Μπορούν οι Κινέζοι να πετύχουν ό,τι οι Ιάπωνες πριν δεκαετίες;

Ήταν αρχές της δεκαετίας του Ά70, όταν οι ιαπωνικές μοτοσυκλέτες εισέρχονταν δυναμικά στην ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά και οι περισσότεροι τις αντιμετώπιζαν το λιγότερο με σκεπτικισμό αλλά κυρίως

Ήταν αρχές της δεκαετίας του Ά70, όταν οι ιαπωνικές μοτοσυκλέτες εισέρχονταν δυναμικά στην ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά και οι περισσότεροι τις αντιμετώπιζαν το λιγότερο με σκεπτικισμό αλλά κυρίως με έντονη κριτική διάθεση.

Οι Ιάπωνες πρώτα αμφισβητήθηκαν και ύστερα σάρωσαν παγκόσμια
Οι Κινέζοι βαδίζουν στο ίδιο μονοπάτι
Ποιότητα και αξιοπιστία τα μεγαλύτερη αγκάθια της Κινέζικης φήμης
Θα γίνουν οι νέοι Ιάπωνες ή θα μείνουν η προσιτή εναλλακτική;

mototriti Team

Οι Ιάπωνες πρώτα αμφισβητήθηκαν και ύστερα σάρωσαν παγκόσμια

Ήταν αρχές της δεκαετίας του Ά70, όταν οι ιαπωνικές μοτοσυκλέτες εισέρχονταν δυναμικά στην ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά και οι περισσότεροι τις αντιμετώπιζαν το λιγότερο με σκεπτικισμό αλλά κυρίως με έντονη κριτική διάθεση. Η αρχική θεώρηση μιλούσε για φθηνές αντιγραφές των Ευρωπαϊκών κατασκευών, χωρίς ωστόσο τη σχεδιαστική γοητεία ή την αξιοπιστία των καθιερωμένων ονομάτων στον χώρο των δύο τροχών. Ωστόσο μέσα σε δύο δεκαετίες, οι ίδιοι οι Ιάπωνες έγιναν οι απόλυτοι κυρίαρχοι. Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha έφεραν την επανάσταση με τον συνδυασμό ποιότητας, αξιοπιστίας και χαμηλής τιμής. Κι όποιος δεν το είδε εγκαίρως, έμεινε στο περιθώριο.
 

Οι Κινέζοι βαδίζουν στο ίδιο ιμονοπάτι

Σήμερα, η Κίνα επιχειρεί να ακολουθήσει μια αντίστοιχη διαδρομή. Εταιρείες όπως η Benelli (ανήκει σε κινεζικό όμιλο), η CFMoto, η QJMotor και η Voge κάνουν αίσθηση στις διεθνείς αγορές, παρουσιάζοντας μοντέλα που δεν βασίζονται πλέον σε αντιγραφές, αλλά αφορούν δικές τους σχεδιαστικές και τεχνολογικές προτάσεις. Παράλληλα, στρατηγικές συνεργασίες με ευρωπαϊκούς και ιαπωνικούς κολοσσούς ενισχύουν το κύρος τους και δείχνουν αποφασισμένοι να «πατήσουν πόδι» σε αγορές που μέχρι χθες τους θεωρούσαν αόρατους. Οι Κινέζοι παίζουν πλέον στο γήπεδο των μεγάλων – και αυτό αρχίζει προκαλεί ανησυχίες σε όλους.
 

Ποιότητα και αξιοπιστία τα μεγαλύτερη αγκάθια της Κινέζικης φήμης

Η μεγάλη πρόκληση για τους Κινέζους δεν είναι άλλη από τη φήμη τους και τη βαριά σκιά πίσω από την ταμπέλα του Made in China. Πολλοί αναβάτες εξακολουθούν να συνδέουν τις Κινέζικες μοτοσυκλέτες με χαμηλή ποιότητα και περιορισμένη αντοχή. Θεωρούν ότι είναι φθηνές και δεν «μιλάνε» στην ψυχή. Οι Κινέζοι το ξέρουν και γιΆ αυτό επενδύουν μανιωδώς στην ποιότητα, στην τεχνολογία, και τις εγγυήσεις, με επιθετική τιμολογιακή πολιτική και κυρίως υποστήριξη μετά την αγορά, γνωρίζοντας επίσης ότι η εμπιστοσύνη χτίζεται σταδιακά και με συνέπεια. Το ερώτημα είναι αν αυτό αρκεί για να σβήσει δεκαετίες προκατάληψης. Γιατί οι μάρκες δεν φτιάχνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Οι Ιάπωνες πάλεψαν πολύ για να πείσουν το κοινό με την αξία τους, όχι απλά με την τιμή τους. Έχτισαν όνομα και παράδοση ακόμα και μέσα στους αγώνες και δεν εμφανίστηκαν σαν πυροτέχνημα στην αγορά, όπως συμβαίνει με ορισμένους Κινέζους.
 

Θα γίνουν οι νέοι Ιάπωνες ή θα μείνουν η προσιτή εναλλακτική;

Αν κάτι μας διδάσκει η ιστορία, είναι ότι οι αγορές αλλάζουν από εκεί που δεν το περιμένεις.  Οι Ιάπωνες μοιάζουν εγκλωβισμένοι στην ίδια συνταγή, χωρίς τολμηρές ιδέες και οι Ευρωπαίοι πουλάνε περισσότερο εικόνα και λιγότερο ουσία, με τιμές που εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη. Κι όσο εκείνοι επαναπαύονται στις δάφνες τους, οι Κινέζοι χτίζουν βήμα-βήμα φήμη, αξιοπιστία και κυρίως προσιτά μοντέλα που μιλούν στη γλώσσα του μέσου αναβάτη. Το μεγάλο λοιπόν ερώτημα είναι αν θα δούμε ξανά την ιστορία να επαναλαμβάνεται. Οι Ιάπωνες χρειάστηκαν δύο δεκαετίες για να ανατρέψουν το κατεστημένο, οι Κινέζοι ίσως το καταφέρουν ταχύτερα, εκμεταλλευόμενοι την εμπειρία του παρελθόντος, τις νέες τεχνολογίες και το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής. Το μέλλον θα δείξει αν θα καταφέρουν να σταθούν τα κινεζικά λογότυπα δίπλα και ισάξια με εκείνα των Ιαπώνων και των Ευρωπαίων; ή αν θα μείνουν για πάντα με την ταμπέλα του φθηνού εναλλακτικού.
 

MOTOTREND
BEST BUY