• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

«Εγώ, ο δρόμος και οι άλλοι να πάνε να γ...ουν !»

 

Τελικά φταίνε τα «επικίνδυνα» αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες που μετατρέπονται σε βραδυφλεγείς βόμβες στα χέρια ασυνείδητων ή όλα έχουν να κάνουν με την κακή οδηγική παιδεία και τον εγωισμό που κουβαλάμε ως οδηγοί;

Αν θέλουμε να μιλήσουμε αντικειμενικά, ο σημερινός ΚΟΚ μοιάζει απαρχαιωμένος σε ορισμένα σημεία του, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον αγνοούμε επιδεικτικά. Εξάλλου, οι νόμοι υπάρχουν για να διασφαλίζουν την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και όταν κάποιος δεν τους τηρεί, δημιουργεί πρόβλημα και στον εαυτό του αλλά κυρίως στον συνάνθρωπο του. Για τους χάλια δρόμους ούτε λόγος. Κάθε μέτρο και λακκούβα κάθε χιλιόμετρο και πρόχειρο μπάλωμα με κακής ποιότητας άσφαλτο που μετατρέπεται σε παγοδρόμιο με τις πρώτες ψιχάλες. 
 
Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, έχουμε και τα «επικίνδυνα» δίτροχα και τετράτροχα που έχουν κατακλύσει τους δρόμους και δυσχεραίνουν την κατάσταση. Μια στιγμή! Ναι, οι εταιρίες μας δίνουν ολοένα και πιο γρήγορα μοντέλα με αυξημένη ιπποδύναμη και δυνατότητες, όμως ποτέ ένα μηχάνημα δεν φέρνει από μόνο του την καταστροφή, αλλά είναι η χρήση του που το κάνει επικίνδυνο. Εξάλλου μιλάμε για μοντέλα με βελτιωμένη τεχνολογία που προάγουν την ασφάλεια πολλά παραπάνω επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν. 
 
Βεβαία αυτό που δεν μπορεί να εξελιχτεί είναι η νοοτροπία των οδηγών. Είναι λοιπόν όλα τα παραπάνω η ρίζα του κακού ή μήπως πρέπει να αναζητήσουμε αλλού τον υπαίτιο και πιο συγκεκριμένα στον καθρέπτη μας; Οι πιο συνηθισμένες εικόνες που βλέπουμε γενικά στους δρόμους είναι κακή οδήγηση, πλημμελέστατη τήρηση του Κ.Ο.Κ. και εφαρμογή του… νόμου της ζούγκλας! Ανεξάρτητα από το όχημα που οδηγούμε, είμαστε όλοι εν δυνάμει «φταίχτες» αφού στα χέρια μας έχουμε ένα όπλο και πρέπει να προσέχουμε πως το χρησιμοποιούμε.  Και δεν είναι μόνο η ταχύτητα που σκοτώνει! Εξίσου επικίνδυνες είναι και οι παραβιάσεις στοπ, προτεραιοτήτων και κοινής λογικής.. και ας πηγαίνεις με «μόλις» 20 χλμ/ώρα. Στο τιμόνι όλες οι δικαιολογίες του τύπου δεν σε είδα, έγραφα στο κινητό, δεν έτρεχα, απλά δεν υφίστανται και μπορούν καταλήξουν σε πολύ σοβαρά ατυχήματα.
 
Εδώ δεν μπορούμε να βάλουμε όλους τους χρήστες του δρόμου στο ίδιο τσουβάλι. Εννοείται ότι υπάρχουν καλοί οδηγοί αυτοκινήτου και αναβάτες μοτοσυκλέτας, οι οποίοι όμως αξίζει να σημειωθεί ότι οφείλουν το επίπεδό τους, κυρίως στην προσωπική τους διάθεση για βελτίωση εαυτών. Ο καλός οδηγός ή αναβάτης θέτει ως προτεραιότητα να φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια, δεν παραβαίνει τον ΚΟΚ και δεν οδηγεί επικίνδυνα. Ξέρει δηλαδή να «κρύβεται» και να προστατεύεται, παράλληλα αποφεύγοντας τις κακοτοπιές που κάνουν οι άλλοι οδηγώντας μετρημένα και με μεγάλη προσοχή.

