• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι ασφάλτινες υπέρ-επιδόσεις αποτελούν για μία ακόμη φορά το δυνατό σημείο του Multistrada. Η διάσχιση χωματόδρομων με ασφάλεια περιλαμβάνεται στο μενού.

Οδηγώντας: Superbike Adventure

Μοτοσικλέτες περιπέτειας ε; Το Multistrada συνεχίζει να διαφέρει στο τι αντιλαμβάνονται οι δημιουργοί του ως περιπέτεια, με τις ασφάλτινες υπέρ-επιδόσεις να αποτελούν για μία ακόμη φορά το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. 


Λόγω της χαζομάρας ενός συναδέλφου, που σήκωσε σούζα μπροστά στους αστυνομικούς στο Lanzarote, η όλη παρουσίαση εξελίχθηκε σε ένα βασανιστικά αργό -για τις ικανότητες του Multistrada- ταξίδι (βλ. βόλτα), με κύριο γνώμονα την ολοκλήρωση του event, δίχως να επέμβει η αστυνομία και ακυρώσει τα πάντα. Έχασα το λογαριασμό και τη μπάλα με το πόσες φορές άκουσα “όχι σούζα παιδιά”! Γίνεται; Είναι σχεδόν αδύνατο με μια μοτοσικλέτα Sport τουρισμού όπως το νέο Multistrada, με απόδοση 160 αλόγων και ροπή σχεδόν 14 κιλών, όταν ανοίξεις το γκάζι τέρμα, να διατηρήσεις με 1η ή 2α την επαφή του μπροστινού τροχού στην άσφαλτο. Μιλάμε για υπέροχη, εθιστική επιτάχυνση, με επίσης εθιστικό μουγκρητό από τα εσώψυχα του κινητήρα και από τα διπλά τελικά. Εξακοντίζεσαι μπροστά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, βλέποντας τα χιλιόμετρα στο κοντέρ να σκαρφαλώνουν με τρομακτικό ρυθμό. 

Παρόλο που δεν μπορέσαμε να κρατήσουμε γρήγορο ρυθμό για πολλή ώρα, λόγω των πλοηγών που μας κράταγαν τα χαλινάρια γερά, σε κάποιες περιστάσεις κινηθήκαμε αρκετά γρήγορα, με το Multistrada να αποδεικνύεται πραγματική ρουκέτα, γεμίζοντας μας με μια απαράμιλλη αίσθηση ασφάλειας. Αίσθηση που προέρχεται τόσο από μηχανολογικής πλευράς και στησίματος πλαισίου, αναρτήσεων και φρένων, όσο και από τους ηλεκτρονικούς φρουρούς που απομακρύνουν τις έγνοιες και τα άγχη ακόμα και από τους πλέον αρχάριους. Μόνο στα πολλά (180-200 χλμ/ώρα), και με αρκετό αέρα κατά την παρουσίαση, το μπροστινό άρχιζε να ελαφραίνει, προσδίδοντας νευρικότητα στη μοτοσικλέτα. Σε χαμηλότερες ταχύτητες, το Multistrada παρέμεινε υποδειγματικά σταθερό, και ιδιαιτέρως ευέλικτο, ενώ πλήρης είναι η απουσία κραδασμών, τρυπών και άγαρμπων σκαλοπατιών στην απόδοση -εξαιρετικά πολιτισμένος, γραμμικός και φιλικός ο κινητήρας. Ο συμπλέκτης είναι σχετικά σκληρός, ενώ το κιβώτιο είναι θετικό όταν οδηγείς αποφασισμένος, όταν όμως κάνεις τις αλλαγές χαλαρά βρίσκει νεκρές ανάμεσα στις ψηλές σχέσεις. 

Τα φρένα αποδείχτηκαν άγκυρες, με φοβερή δύναμη, και αντάξια αίσθηση. 'Αριστο και το Cornering ABS, τόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές, καθώς όπως (και όσο) κι αν πιέσεις τα φρένα, το Multistrada δεν θα κάνει “κιχ”, ούτε θα σε ανησυχήσει, ούτε θα ανοίξει τροχιά, ούτε και θα μεγαλώσει τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Απλώς, θα φρενάρει δυνατά και αποτελεσματικά, δίχως χασίματα, δίχως άγχος. Κλέβει τις εντυπώσεις ακόμα και το πίσω φρένο, όπου το ABS λειτουργεί υποδειγματικά. Φανταστικό σύστημα, που σε γεμίζει εμπιστοσύνη, παρόλο που ένας προχωρημένος αναβάτης μπορεί να είναι σίγουρος πως δεν το χρειάζεται. 

Η προστασία από τη ζελατίνα στην ψηλή θέση είναι απόλυτη για ύψος αναβάτη 1.70, ενώ στη χαμηλή, ο αέρας ερχόταν στο κάτω μέρος του κράνους. Πολύ καλές και οι χούφτες, ενώ αισθανόμουν μόνο ελάχιστα τον αέρα στους ώμους. 'Αριστες λαβές προσφέρει το φαρδύ τιμόνι, ενώ η πιο μικρή γωνία στροφής από το προηγούμενο μοντέλο βελτιώνει κατακόρυφα τη χρηστικότητα στην πόλη. Μικρό παράπονο είχα από το Ride by Wire, καθώς είναι μεν πολύ καλό, όμως και πάλι απέχει -έστω και απειροελάχιστα- από το να μεταφέρει στον κινητήρα την εντολή του αναβάτη, ακριβώς τη στιγμή που εκείνος τη στέλνει. 

Όσον αφορά στο χώμα, η παρουσίαση περιελάμβανε περίπου 200 βρώμικα μέτρα βατού χωματόδρομου, όπου και το Multistrada δεν είχε πρόβλημα να διασχίσει. Μπορεί οι Ιταλοί να έχουν ακόμα και ρύθμιση... “enduro” στη μοτοσικλέτα, όμως μάλλον παρά-είναι αισιόδοξοι, καθώς το 1200 είναι σχεδόν 100% ασφάλτινο σε συμπεριφορά. Και δυστυχώς, με τις προσταγές του Marketing να θέλουν να πιστοποιήσουν και τις... off-road περγαμηνές του Multistrada, τα νέα ελαστικά Scorpion Trail II της Pirelli αποτυγχάνουν στο να προμηθεύσουν το απόλυτο Street-Adventure δίκυκλο με τα απόλυτα Street-Adventure πατούμενα.

 Τελευταία παρατήρηση, που αφορά στο Keyless σύστημα, στο δεξί γκριπ συνυπάρχουν κοντά-κοντά η μίζα με το κουμπί που σβήνει και ανοίγει τη μοτοσικλέτα, και πολλές φορές αντί να πιέσω τη μίζα... έσβηνα το Multistrada. Φαντάζομαι πως με τη συνήθεια, ο ιδιοκτήτης θα αποφεύγει αυτό τον εκνευρισμό.

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