LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη
Οδηγώντας

    Οδηγώντας

    Διαβάστηκε από 20.070 αναγνώστες (26/11/2023)

    Το καλλίγραμο κορμί της CBR650R και η μυώδης «στάση» της, όταν την χαζεύεις σταθμευμένη, σε προδιαθέτουν για απολαυστικές στιγμές ακόμη και αν η διαδρομή που κάνεις είναι το βαρετό «σπίτι-δουλειά». Αυτό άλλωστε κάνουν οι (σπορ) μοτοσυκλέτες: Μετατρέπουν την μετακίνηση σε απόλαυση. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας είναι πλέον η εξαίρεση και όχι ο κανόνας της κατηγορίας, χαρίζοντας στο μοντέλο της Honda μια μοναδικότητα. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, ο πλούσιος ήχος και η ευστροφία του σε βάζουν στην πρίζα να ανοίξεις το γκάζι, για να ανταμειφθείς με μια «γεμάτη» μεσαία περιοχή. Από τις 5.000 σαλ και πάνω βρίσκεσαι στην καλύτερη περιοχή του και ειδικά με 2α και 3η στο σασμάν, έχεις ζωηρές ρεπρίζ και σπιρτάδα στις βόλτες. Προτιμάτε πιο ήπιο ρυθμό; Βάλτε μια ή και δύο «πάνω» στο κιβώτιο και ο κινητήρας προτάσσει μια απίστευτα ομαλή λειτουργία και γραμμική απόκριση στο γκάζι. Το Traction Control τελεί σε επιφυλακή μαζεύοντας τα γλιστρήματα σε κακό οδόστρωμα. Αν και η λειτουργία του είναι απότομη κάποιες φορές, η ασφάλεια του αναβάτη είναι σε πρώτο μέλημα κατά την επέμβαση του: Πάντα υπάρχει η επιλογή απενεργοποίησης και το CBR παραμένει πλήρως οδηγήσιμο, χωρίς να σε τρομάζει -σε αντίθεση με αρκετές ισχυρότερες μοτοσυκλέτες, όταν κλείσεις τα ηλεκτρονικά «χαλινάρια» τους.

    Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

    Η γεωμετρία ευνοεί την οδηγική σταθερότητα και αυτό γίνεται αισθητό με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Τα ανοικτά κλιπ-ον δημιουργούν τον απαραίτητο μοχλισμό, ώστε το CBR να αποκρίνεται στις εντολές του αναβάτη όπως πρέπει στο εντός πόλης περιβάλλον. Μιλάμε για ένα άκαμπτο σύνολο που αλλάζει κατεύθυνση με ακρίβεια και στιβαρότητα επιτρέποντας έντονους ή ενίοτε και επιθετικούς χειρισμούς, χωρίς να παρουσιάσει ταλαντώσεις. Έτσι, ο έμπειρος αναβάτης απολαμβάνει μια μοτοσυκλέτα που βρίσκεται 100% στον έλεγχο του, ενώ κάποιος πιο αρχάριος αποφεύγει «λαχτάρες» από νευρικότητα και πολύ γρήγορες εναλλαγές. Σε πόλεις όπως οι δικές μας, οι αναρτήσεις πρέπει να δουλεύουν άψογα και για το CBR αυτό ισχύει: Πιρούνι και αμορτισέρ έχουν μαλακές ρυθμίσεις, που απορροφούν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες κατά την καθημερινή οδήγηση. Στην πέδηση, φυσικά την περισσότερη δουλειά κάνουν οι δύο εμπρός δίσκοι, με άριστη προοδευτικότητα ισχύος και πολλή δύναμη αν την ζητήσετε. Ο πίσω δίσκος συμπληρώνει την πέδηση με όση ισχύ χρειάζεται, ενώ το ABS λειτουργεί τάχιστα κατά την εμπλοκή του χωρίς να μεταδίδει έντονες δονήσεις σε μανέτα και πεντάλ. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος υπογραμμίζεται από την πολύ καλή επίδοση των 42,4 μέτρων για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα.
    Στον ανοιχτό ή/και στριφτερό επαρχιακό δρόμο, το CBR βρίσκεται στο στοιχείο του και ξεδιπλώνει τα καλύτερα χαρακτηριστικά του. Η συμπεριφορά του στις καμπές είναι προβλέψιμη και η σταθερότητα στην γραμμή παραμένει προτεραιότητα για το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων. Η αίσθηση βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ ο κινητήρας μπορεί να ωθήσει το κοντέρ του CBR πολύ ψηλά για τα δεδομένα των περισσότερων αναβατών και διαδρομών. Στις ψηλότερες στροφές, η ισχύς του «καταλαγιάζει», μιας και η έμφαση στις μεσαίες σίγουρα φέρνει κάποιους συμβιβασμούς. Ουσιαστικά, τα όρια του CBR θα τα βρει ο αρκετά έμπειρος-«γρήγορος» αναβάτης, που θα ζητήσει περισσότερη μέγιστη ισχύ, αρκετά πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις  και μικρότερη παρεμβατικότητα από το ABS στο δυνατό φρενάρισμα. Το CBR φυσικά απευθύνεται  σε ένα ευρύ κοινό και οι περισσότεροι αναβάτες θα βρουν παραπάνω από αρκετές, τις ικανότητες του, ειδικά αν αποκτούν την πρώτη τους σπορ μοτοσυκλέτα… Τέλος, αν έχετε τουριστικές ορέξεις, το CBR φυσικά και θα ακολουθήσει καθώς η άνεση της θέσης οδήγησης του είναι σύμμαχος του αναβάτη στις αποστάσεις, ενώ η ανεμοκάλυψη χαρακτηρίζεται επαρκής, λαμβάνοντας υπ όψιν και το ύφος της μοτοσυκλέτας.
     

    Σελίδα 1Honda CBR 650R - Test
    Σελίδα 2Εμφάνιση - Ποιότητα Κατασκευής
    Σελίδα 3Ανεση-εργονομία
    Σελίδα 4Κινητήρας
    Σελίδα 5Πλαίσιο-αναρτήσεις –φρένα
    Σελίδα 6Οδηγώντας
    Σελίδα 7Η άποψη μας
    Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά