Τι γίνεται στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο

    Συνολικά 1.004.063 δίκυκλα ταξινομήθηκαν το 2018 στην ΕΕ σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Μοτοσικλετών (ACEM), αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά +9,9% σε σχέση με το 2017. Οι μεγαλύτερες αγορές στην Ευρώπη το 2018 ήταν η Ιταλία με 219.694 μονάδες, η Γαλλία με 177.460 μονάδες και η Ισπανία με 159.946 μονάδες. Η αγορά των σκούτερ στην Ευρώπη σημείωσε μια πτώση της τάξεως του -31,5% (από τις 399.420 μονάδες το 2017 έπεσε στις 273.645 μονάδες το 2018) ενώ οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές των σκούτερ ήταν η Γαλλία με 72.940 μονάδες, η Ολλανδία με 58.969 μονάδες, η Γερμανία με 25.634 μονάδες, το Βέλγιο με 21.391 μονάδες και η Ιταλία με 21.326 μονάδες.
     
    Όσον αφορά την νέα τάση στον χώρο των δικύκλων με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν από τις 34.471 μονάδες το 2017 στις 50.421 μονάδες το 2018 (αύξηση +46,27%). Η πλειονότητα των ηλεκτρικών δικύκλων είναι τα σκούτερ, έχοντας την μερίδα του λέοντος σε αυτή την κατηγορία. Παρόλο αυτά, η συγκεκριμένη αγορά προβλέπεται να αναπτυχτεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον καθώς τα οχήματα αυτής της κατηγορίας χρησιμοποιούνται για μικρές αποστάσεις μέσα στο αστικό περιβάλλον, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο πρακτικά και οικονομικά.
     
    Πίνακας 3. Ταξινομήσεις δικύκλων ανά χώρα στην ΕΕ, το 2018
     
    Ιταλία 219.694 Σλοβακία 5.281
    Γαλλία 177.460 Δανία 3.415
    Ισπανία 159.946 Φινλανδία 3.207
    Γερμανία 156.108 Ουγγαρία 3.051
    Βρετανία 100.439 Κροατία 2.781
    Ελλάδα 33.378 Σλοβενία 2.347
    Πορτογαλία 28.326 Λουξεμβούργο 2.007
    Αυστρία 26.038 Ρουμανία 1.525
    Βέλγιο 23.936 Ιρλανδία 1.371
    Πολωνία 14.550 Λετονία 791
    Τσεχία 13.946 Εσθονία 595
    Ολλανδία 13.891 Λιθουανία 416
    Σουηδία 10.367    
     
            Πηγή: ACEM, 2019
     
    Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά του δικύκλου το 2018 έκλεισε στις 62,4 εκατομμύρια μονάδες, παρουσιάζοντας μια αύξηση 1,78% σε σχέση με το 2017. Οι πρώτες 3 αγορές πραγματοποιούν το 70 % των συνολικών ταξινομήσεων παγκοσμίως, το δε ρεκόρ ταξινομήσεων όλων των εποχών παραμένουν τα 64,2 εκατομμύρια μονάδες που έγινε το 2012. Η Ινδία ήταν η πρωταθλήτρια σε πωλήσεις δικύκλων το 2018, ανακοινώνοντας ταξινομήσεις 21,9 εκατομμυρίων μονάδων (αύξηση +10,3% σε σχέση με το 2017). Η Κίνα ήρθε 2η με 15,57 εκατομμύρια μονάδες (μείωση -9,1% σε σχέση με το 2017), ενώ η Ινδονήσια κατέλαβε την 3η θέση με 6,38 εκατομμύρια μονάδες (αύξηση +8,4% σε σχέση με το 2017).
     
    Στην 4η θέση βρέθηκε το Βιετνάμ με 3,39 εκατομμύρια πωλήσεις (αύξηση +3,5% σε σχέση με το 2017), ενώ την 5η και 6η θέση κατέλαβαν οι Φιλιππίνες και το Πακιστάν αντίστοιχα. Οι μεν Φιλιππίνες πραγματοποίησαν 2 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ το Πακιστάν πραγματοποίησε 1,94 εκατομμύρια πωλήσεις και θεωρείται η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά μιας και μόλις το 2015 ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο ετήσιες μονάδες. Στην 7η θέση βρίσκουμε την Ταϋλάνδη με 1,78 εκατομμύρια πωλήσεις (μείωση -1,2 % σε σχέση με το 2017), στην 8η θέση είναι η Βραζιλία με 957.000 πωλήσεις (αύξηση +17,6% σε σχέση με το 2017), στην 9η θέση το Ταϊβάν με 762.000 μονάδες, ενώ την δεκάδα κλείνει το Μεξικό με 754.000 μονάδες (αύξηση +7% σε σχέση με το 2017). 
     
     
    Πίνακας 4. Top-10 αγορών με τις περισσότερες ταξινομήσεις δικύκλων στην παγκόσμια αγορά για το 2018
     
    Α/Α Μάρκα Μονάδες Μερίδιο Παγκόσμιας Αγοράς
    1 Ινδία 21,9 εκ. 33,79 %
    2 Κίνα 15,57 εκ. 24,95 %
    3 Ινδονήσια 6,38 εκ. 10,22 %
    4 Βιετνάμ 3,39 εκ. 5,43 %
    5 Φιλιππίνες 2 εκ. 3,20 %
    6 Πακιστάν 1,94 εκ. 3,10 %
    7 Ταϋλάνδη 1,78 εκ 2,85 %
    8 Βραζιλία 957.000 1,53 %
    9 Ταϊβάν 762.000 1,22 %
    10 Μεξικό 754.000 1,20 %
     
                       Πηγή: www.motorcyclesdata.com
     
    Η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις στον κόσμο είναι η Honda με 19.554.000 πωλήσεις και συνολικά έσοδα 18.590 εκ. δολάρια, ενώ 2η είναι η Yamaha με 5.390.000 πωλήσεις και έσοδα 9.731,86 εκ. δολάρια. Η 3η θέση ανήκει στην ινδική εταιρεία Hero Moto Corp. που εξειδικεύεται σε μοτοσυκλέτες των 100-125κε και κατέχει πάνω από το 50% του συνολικού μεριδίου αγοράς στην Ινδία. Οι πωλήσεις της ήταν στα 7.587.000 μονάδες και τα έσοδα της στα 4.964 εκατομμύρια δολάρια. Στην 4η και 5η θέση βρίσκονται άλλες δυο ινδικές εταιρείες, η Bajaj Auto (με 3.388.000 πωλήσεις και έσοδα στα 3.760,8 εκατομμύρια δολάρια) και η TVS Motor Company (με 2.299.060 πωλήσεις και έσοδα στα 3.435,86 εκατομμύρια δολάρια). Η Suzuki βρίσκεται στην 6η θέση (με 2.200.000 πωλήσεις και έσοδα στα 1.586,66 εκατομμύρια δολάρια), στην 7η βρίσκεται η BMW (με 165.566 πωλήσεις και έσοδα στα 2.824,87 εκατομμύρια δολάρια), η 8η θέση ανήκει στην Royal Enfield (με 820.493 μονάδες και έσοδα στα 1.440 εκατομμύρια δολάρια), η 9η θέση στην ΚΤΜ (με 191.196 μονάδες και έσοδα στα 1.647,8 εκατομμύρια δολάρια), ενώ στην 10η θέση βρίσκεται η Piaggio (με 376.000 μονάδες και έσοδα στα 1.176,22 εκατομμύρια δολάρια).