Αν θέλω χώμα

    Η κίνηση σε εκτός δρόμου περιβάλλον είναι μέσα στο πεδίο χρήσης ενός Adventure μοντέλου, καθώς έχουμε να κάνουμε με πολυχρηστικά μοντέλα πολλαπλών δυνατοτήτων. Και εδώ κάποια μοντέλα ξεχωρίζουν, αφού διαθέτουν πιο χωμάτινο χαρακτήρα.
     
    Honda X-ADV 750
    Τιμή: 13.350 ευρώ




    Μοτοσυκλέτα ή scooter δεν έχει καμία σημασία από τη στιγμή που εκπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό του σχεδιαστή. To X-ADV συνδυάζει με μαεστρία τα καλύτερα στοιχεία των 2 κόσμων συνεχίζοντας να είναι πρωτοποριακό. Η εμφάνιση του συνεχίζει να γυρνά τα κεφάλια, όντας κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα των δύο τροχών. Το στοιχείο εκτός δρόμου είναι έκδηλο παντού και συνδυάζεται άψογα με τις μοντέρνες γραμμές και την φουτουριστική εμφάνιση του μοντέλου. Στην μέτριας σκληρότητας σέλα νιώθεις αμέσως άνετα, όπως και ο συνεπιβάτης που έχει στη διάθεσή του φαρδιά μαρσπιέ και χειρολαβές που συμβάλλουν στην άνεση ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Ο υδρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 745 κυβικών αποδίδει 55 ίππους και 6.9 κιλά ροπής, όμως ο κόφτης επεμβαίνει στις 7.500 σ.α.λ , 900 σ.α.λ υψηλοτέρα από το προηγούμενο μοντέλο. Νέα προσθήκη το Traction Control το οποίο ρυθμίζεται σε 2 επίπεδα ενώ μπορεί και να απενεργοποιηθεί. Οι υπόλοιπες λειτουργίες του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT δεν έχουν αλλαγές με τα D και S mode να παραμένουν, όπως και η δυνατότητα για χειροκίνητες αλλαγές από τους διακόπτες στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Το X-ADV είναι ακόμα πιο διασκεδαστικό και ασφαλές. Η μετατόπιση του κόφτη σου επιτρέπει να απλώσεις καλύτερα τη δύναμη στις επιταχύνσεις, χωρίς οι αλλαγές να γίνονται νωρίς (ειδικά στο S mode). Τα καταφέρνει εξίσου καλά στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή στο χώμα. Η προσθήκη του Traction Control όμως ήταν απαραίτητη, ειδικά σε ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε με αφορμή μια επίσκεψη στην χώρα μας. To G mode είναι ακόμα μια απόδειξη ότι το Χ-ADV δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκτός δρόμου χρήση, δίνοντάς σου τη δυνατότητα για ακόμη καλύτερο έλεγχο κάθε φορά που εξερευνάς νέα μονοπάτια εκτός δρόμου. 
     
    ΚΤΜ 790 Adventure
    Τιμή: 14.390 ευρώ




    Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια που η λέξη Adventure κοσμεί το όνομα ενός μοντέλου της ΚΤΜ, και το 790 Adventure αποδεικνύει ότι η Αυστριακή εταιρία συνεχίζει να την χρησιμοποιεί με το ίδιο πάθος. Το στοιχείο της περιπέτειας και των Rally είναι έκδηλο στην εμφάνιση του 790 Adventure το οποίο αναμφισβήτητα έχει τον δικό του χαρακτήρα. Η ευρύχωρη σέλα δύο επιπέδων, ρυθμίζεται σε δύο ύψη (830/850χιλ) και στενεύει στο εμπρός μέρος ώστε κάθε αναβάτης ανεξαρτήτως αναστήματος να πατά εύκολα στο έδαφος. Η ευανάγνωστη έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth με smartphone μέσω της πλατφόρμας KTM MY RIDE για κλήσεις, μουσική κ.α. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας είναι υγρόψυκτος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και αντικραδασμικό άξονα ανάμεσά τους. Στην Adventure εκδοχή του, ο LC8c διαθέτει διαφορετική χαρτογράφηση και αποδίδει 94 ίππους με έμφαση στο χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών. Το ηλεκτρονικό γκάζι Ride by wire δίνει την δυνατότητα για διαφορετικά  riding modes (άσφαλτο/χώμα) μεταβάλλοντας  ελαφρώς την ιπποδύναμη και την απόκριση του γκαζιού, ενώ το  traction control λειτουργεί σύμφωνα με την κλίση της μοτοσυκλέτας. Το 790 Adventure δεν αρνείται τα σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα με ταχύτητες κοντά στα 150χλμ/ώρα. Η ζελατίνα προσφέρει ικανοποιητική προστασία από τον αέρα σε αυτές τις συνθήκες και οι αναρτήσεις αποσβένουν τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων χωρίς να εμφανίζουν τάσεις πλεύσης, επιτυγχάνοντας συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και απόδοσης. Στο χώμα θα αισθανθείς ότι η μοτοσυκλέτα βρίσκεται στο στοιχείο της. Θα σε πάει κυριολεκτικά παντού χωρίς να σε δυσκολέψει, κάνοντας τα 799 κυβικά και το μικρό-σωστά κατανεμημένο βάρος της να φαντάζουν ιδανικά όταν οι καταστάσεις αγριεύουν.

