Παίζει ρόλο η κατανάλωση στην επιλογή μοτοσυκλέτας;

Παίζει ρόλο η κατανάλωση στην επιλογή μοτοσυκλέτας;

Πριν λίγα χρόνια ίσως η συγκεκριμένη ερώτηση να είχε δευτερεύουσα σημασία στην επιλογή μια μοτοσυκλέτας αν αυτή ικανοποιούσε τις υπόλοιπες ανάγκες, αλλά με το λίτρο της βενζίνης να «παίζει» σταθερά γύρω στο 1,90 ευρώ και πάνω, μήπως αλλάζουν τα δεδομένα;

Η σημαντικότητα της κατανάλωσης εξαρτάται από τον αναβάτη

Ποια είναι η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση; Ναι, η κατανάλωση στην επιλογή μιας μοτοσυκλέτας παίζει πάντα ρόλο, όμως δεν έχει την ίδια βαρύτητα για όλους τους αναβάτες. Το θέμα είναι τι αναζητά ο καθένας από ένα δίκυκλο. Αν θέλει αποκλειστικά οικονομική μετακίνηση, θα προσπαθήσει να βρει ένα μοντέλο που καίει εξαιρετικά λίγο, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα άλλα στοιχεία όπως οι χώροι. Αν όμως είναι λίγο πιο «ρομαντικός»  δεν θα διστάσει να βάζει πιο βαθιά το χέρι σε κάθε επίσκεψη στο πρατήριο για να έχεις την «απόλαυση» που αναζητάς. Ας δούμε πιο αναλυτικά τα πράγματα!
 

Η φιλοσοφία κάνει τη διαφορά

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι σε πολύ γενικές γραμμές οι ιδιοκτήτες μοτοσυκλέτας χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Στην πρώτη είναι οι αναβάτες που αγάπησαν από την πρώτη επαφή την ελευθερία των 2 τροχών και στη δεύτερη τα άτομα που είδαν τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει στον αστικό ιστό η μοτοσυκλέτα και αποφάσισαν τα εκμεταλλευτούν.  Η ευελιξία, η «αποφυγή» του μποτιλιαρίσματος, η ευκολία στο παρκάρισμα και η σχετικά πιο χαμηλή κατανάλωση από τα αυτοκίνητα έκαναν πολύ κόσμο να ανέβει στη σέλα, ενώ η νέα εγκύκλιος που επιτρέπει οδήγηση μοτοσυκλέτας με δίπλωμα αυτοκινήτου άνοιξε ακόμα περισσότερο τις πόρτες των 2 τροχών. Αν και για την πρώτη κατηγορία πρώτο λόγο στην επιλογή μιας μοτοσυκλέτας παίζει η ευχαρίστηση στην οδήγηση, στη δεύτερη σημαντικό ρόλο παίζει η κατανάλωση μιας και αυτό που αναζητούσαν όταν «μπήκαν» στο κόσμο τω 2 τροχών ήταν η οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Αυτή η διαφορά φιλοσοφίας επηρεάζει σε ένα μεγάλο βαθμό και την απάντηση στην ερώτηση  που θέσαμε παραπάνω.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Λιγότερη σημασία έχει η κατανάλωση για τους «καθαρούς» λάτρεις

Σίγουρα κανείς δεν θέλει να πληρώνει τα μαλλιά της κεφαλής του στα πρατήρια καυσίμων! Όμως όσοι βλέπουν τη μοτοσυκλέτα σαν μια απόδραση από την καθημερινότητα και την έχουν σαν τρόπο ζωής μπορεί πιο εύκολα να «καταπιούν» καταναλώσεις που ξεπερνούν πολλές φορές τα νέας τεχνολογίας υβριδικά αυτοκίνητα. Μια τιμή γύρω στα 8 λίτρα /100 χλμ. για ένα on-off 1.200 κ.εκ. ή ένα supersport  ή μια cruiser μπορεί να ακούγεται μεγάλη για ένα μη μυημένο στο κόσμο της μοτοσυκλέτας, αλλά για τον αναβάτη που του προσφέρει μια «ψυχοθεραπεία» μπορεί να είναι «απλά μια καθημερινή».  Βέβαια οι εταιρείες καταλαβαίνουν ότι ακόμα και τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες θα γίνουν πιο «ποθητές» με χαμηλότερη κατανάλωση γι αυτό εξελίσσουν τους νέους κινητήρες με πρωταρχικό στόχο της ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, αλλά χωρίς να αφήνουν στο παρασκήνιο την οδική συμπεριφορά ή την άνεση.

Βασική επιλογή η οικονομία για όσους τη θεωρούν εργαλείο καθημερινότητας

Από την άλλη υπάρχουν όσοι θέλουν να αγοράσουν ή αγόρασαν μοτοσυκλέτα ώστε να γλιτώσουν χρήματα από τις καθημερινές διαδρομές τους.  Εδώ η κατανάλωση σίγουρα παίζει, αν όχι τον πρώτο, ένα από τους πιο βασικούς λόγους στην τελική επιλογή.  Μπορεί την ευελιξία και την ευκολία μετακίνησης ενός δικύκλου να μην φτάνει ένα αυτοκίνητο, αλλά θα είναι δώρο άδωρον αν καίει περισσότερα. Τι να κάνεις μια μοτοσυκλέτα που ναι μεν σου γλιτώνει χρόνο στο δρόμο, αλλά στο τέλος του μήνα το κόστος καυσίμου είναι παρόμοιο ή μεγαλύτερο με το να κυκλοφορούσες με αυτοκίνητο, η οικονομία πάει περίπατο.  Το θέμα είναι αν ο αναβάτης είναι διατεθειμένος να θυσιάσει κάποια αλλά στοιχεία, π.χ. χώροι ή άνεση, για να κερδίσει μερικά λίτρα μικρότερης κατανάλωσης.

Βέβαια η κατανάλωση από μόνη της δεν λέει τίποτα, διότι ποιος ο λόγος να πάρεις μια «χειρότερη» μοτοσυκλέτα/scooter/ παπί που θα σου γλυτώνεις 2 ευρώ κάθε 100 χλμ. σε σχέση με ένα ανταγωνιστή και στο τέλος το service της να σου στοιχίζει τα διπλάσια;