Η αγορά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα της κρίσης

Που βαδίζει την τελευταία δεκαετία (2008 – 2018) και ποιο είναι το μέλλον της;

Αρθρο του Μιχάλη Μάρκου, MBA
Διευθυντικό Στέλεχος - Σύμβουλος Επιχειρήσεων
& Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων / Marketing

Το 2008 η ελληνική αγορά καινούργιων μοτοσυκλετών/δικύκλων κατέγραψε την 2η καλύτερη επίδοση της, ξεπερνώντας για 2η συνεχόμενη φορά (μετά το 2007) το ψυχολογικό φράγμα των 100.000 πωλήσεων καταγράφοντας 100.118 μονάδες.
 
Το εξαψήφιο νούμερο προκάλεσε ενθουσιασμό τότε στην αγορά και πολλά στελέχη της ευελπιστούσαν καλύτερες ημέρες να έρθουν, όπως ακριβώς γινόταν και στην αγορά των καινούργιων αυτοκίνητων, τότε. 
 
Δέκα χρόνια αργότερα, το 2017, η ελληνική αγορά  μοτοσυκλετών/δικύκλων κατέγραψε την χειρότερη της επίδοση από τότε, καταγράφοντας 28.852 πωλήσεις (μείωση -71,18%). Βέβαια, το νούμερο αυτό δεν ανταποκρίνεται ακριβώς στην πραγματικότητα, αφού οι ταξινομήσεις της προηγούμενης χρονιάς περιελάμβαναν μεγάλο αριθμό δικύκλων Euro 3, τα οποία δεν θα μπορούσαν να ταξινομηθούν από το 2017 και μετά.

Το δίκυκλο είναι και αυτό ένα διαρκές αγαθό, στο οποίο η ζήτηση του επηρεάζεται από την πορεία της οικονομίας και της ψυχολογίας του καταναλωτή. Η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και η συγκρατημένη ψυχολογία που διέπει, αυτή τη στιγμή, το πολιτικό περιβάλλον, το οικονομικό περιβάλλον σε όλο το φάσμα των διεργασιών του (δάνεια, χρηματοδότηση επιχειρήσεων και ιδιωτών, φορολογικό καθεστώς κ.ά.) και το κοινωνικό περιβάλλον (ανεργία), επιδρούν με τη σειρά τους και με ανάλογο τρόπο στο κλάδο της μοτοσυκλέτας.
 
Αναμφίβολα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει πάρα πολύ τον κλάδο του δικύκλου, με άνευ προηγουμένου ύφεση συμπαρασύροντας μάλιστα και κλάδους που σχετίζονται με την μοτοσυκλέτα, όπως τα συνεργεία, ανταλλακτικά, ελαστικά, λιπαντικά, αξεσουάρ μοτοσυκλέτας, κ.λπ.