Ποιοι (και γιατί) αγοράζουν νέο δίκυκλο τώρα στην Ελλάδα;

    Σε αντίθεση με την αγορά του αυτοκινήτου, όπου εκεί υπάρχουν οι εταιρείες μακροχρόνιων & βραχυχρόνιων μισθώσεων LTR και RAC και πραγματοποιούν το 55-60% των πωλήσεων, η αγορά του δικύκλου απευθύνεται κυρίως στην λιανική πώληση. Η χαμηλή δυναμική που έχει ο Έλληνας καταναλωτής, όπως και η αδυναμία του τραπεζικού συστήματος / χρηματοδοτικών εταιρειών να δώσει καταναλωτικά δάνεια καταδεικνύουν γιατί τα φτηνά παπιά και τα σκούτερ έρχονται πρώτα σε προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού. Τα κυβικά που κυριαρχούν στην Ελληνική αγορά είναι έως τα 200κε (σκούτερ & παπιά) και ο κυριότερος λόγος προτίμησης τους είναι η χαμηλή τιμή κτήσης τους, τα χαμηλά κόστη χρήσης & συντήρησης και η έλλειψη ελκυστικότερων προτάσεων από τους κατασκευαστές στην κατηγορία των μοτοσυκλετών στα 300 - 400 κε. Τέλος,  η πλειονότητα του αγοραστικού κοινού είναι από την Αθήνα καλύπτοντας πάνω από το 50% της συνολικής ζήτησης, ενώ ακολουθούν η Κρήτη, η Θεσσαλονίκη, τα Νησιά του Αιγαίου και η Πελοπόννησος.
     
    Όσον αφορά την κατηγορία των μοτοσυκλετών βλέπουμε την συνεχόμενη προτίμηση του αγοραστικού κοινού προς τα μεσαία κυβικά (500-750κε), και αυτό αποτυπώνεται από τις ταξινομήσεις του Honda CB500X (273 μονάδες), του Yamaha Tracer 900 & GT (254 μονάδες), του Suzuki DL 650 (144 μονάδες), του Honda NC 750 (138 μονάδες), του Yamaha ΜΤ-07, (121 μονάδες), του Yamaha Tracer 700 (115 μονάδες) και του Benelli TRK 502 (114 μονάδες). Στον αντίποδα τα μεγαλύτερα κυβικά (1000κε και άνω) προτιμούνται λιγότερο με εξαίρεση το BMW R 1200 GS & Adventure που πραγματοποίησε 219 ταξινομήσεις το 2018, ενώ συνολικά όλες οι υπόλοιπες μοτοσικλέτες (1000κε και άνω) πραγματοποίησαν 318 πωλήσεις (Honda CRF1000 – 99 μονάδες, Ducati Multistrada 1260 – 56 μονάδες, BMW S 1000XR – 46 μονάδες, KTM 1290 Adventure S – 47 μονάδες, Harley-Davidson Iron 883 – 37 μονάδες και Suzuki DL 1000 – 33 μονάδες).
     
    Αυτό που βλέπουμε στις αγοραστικές επιλογές του κοινού της μοτοσυκλέτας, είναι ότι προτιμά καλές, ασφαλείς αλλά όχι και ενθουσιαστικές, εντυπωσιακές, εκρηκτικές μοτοσυκλέτες, με την έννοια ότι ο κόσμος δεν τις αγοράζει πλέον για χόμπι και αναψυχή αλλά κυρίως για την κάλυψη των βασικών του αναγκών μετακίνησης. Είναι σαφές ότι η κατηγορία των ψευδοτουριστικών και adventure μοτοσυκλετών επικρατεί στις αγοραστικές επιλογές του κοινού, δείχνοντας ότι η τάση (κάτι αντίστοιχο με την έξαρση των SUV στο χώρο του αυτοκινήτου) για χρηστικές μοτοσυκλέτες που μπορούν να μεταφέρουν συνεπιβάτη, σε άσφαλτο και χώμα κυριαρχεί και στη χώρα μας, παρά την κρίση.
     
    Βέβαια, οι εταιρείες μοτοσυκλετών θα πρέπει να κατανοήσουν περισσότερο, πόσο σημαντική είναι μια σωστή τιμολόγηση του προϊόντος τους στην αγορά για να εξασφαλιστεί μια εμπορική επιτυχία ενός ή περισσότερων μοντέλων της. Παραδείγματα εταιρειών που παρουσίασαν κάποια ενδιαφέροντα προϊόντα για το αγοραστικό κοινό, αλλά απέτυχαν να τιμολογήσουν σωστά το προϊόν τους (με αποτέλεσμα τις χαμηλές πωλήσεις), υπάρχουν πολλά.
     
    Οι εταιρείες θα πρέπει να δώσουν έμφαση στην παρουσίαση νέων μοντέλων στην κατηγορία των απλών / χρηστικών μοτοσυκλετών (στρογυλοφάναρα), στα 300-400κε, με 2 κυλίνδρους, ψεκασμό, 35-45hp (32-35kw), 15-17λίτρο ρεζερβουάρ, 17` τροχους, ABS, κατανάλωση 3-4 lt/100 χλμ. και σε τιμή κάτω από τα 5.000 ευρώ. Μια τέτοια πρόταση θα έκανε θραύση όχι μόνο στην ΕΕ αλλά και σε όλες τις αναπτυσσόμενες αγορές (Ινδία, Κίνα, Πακιστάν, κοκ).