• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Kawasaki Z650 2020

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Kawasaki Z650 2020

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Kawasaki Z650 2020

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Kawasaki Z650 2020

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Kawasaki Z650 2020

Η πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο Kawasaki Z650 2020

Kawasaki Z650 2020: Το οδηγούμε στην Ισπανία

 

Από την όμορφη Βαρκελώνη, σας μεταφέρουμε τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις μας από την νέα Kawasaki Z650, που άλλαξε σε καίρια σημεία της και εναρμονίστηκε με τις απαιτήσεις των καιρών. Πως μας φάνηκε η νέα μοτοσυκλέτα;

Η ώρα της κρίσης έφτασε και ξεκινάμε για την προκαθορισμένη διαδρομή, εκεί όπου θα ανακαλύψουμε τις αρετές του νέου Ζ650 στο δρόμο. Η πορεία μας περιλαμβάνει κυρίως ορεινό στροφιλίκι με μικρά ενδιάμεσα τμήμα μεγάλων ευθειών και με τον καιρό να δείχνει τα δόντια του. Η θερμοκρασία που δεν ξεπερνάει τους 6 βαθμούς και η υγρασία που έχει ποτίσει με φιλμ νερού το οδόστρωμα, στοιχειοθετούν ένα αρκετά απαιτητικό περιβάλλον. Από τα πρώτα λεπτά συμβίωσης αντιλαμβάνεσαι την ευκολία στο χειρισμό. Η θέση οδήγησης σου επιτρέπει να κουμπώσεις πάνω στη μοτοσικλέτα και να νιώσεις σχετικά γρήγορα ότι βρίσκεσαι σε οικείο περιβάλλον.

Η TFT είναι χορταστική στο μάτι και σε προδιαθέτει ευχάριστα, διαθέτει τις απαραίτητες πληροφορίες ενώ η ευκρίνεια της δεν επηρεάζεται από την μεταβολή του φωτός, τουλάχιστον με το μαύρο background που εγώ δοκίμασα. Στην αρχή κινούμαι συγκρατημένα, καθώς τα βρεγμένα σημεία του οδοστρώματος είναι αρκετά και τα Dunlop Sportmax Roadsport 2 δεν έχουν έρθει σε κατάλληλη θερμοκρασία. Λίγο να ξεχαστείς να φρενάρεις, το πιθανότερο είναι να αγοράσεις οικόπεδο στα ισπανικά περίχωρα. Όμως σταδιακά ο δυνατός αέρας, ενώ τεστάρει την ισορροπία μου, ταυτόχρονα αποδεικνύεται ευεργετικός αφού αρχίζει να στεγνώνει την άσφαλτο.  Έτσι οι ρυθμοί ανεβαίνουν και το Ζ650 αλωνίζει στα σφιχτά κομμάτια της ορεινής διαδρομής. Το μεσαίο Ζ είναι πραγματικά απολαυστικό. Η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι ότι οδηγείς μοτοσικλέτα μικρότερου κυβισμού που μπορείς να την τοποθετήσεις όπως σε βολεύει μέσα στη στροφή.



Ο δικύλινδρος κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός με φουσκωμένες μεσαίες και την καλύτερη περιοχή του να βρίσκεται μεταξύ 3.000 και 8.000 σ.α.λ. Οι 68 ίπποι και τα 6,5 kg-m ροπής ( 0,2 λιγότερα από τον προκάτοχο που, διαφορά που δεν την αντιλαμβάνεσαι στην πράξη) είναι υπεραρκετά για να σου χαρίσουν χαμόγελα αφού χουφτώνεις απότομα το γκάζι σε κάθε έξοδο από νωρίς, χωρίς το φόβο κάποιου γλιστρήματος, την ώρα που ο ήχος από το φιλτροκούτι γεμίζει την αεροφόρο σου κοιλότητα. Ίσως έτσι εξηγείται η απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ωστόσο αν η Z650 διέθετε traction control, έχω την εντύπωση ότι δεν θα ενοχλούσε κανέναν, ειδικά αν συνοδευόταν και από κουμπί απενεργοποίησης.

