• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Η MV Agusta F4 750

Η MV Agusta F4 750

MV Agusta F4 750: Το κόσμημα που ανέστησε την εταιρεία

Με κινητήρα που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Ferrari και σχεδιασμένη από τον μεγαλύτερο «γκουρού» του είδους, η MV Agusta F4 είναι μια μοτοσυκλέτα-θρύλος με συλλεκτική αξία και απαράμιλλο status. Διαβάστε ένα μίνι αφιέρωμα…

Για την πολυτάραχη ιστορία της MV Agusta στον χώρο της μοτοσυκλέτας, δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά. Μια εταιρεία που ξεκίνησε με ρίζες στην αεροναυπηγική το 1945, η MV Agusta έχει μια από τις πλουσιότερες αγωνιστικές ιστορίες μεταξύ των κατασκευαστών μοτοσυκλέτας και έναν «εξωτικό» αέρα από τα πρώτα της κιόλας χρόνια στην παραγωγή. Ωστόσο, τα οικονομικά προβλήματα την ανάγκασαν να αποσυρθεί από την κατασκευή μοτοσυκλετών το 1976. Ένα τεράστιο κεφάλαιο έκλεισε, όχι όμως για πολύ…

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 

Η ιδέα της «απόλυτης ιταλικής μοτοσυκλέτας»

Το 1991, η γιγαντιαία εκείνη την εποχή Cagiva, επικεφαλής της οποίας ήταν η οικογένεια Cαstiglioni, αγόρασε την MV Agusta, προσθέτοντας την έτσι σε ένα ρόστερ που περιελάμβανε και τις Moto Morini, Husqvarna αλλά και την Ducati, εκείνη την εποχή. Στο τμήμα CRC της Cagiva εργαζόταν και ο απόλυτος θρύλος της σχεδίασης μοτοσυκλετών, ο Massimo Tamburini. H δημιουργία της F4 ξεκίνησε το 1995, αλλά η ιδέα πίσω από αυτή φτάνει πίσω στο 1989, όταν ο Tamburini, μαζί με τον Giovanni Cαstiglioni, συζητούσαν για την δημιουργία μιας εξολοκλήρου ιταλικής μοτοσυκλέτας υψηλών επιδόσεων, στα 750 κυβικά με τετρακύλινδρο κινητήρα.
 
Μετά από πολλές αναταραχές, τόσο για την εταιρεία όσο και για τον ίδιο τον Tamburini, ο οποίος υπέφερε από καρκίνο την εποχή εκείνη, η μοτοσυκλέτα κατάφερε τελικά να φτάσει στην παραγωγή: Το 1999, η πρώτη τετρακύλινδρη F4 750 Serie Oro είδε το φως του κόσμου.


Στην σχεδίαση του κινητήρα συμμετείχε και η Ferrari - Τεχνολογία επιπέδου Formula 1

 
Η μοτοσυκλέτα σηματοδότησε την αναγέννηση του ονόματος της MV Agusta, βάζοντας και πάλι την μάρκα στον χάρτη της βιομηχανίας μοτοσυκλέτας. Η πρώτη έκδοση Serie Oro, φτιάχτηκε σε 300 κομμάτια μόνο, όλα προ-πωλημένα. Ο κινητήρας της F4 750 μπορούσε να «καυχηθεί», ότι είχε στοιχεία Formula 1: Πράγματι, η ίδια η Ferrari αναμείχθηκε με την ανάπτυξη του, βασιζόμενη στον V8 αγωνιστικό κινητήρα των σεζόν 1990-1992. Στοιχεία-κλειδιά για τον κινητήρα της F4 αποτελούν οι «ακτινικές» (radial) βαλβίδες. Ο κινητήρας απέδιδε 126 ίππους και 7,3 kgm ροπής, ενώ για την δημιουργία του εργάστηκαν και οι Massimo Bordi και Fabio Taglioni, δύο μηχανικοί συνδεδεμένοι άρρηκτα με το όνομα της Ducati. Αύξησε την ισχύ της MV Agusta F4 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
 

Ίσως η ωραιότερη εξάτμιση μοτοσυκλέτας στην ιστορία

Η εξωτερική εμφάνιση της F4 αποτελεί ακόμα μια έκφραση της ιδιοφυίας του Tamburini. Ξεκινώντας από λευκό χαρτί, ο Ιταλός σχεδιαστής γέννησε ένα σχήμα που έχει μείνει αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου. Οι χαρακτηριστικές γωνίες, το μονόμπρατσο ψαλίδι πίσω και ο ανεπανάληπτος… πισινός, με τις 4 ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης, έμειναν κυριολεκτικά στην ιστορία. Η F4 μπορεί να μην σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, απέναντι στον ιαπωνικό ανταγωνισμό της εποχής, ενώ αντιμετώπισε και προβλήματα αξιοπιστίας. Όμως, σηματοδότησε την επανέναρξη παραγωγής για την MV Agusta, αποτέλεσε την σχεδιαστική βάση για πάρα πολλά μοντέλα της εταιρείας, ενώ παρήχθη και σε έκδοση 1.000 κυβικών η οποία είχε σημαντική διάρκεια ζωής. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι οι πρώτες F4 750 και ειδικά τα 300 κομμάτια της Serie Oro θεωρούνται πλέον «επενδύσεις»!
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »