Τα σχέδια που κατατέθηκαν από την Suzuki. Προσέξτε το σύστημα, στην κεφαλή του κινητήρα.

Τα σχέδια που κατατέθηκαν από την Suzuki. Προσέξτε το σύστημα, στην κεφαλή του κινητήρα.

Τα σχέδια που κατατέθηκαν από την Suzuki. Προσέξτε το σύστημα, στην κεφαλή του κινητήρα.

Νέο Suzuki GSX-R1000: Κι άλλα σχέδια

Συνεχίζει να καταθέτει πατέντες η Suzuki για το επόμενο GSX-R1000, το οποίο πιθανότατα έρχεται με αλλαγές στον κινητήρα. Δείτε περισσότερα.

SUZUKI: scooter κάνε το δικό σου .. εύκολα!

Το βρετανικό μέσο BikeSocial αλίευσε πληροφορίες και στοιχεία, που συνδέονται άμεσα με ένα νέο Suzuki GSX-R1000 και πιο συγκεκριμένα, τον κινητήρα του. Το τρέχον μοντέλο κλείνει φέτος 4 χρόνια από την παρουσίαση του στην έκδοση παραγωγής και δεν εκπλήσσει η απόφαση της Suzuki να εξετάσει ανανέωση σε κάποιο επίπεδο.

Οι αλλαγές αφορούν πιο συγκεκριμένα, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων το οποίο θα λάβει πολύ σημαντική αναβάθμιση, ειδικά στα πλαίσια των προδιαγραφών Euro5. Το 2017, η Suzuki ήταν η πρώτη εταιρεία που τοποθέτησε μεταβλητό χρονισμό στον κινητήρα του GSX-R1000, όμως το σύστημα είναι καθαρά μηχανικό. Με τον ανταγωνισμό να απαντά με πιο πολύπλοκα συστήματα που προσφέρουν μεγαλύτερο βαθμό ελέγχου, αλλά και τις απαιτήσεις ρύπων να γίνονται πιο αυστηρές, η Suzuki φαίνεται πως θα ανεβάσει τον πήχη.

Το σύστημα που τα σχέδια αποκαλύπτουν θα είναι υδραυλικής φύσεως, με ηλεκτρονικό έλεγχο. Έτσι, η ECU του κινητήρα θα ρυθμίζει πότε και πως θα ενεργοποιείται το σύστημα και όχι απλά η φυγόκεντρος δύναμη, όπως στο VVT του τρέχοντος μοντέλου. Στο πλάι της κυλινδροκεφαλής του κινητήρα, όπως φαίνεται στο σχέδιο, διακρίνεται η ηλεκτρονική βαλβίδα, που θα επιτρέπει την είσοδο λαδιού ως υδραυλικό υγρό στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού για την ενεργοποίηση του.

Πρόκειται για την δεύτερη βερσιόν που κατατίθεται από την Suzuki για το ίδιο σύστημα, η οποία το εμφανίζει απλουστευμένο και με λιγότερα τμήματα να το αποτελούν, προφανώς με στόχο την μείωση του κόστους του.

Η χρήση συστημάτων μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στα superbikes, καθώς τους επιτρέπει να πετυχαίνουν τόσο τους στόχους μέγιστης ισχύος, όσο και μειωμένων ρύπων. Το τρέχον GSX-R1000 είναι πιστοποιημένο για Euro4 και συνεπώς, θα μπορεί να διατίθεται μόνο μέχρι το τέλος του 2021 βάσει της νομοθεσίας. Είναι λοιπόν εξαιρετικά πιθανό, να δούμε σημαντική ανανέωση του GSX-R1000  να έρχεται τα επόμενα χρόνια, ίσως ως μοντέλο 2022.