    Suzuki V-Strom 650 ΧΤ
    Τιμή: 9.495 ευρώ



     Το V-Strom είναι το πιο ολοκληρωμένο On-Off στην κατηγορία του και μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ένα εξαιρετικό all round μοντέλο, δεδομένων των συνθηκών στην χώρα μας. Μοτοσικλέτα 24/7, θα συντροφεύσει τον αναβάτη της στην πόλη καθημερινά, θα τον πάει ωραίες βόλτες απόδρασης τα ΣΚ και θα τον γυρίσει και όλο τον κόσμο αν το θελήσει. Το 650 υιοθέτησε αυτές τις γραμμές του V-Strom 1000, με χαρακτηριστικότερο σημείο το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τον προβολέα, ενώ υπάρχει σχεδιαστική ταύτιση σε όλα τα επί μέρους στοιχεία της μηχανής. Το V-Strom ήταν και εξακολουθεί να είναι από τις πλέον άνετες μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας χώρους και μεγάλα τμήματα σέλας με μπόλικο αφρώδες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Ο γνωστός δικύλινδρος V 90 μοιρών με τα 645 κ.εκ., δέχθηκε αλλαγές και βελτιώσεις σε περισσότερα από 60 σημεία! Όλες οι αλλαγές αποσκοπούν όχι μόνο την διατήρηση της ιπποδύναμης στα ίδια επίπεδα, αλλά στο «φούσκωμα» της απόδοσης στις χαμηλομεσαίες και στην μείωση των τριβών, για μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αποτέλεσμα, 70 ίπποι στις 8.800σαλ και ροπή 6,3 κιλών στις 6.500σαλ. Το Traction Control είναι με την σειρά του μια νέα προσθήκη. Έχει επιλογή για δύο επίπεδα παρεμβατικότητας και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί. Το νέο V-Strom είναι πολύ πιο δεκτικό στις εντολές για αλλαγές κατεύθυνσης, τις οποίες εκτελεί άμεσα. Η γενικότερη αίσθηση του, είναι πιο ελαφριά, πολύ περισσότερο απ` όσο περιμένεις. Δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στον καθημερινό... στίβο μάχης, όντας πιο “slim” και ευέλικτο από ποτέ. Ο κινητήρας με τη σειρά του δεν διαφοροποιείται ως προς την απόδοση, είναι όμως πολύ “ραφινέ” στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα της λειτουργίας του.
     
    Yamaha Tenere 700
    Τιμή: Από 10.490 ευρώ




    Χωρίς να κοστίζει μια περιουσία μπορεί να σε πάει παντού, από τα στενά της πόλης μέχρι τα πιο δύσβατα χωμάτινα μονοπάτια με την ίδια ευκολία, συνεχίζοντας επάξια τη φήμη του θρυλικού ονόματος. Η Yamaha δεν ήθελε μια ανάλατη On-Off εικόνα, αλλά μια πραγματική χωμάτινη όψη με εμφανείς επιρροές από τα Rally, έκδηλη σε κάθε σπιθαμή του μοντέλου. Η επίπεδη σέλα είναι σχετικά σκληρή όπως αρμόζει στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και βρίσκεται στα 875 χιλ από το έδαφος. Η θέση οδήγησης δεν θα  κουράσει σε κανένα σημείο της διαδρομής, ενώ ο χώρος για δεύτερο άτομο αυξάνει το πεδίο χρήσης της μοτοσυκλέτας ακόμα και στην καθημερινή μετακίνηση. Την ενημέρωση του αναβάτη αναλαμβάνει μια κάθετα τοποθετημένη LCD οθόνη με ευανάγνωστα ψηφία και ικανοποιητικές διαστάσεις. Ο δικύλινδρος εν σειρά CP2 των 689 κυβικών, αποδίδει 73 ίππους στις 9.000 σ.α.λ και έχει καταφέρει να κερδίσει τις καρδιές των αναβατών MT-07 με την γραμμική λειτουργία, την ροπάτη απόδοση αλλά και την απλότητά του, κάτι που σημαίνει ότι και το Tenere 700 δεν διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι, χάρτες απόδοσης και traction control. Ελαφρύ σε αίσθηση και πειθήνιο στις εντολές, είναι ευέλικτο στις αλλαγές κατεύθυνσης αλλά παράλληλα σταθερό ακόμα και σε γρήγορες καμπές, χωρίς τάσεις πλεύσεις. Ακόμα και σε άγριο έδαφος με έντονα νεροφαγώματα και πέτρες, το σωστό ζύγισμα και το μικρό βάρος του Tenere σου θυμίζουν γιατί φτιάχτηκε αυτή η μοτοσυκλέτα. Μπορείς να περάσεις με ταχύτητα από πάνω τους, την ώρα που οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων καταπίνουν τα πάντα. Σύμμαχό σου θα έχεις τον εκπληκτικό κινητήρα ο οποίος έχει πάντα αποθέματα ροπής επιτρέποντάς σου να ντριφτάρεις έχοντας απόλυτη αίσθηση για την πρόσφυση του πίσω τροχού ή να σουζάρεις ακόμα και στο χώμα, αυξάνοντας έτσι τον παράγοντα διασκέδασης.

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

    BENELLI: RCX 185 Το super παπί.