, με τα ανάλογα αποτελέσματα. Πολλοί αναβάτες επιδιώκουν αποκλειστικά να εντυπωσιάσουν τους άλλους, με την μοτοσυκλέτα τους, τον εξοπλισμό τους ή οτιδήποτε άλλο και τελικά καταλήγουν να ξοδεύουν τεράστια ποσά για αυτόν τον σκοπό. Θα μας πείτε, «περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα», απλά εμείς πιστεύουμε ότι έτσι ο αναβάτης χάνει την πραγματική απόλαυση της μοτοσυκλέτας: την επένδυση στην οδήγηση.

Προτεραιότητα έχει η συντήρηση και όχι η εμφάνιση

Κάτι που πολλοί αναβάτες ξεχνούν είναι ότι, όταν θα «ακουμπήσεις χρήματα» στην μοτοσυκλέτα, προτεραιότητα έχει η συντήρηση και η επισκευή βλαβών και όχι η εμφάνιση και τα αξεσουάρ. Όσο εξεζητημένη και να είναι η βαφή που θα κάνεις στη μηχανή… όσα πομπώδη αξεσουάρ και να βάλεις επάνω της, τα χρήματά σου είναι πεταμένα αν η μοτοσυκλέτα έχει βλάβες ή χρειάζεται συντήρηση. Δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που –λανθασμένα- φροντίζουν μόνο τα εξωτερικά, παραμελώντας εργασίες όπως service η ακόμα και αλλαγές ελαστικών…

Μη χαλάς την γεωμετρία για την πόζα!

Οι κατασκευαστές επενδύουν τεράστια ποσά έρευνας και ανάπτυξης, στο να ορίσουν και να παράξουν την σωστή γεωμετρία για κάθε μοτοσυκλέτα. Όταν λοιπόν κάποιος αναβάτης θέλει να την «πειράξει», για παράδειγμα, να χαμηλώσει το πιρούνι και την πίσω ανάρτηση, να τοποθετήσει μακρύ ψαλίδι, ακόμα και να αλλάξει τα γρανάζια στην τελική μετάδοση, κανονικά θα πρέπει να ξέρει 100% τι κάνει. Όλοι όμως ξέρουμε ότι οι αναβάτες που τα κάνουν αυτά, απλά και μόνο για να είναι… όμορφη (λέμε τώρα) η μοτοσυκλέτα, δεν είναι και λίγοι. Και φυσικά, τα οδηγικά χαρακτηριστικά πάνε περίπατο, στο βωμό της επίδειξης, η οποία τελικά αποδεικνύεται μάταιη στα μάτια ενός πραγματικού γνώστη.

Τι πιστεύετε εσείς;

Υπάρχουν πράγματι αναβάτες που ξοδεύουν «τσάμπα» για να εντυπωσιάσουν; Μάταιες ή όχι, οι μεγάλης έκτασης αισθητικές επεμβάσεις σε μια μοτοσυκλέτα; Τι θεωρείτε για τις πρακτικές αυτές; 
 

VITALIOTIS
TRENT