Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου

Οι άνθρωποι που βλέπουν το υδρογόνο ως εναλλακτική λύση του ρεύματος γνωρίζουν ότι τα πλεονεκτήματα που έχει είναι αρκετά. Αρχικά υπάρχει σε άφθονη ποσότητα στη γη και σε σύγκριση με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και καλύτερη απόδοση. Επίσης ο ανεφοδιασμός είναι το ίδιο γρήγορος με το συμβατό καύσιμο, ενώ μπορεί «ψεκαστεί» κατευθείαν μέσα σε θερμικούς κινητήρες, γλιτώνοντας το επιπλέον βάρος και όγκο της μπαταρίας, κάτι που είναι ιδανικό για εφαρμογές σε μοτοσυκλέτες.

Ποια τα μειονεκτήματα του υδρογόνου

Όμως δυστυχώς έχει και κάποια σημαντικά μειονεκτήματα. Πρώτον η παραγωγή, η μεταφορά και η αποθήκευση του είναι αρκετά δύσκολες και χρειάζονται ειδικές συνθήκες που κοστίζουν. Δεύτερον το 95% του υδρογόνου παγκοσμίως παράγεται από ορυκτές πηγές, δηλαδή φυσικό αέριο και άνθρακα, με αποτέλεσμα η τιμή του διαμορφώνεται σύμφωνα με το κόστος εξόρισης και να παρατηρούνται φαινόμενα υπερβολικής αύξησης της τιμής, όπως συνέβηκε στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. όπου η τιμή ανά κιλό ανέβηκε μέσα σε 2 χρόνια από τα 13 στα 36 δολάρια, κάνοντας έως και 12,5 φορές πιο ακριβό να κυκλοφορείς με όχημα υδρογόνου από ότι με ηλεκτρικό. Τρίτον η παραγωγή των κυψέλων καυσίμου παραμένει εξαιρετικά ακριβή και τέλος η κατασκευή ενός πρατήριου υδρογόνου κοστίζει περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια, μια επένδυση που δύσκολα θα κάνει μια εταιρεία από τη στιγμή που δεν υπάρχει ένας ικανοποιητικός όγκος οχημάτων για να κάνει απόσβεση και να είναι εμπορικά βιώσιμο, με αποτέλεσμα το δίκτυο διανομής να παραμένει μικρό, αποτρέποντας εν δυνάμει αγοραστές, δημιουργώντας έτσι ένα φαύλο κύκλο.

Ας απαντήσουμε όμως στην ερώτηση: Ναι, το υδρογόνο μπορεί να γίνει το μέλλον των 2 τροχών αλλά με προϋποθέσεις. Οι εταιρείες θα πρέπει να βρουν τρόπους για να αποφύγουν ογκώδη εξαρτήματα ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά η οδική συμπεριφορά των οχημάτων και να προσπαθήσουν να κρατήσουν σε λογικές τιμές το κόστος απόκτησης μια υδρογονοκίνητης μοτοσυκλέτας, ενώ ταυτόχρονα οι αρμόδιες αρχές να επιδοτήσουν σταθμούς ανεφοδιασμούς υδρογόνου ώστε το δίκτυο να επεκταθεί. Ίσως έτσι στο μέλλον να μην ψάχνουμε αποκλειστικά πρίζες...
 
 
 
 

Σελίδα 1Μπορεί να είναι το υδρογόνο το μέλλον για τις μοτοσυκλέτες;
Σελίδα 2Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου
ESF
PAPALEXANDRAKIS