Μήπως το MotoGP δείχνει το μέλλον με το MotoE;
|

Ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας χάρη στην πίεση των αγώνων
Επιταχύνσεις που ξεπερνούν και τις βενζινοκίνητες σε σημεία
Περιορισμένο το ενδιαφέρον των θεατών και των μοτοσυκλετιστών
Δεν προσφέρουν θέαμα – δεν σειέται ο τόπος όταν περνάει μια μοτοσυκλέτα
mototriti Team
Ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας χάρη στην πίεση των αγώνων
Οι αγώνες MotoGP ανέκαθεν λειτουργούσαν ως το απόλυτο εργαστήριο εξέλιξης της τεχνολογίας όσον αναφορά τις μοτοσυκλέτες και το MotoE δεν αποτελεί εξαίρεση. Η Ducati, από το 2023, ανέλαβε τον ρόλο του αποκλειστικού κατασκευαστή και έφερε μοτοσυκλέτες που αποδίδουν περίπου 160 ίππους, βάρος κοντά στα 250 κιλά και τεχνολογίες διαχείρισης μπαταρίας που μέχρι πρότινος φάνταζαν με όνειρο. Η ανάγκη να αντέξουν οι μπαταρίες στις υψηλές θερμοκρασίες και με τις συνεχείς φορτίσεις, καθώς και η απαίτηση για απόδοση σε κάθε γύρο, αναγκάζει τους μηχανικούς να καινοτομούν. Οι εξελίξεις που δημιουργούνται στις πίστες, μελλοντικά, περνούν σε εμάς, τους απλούς αναβάτες. Μερικά παραδείγματα αποτελούν τα Launch Control, ride-by-wire και τα winglets που πλέον στις μέρες μας θεωρούμε απαραίτητο να υπάρχουν στη μοτοσυκλέτα που μας ενδιαφέρει να αποκτήσουμε.
Επιταχύνσεις που ξεπερνούν και τις βενζινοκίνητες σε σημεία
Στις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες και scooter το μεγάλο «όπλο» είναι η ροπή – στοιχείο που γίνεται αντιληπτό τόσο στους αγώνες MotoE, όσο και στα απλά συμβατικά ηλεκτρικά δίκυκλα (αν έχεις οδηγήσει ένα - ξέρεις). Στις εξόδους μερικών «αργών» στροφών οι Ducati V21L μπορούν και επιταχύνουν με τρόπο που θυμίζει ή σε σημεία ξεπερνά και αντίστοιχες επιδόσεις της κατηγορίας Moto2. Οι ίδιοι οι αναβάτες έχουν αναφερθεί πως η αίσθηση είναι αυτή ενός «καταπέλτη» και οι ομάδες πρέπει διαρκώς να προσαρμόζουν την στρατηγική τους, αφού οι προσπεράσεις γίνονται πιο απρόβλεπτες και διαφέρουν από τις βενζινοκίνητες κατηγορίες. Η εξέλιξη που υπάρχει σε σχέση με τις πρώτες σεζόν είναι μεγάλη, οι χρόνοι έχουν μειωθεί και η τεχνογνωσία που αποκτούν οι κατασκευαστές σύντομα θα εφαρμοσθεί και σε μοντέλα παραγωγής.
Περιορισμένο το ενδιαφέρον των θεατών και των μοτοσυκλετιστών
Παρόλα αυτά, το MotoE εξακολουθεί να μην συγκεντρώνει τα φώτα πάνω του σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες του MotoGP όπου τα paddock γεμίζουν ασφυκτικά. Οι παραδοσιακοί αναβάτες και φίλοι των αγώνων δυσκολεύονται να συνδεθούν με μια μοτοσυκλέτα που δεν βρυχάται, ενώ η εμπειρία σίγουρα είναι δεν είναι η ίδια και με τη μαγεία που προσφέρουν οι θερμικοί κινητήρες. Αυτή η αμφισβήτηση κατΆ επέκταση αντικατοπτρίζεται και στην καθημερινότητα, όπου πολλοί από εμάς βλέπουμε την ηλεκτροκίνηση όπως ένας ταύρος το κόκκινο πανί και ουκ ολίγες φορές είμαστε αφοριστικοί προς κάθε τι νέο και καινοτόμο.
Δεν προσφέρουν θέαμα – δεν σειέται ο τόπος όταν περνάει μια μοτοσυκλέτα
Η θεατρικότητα του σπορ και της ταχύτητας είναι ένα οπτικοακουστικό θέαμα – με το MotoE τείνει να είναι κατά βάση οπτικό και μόνο καθώς η απουσία του ήχου και των «ουρλιαχτών» των MotoGP μοτοσυκλετών απουσιάζει και οι εξέδρες δεν εκτοξεύονται και δεν έχουν παλμό. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, η αλήθεια είναι πως όταν μια μοτοσυκλέτα περνά χωρίς ο τόπος να «σείεται» ισοδυναμεί με κάτι που δεν έχει ψυχή. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά δίτροχα στην πόλη, όπου ναι μεν από τη μια μπορείς να φτάνεις από φανάρι σε φανάρι γρήγορα και αθόρυβα σε σημείο που τραβάς βλέμματα, γιατί όλοι απορούν «τι στο διάλο είναι αυτό;» - παράλληλα όμως είσαι αόρατος σε οδηγούς αυτοκινήτων ή ακόμη και σε πεζούς με αποτέλεσμα να αυξάνεται περισσότερο ο κίνδυνος της ζωής και της σωματικής σου ακεραιότητας.