Το εξαιρετικό ζύγισμα αποδεικνύεται ο κατάλληλος συνοδοιπόρος σου στα σφιχτά κομμάτια, και σε συνδυασμό με τα μόλις 187 κιλά το Ζ650 καταπίνει τα αλλεπάλληλα S-ακιά σαν πεινασμένος λύκος. Οι φουρκέτες οδηγούν σε τυφλά σημεία όμως τα φρένα δεν μασάνε στην σκληρή χρήση και προσφέρουν γενναίες δόσεις επιβράδυνσης, κάθε φορά που τα χρειάζεσαι. Με εντυπωσίασε η λειτουργία του ABS που δεν παρεμβαίνει άσκοπα και αφήνει το σύστημα πέδησης να δείξει τη δύναμη του. Απόλυτα ακριβές και ασφαλές το Ζ650 αλλάζει κατεύθυνση απίστευτα εύκολα, χαράζοντας καθαρές γραμμές και κρατώντας σταθερή γραμμή σε είσοδο και έξοδο.



Η άνεση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο κάτι που υποστηρίζεται και από την ρύθμιση των αναρτήσεων που απορροφούν γλυκά κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος και δεν αφήνουν τίποτα μεμπτό να φτάσει στον αναβάτη. Αν θελήσεις να πιέσεις στα όρια, το Ζ θα σε προειδοποιήσει με ελεγχόμενο γλίστρημα έχοντας μια τάση να ανοίξει την τροχιά του, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να σε τρομάξει. Aλλωστε ο σκοπός του Ζ 650 δεν είναι οι απόλυτοι χρόνοι αλλά οι απολαυστικές διαδρομές παντού και πάντα. Μην ξεχνάμε ότι  τα μεγαλύτερα αδέρφια που βρίσκονται στην γκάμα των Ζ είναι αυτά που προορίζονται για πιο «βαριές» δουλειές.
 
Αντί συμπεράρματος... 
Αν αποδεχθούμε ότι κατά κύριο λόγο δεν υπάρχουν κακές μοτοσικλέτες σήμερα, αυτό που μετράει είναι η αίσθηση που σου μεταφέρει ένα μοντέλο. Το νέο Ζ650 κράτησε τα καλά στοιχεία του προκατόχου του, και τα πλαισίωσε με αναβαθμίσεις στους τομείς της πρακτικότητας, ασφάλειας και τεχνολογίας. Πρόκειται για ένα ισορροπημένο σύνολο χωρίς ακρότητες που είναι φιλικό στο χρήστη και αποτελεί ιδανική επιλογή για νέους με μικρότερη εμπειρία αναβάτες, αλλά και όσους θέλουν να παρασυρθούν μαζί του σε ξέγνοιαστες βόλτες, ειδικά σε καμπυλωτές διαδρομές στην πόλη αλλά και έξω από αυτή, εκεί όπου θα ανακαλύψουν το ελεύθερο πνεύμα του μεσαίου Ζ. Μόνο αρνητικό η απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων, γεγονός που δεν θα σας απασχολήσει ιδιαίτερα και που δικαιολογείται εν μέρει από την προσιτή τιμή. Όπως μας αποκάλυψαν οι άνθρωποι της Kawasaki αυτή αναμένεται να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με του προκατόχου, με μια ελάχιστη αύξηση.



Ευχαριστούμε το κατάστημα MotoMarket για την παραχώρηση του εξοπλισμού:
Κράνος: Caberg Drift Evo Carbon
Μπουφάν: Nordcode Senegal dark 
Παντελόνι: Nordcode Senegal 
Γάντια: Fovos Explorer
Μποτάκι: Forma Swift Dry