Πώς έκλεισε η αγορά το 2018

    Το 2018, η αγορά έκλεισε στις 33.378 μονάδες (αύξηση +15,68%), έναντι του ιστορικού χαμηλού του 2017 (28.852 μονάδες). Στην κατηγορία των παπιών, ταξινομήθηκαν το 2018, 5.994 μονάδες (έναντι 5.196 το 2017, με αύξηση +18%) ενώ τη μεγαλύτερη άνοδο είχαν οι μοτοσυκλέτες πάνω από 125cc αφού ταξινομήθηκαν 4.802 μονάδες έναντι 4.053 του 2017.
     
    Πρώτη εταιρεία για το 2018, αναδείχθηκε για μία ακόμη χρονιά η SYM με 7.150 μονάδες, ενώ ακολουθούν η Honda με 5.595 μονάδες, η Piaggio με 5.511 μονάδες, η Daytona (4.034), η Yamaha (3.672), η Kymco (1.826), η Vespa (677), η BMW (667), η Keeway (487), και η Suzuki (432).
     
    Πίνακας 1. Top-10 εταιρειών σε ταξινομήσεις στην Ελληνική Αγορά για το 2018
     
    Α/Α Μάρκα Μονάδες Μερίδιο Αγοράς
    1 SYM 7.150 21,4%
    2 HONDA 5.595 16,8%
    3 PIAGGIO 5.511 16,5%
    4 DAYTONA 4.034 12,1%
    5 YAMAHA 3.672 11,0%
    6 KYMCO 1.852 5,5%
    7 VESPA 677 2,0%
    8 BMW 667 2,0%
    9 KEEWAY 487 1,5%
    10 SUZUKI 432 1,3%
     
             Πηγή: www.seaa.gr
     
    Πίνακας 2. Τα πρώτα 10 μοντέλα δικύκλων σε ταξινομήσεις στην ελληνική αγορά για το 2018
     
    Α/Α Μάρκα Μονάδες
    1 SYM – SYMPHONY ST200i 2.241
    2 PIAGGIO – BEVERLY 300 2.067
    3 DAYTONA – DY125RS 1.818
    4 SYM – CITYCOM S300i 1.159
    5 PIAGGIO – MEDLEY150 1.158
    6 HONDA – ASTREA GRAND 941
    7 YAMAHA – CRYPTON S 869
    8 DAYTONA - SPRINTER 847
    9 HONDA – SUPRA X HELM IN 808
    10 PIAGGIO – LIBERTY 125 742
     
                Πηγή: www.seaa.gr
     
    Το σκούτερ της SYM, Symphony ST200i είναι πρώτο σε ταξινομήσεις για το 2018 με 2.241 μονάδες. Στην 2η θέση βρίσκεται το Piaggio Beverly 300 με 2.067 μονάδες, στην 3η θέση βρίσκεται το παπί Daytona DY 125RS με 1.818 μονάδες, στην 4η θέση βρίσκεται άλλο ένα μοντέλο της SYM, το Citycom S300i με 1.159 μονάδες, στην 5η θέση βρίσκεται το Medley 150 της Piaggio με 1.158 μονάδες, στην 6η θέση το Astrea Grand (Honda) με 941 μονάδες, στην 7η θέση το Crypton S (Yamaha) με 869 μονάδες, στην 8η θέση το Sprinter (Daytona) με 847 μονάδες, στην 9η θέση το Supra Xhelmin (Honda) με 808 μονάδες και το τοπ-10 κλείνει με το σκούτερ της Piaggio, Liberty 125 με 742 μονάδες.  
     
    Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι
    η πρώτη μοτοσυκλέτα βρίσκεται μόλις στην 25η θέση των ταξινομήσεων με 273 μονάδες (Honda CB500X), ενώ ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της αγοράς την τελευταία δεκαετία, το  Suzuki DL 650 πραγματοποίησε μόνο 144 ταξινομήσεις για το 2018. Οι ταξινομήσεις μοτοσυκλετών (άνω των 125 κε) εξακολουθούν να είναι λίγες, όχι μόνο λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και λόγω του γεγονότος ότι αρκετοί κατασκευαστές αδυνατούν να προσελκύσουν νεανικό κοινό προσφέροντας τους εύκολες προς χρήση και οικονομικές μοτοσυκλέτες. Έτσι, η πλειονότητα των καταναλωτών δείχνει την προτίμηση τους σε scooter και παπιά, τα οποία είναι οικονομικά σε κτήση, χρήση και συντήρηση και εξυπηρετούν τις βασικές καθημερινές ανάγκες τους. Τα παπιά επέτυχαν μια αύξηση κατά 18%, ενώ τα σκούτερ αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 20%, πετυχαίνοντας 21.470 ταξινομήσεις, από τις 17.872 του 2017. Τέλος, άξιο αναφοράς είναι η πτώση των ATV (λόγω κυβερνητικών επιλογών) κατά -39%, με 812 μονάδες, έναντι των 1.326 μονάδων του 2017.

    Σχήμα 1. Πωλήσεις ανά κατηγορία δικύκλων για το 2018