Είναι μια συχνή παρανόηση ότι ο καλός οδηγός ταυτίζεται με τον γρήγορο οδηγό, αυτό όμως δεν ισχύει. Ένας γρήγορος οδηγός μπορεί να είναι και απερίσκεπτος ή να αγαπά το ρίσκο και για αυτό να είναι γρήγορος. Ένας καλός οδηγός μπορεί να μην πηγαίνει πάντα γρήγορα, αλλά θα ξέρει να το κάνει σωστά και έχοντας επίγνωση των ορίων του και του οχήματός του. Εξου και η φράση «ο γρήγορος φτάνει πρώτος, ο καλός φτάνει πάντα».

Ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Στα πλαίσια της σωστής κυκλοφοριακής συμβίωσης, πρέπει να τηρούμε τον ΚΟΚ και κυρίως να σεβόμαστε τους γύρω μας. Δεν χωράνε εγωισμοί για το ποιος θα μπει πρώτος στην λωρίδα, ούτε για το ποιος θα φτάσει πρώτος στο επόμενο φανάρι. Τα λάθη δεν επιδέχονται ποσοτικής προσέγγισης και έχουν όλα την ίδια βαρύτητα, γιατί απλά είναι λάθη! Όσο φταίει ένας ασυνείδητος  που κάνει σούζες μπροστά από καφετέρια και ένας τσαμπουκάς που περνάει κόκκινα φανάρια, η ίδια ευθύνη βαρύνει και την κυρία που βάφεται στον  καθρέπτη του αυτοκινήτου της καθοδόν προς τη δουλειά και τον τύπο που γράφει μηνύματα εν κινήσει σε κεντρική λεωφόρο.
 
Η αλήθεια είναι ότι πάντα υπάρχουν… πολλές δικαιολογίες για όλα. Δεν είναι λοιπόν θέμα εκπαίδευσης, οδηγικής πραγματικότητας, κατάστασης δρόμων ή οχημάτων και λοιπά: Κάποιος, αν θέλει να είναι καλός οδηγός ή αναβάτης, πρέπει να βελτιώνεται μόνος του. Καλός οδηγός και αναβάτης γίνεσαι με την εμπειρία, την οποία αποκτάς με πολλή και προσεκτική οδήγηση και αυτοεκπαίδευση, σε πρακτικό αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο.

Εσείς τι λέτε; Ποιο είναι τελικά το οδηγικό επίπεδο στην Ελλάδα; Πως μπορεί η κατάσταση να βελτιωθεί;
 
 
 

 
  • Παπατρέχας

    Ιδού η νοοτροπία του έλληνα οδηγάρα: "600+200 φακελάκι". Κοινώς, δε φταίω εγώ, φταίει το λαμόγιο που τα παίρνει και ο άσχετος που πλερώνει. Τώρα, γυναίκες, αδέρφια, παιδιά, κόσμος και κοσμάκης που πήρε άδεια οδήγησης χωρίς να θιχτεί ποτέ θέμα φακελακίου, θα είναι σε άλλη χώρα απ΄αυτή του ελληνάρα.

      7
  • Τάκης Τσονόπουλος

    Είμαι μοτοσυκλετιστής εδώ και 35 χρόνια. Τα τελευταία 5 ζω στο Ντουμπάϊ. Όταν ήρθα εδώ, είδα ότι δυστυχώς είμαστε πολύ κακοί οδηγοί. Όπως λέτε εγωιστές και ακαλλιέργητοι. Όχι όλοι, πολλοί οδηγούν καλύτερα πια, φοράνε εξοπλισμό και δεν κάνουν επίδειξη ικανοτήτων σε κάθε δρόμο. Αλλά ακόμη έχουμε δουλειά. Στο Ντουμπάϊ, με κάμερα κάθε 500 μέτρα, δύσκολο να συμβούν τέτοια φαινόμενα. Και όταν συμβαίνουν, ο υπαίτιος είναι άμεσα γνωστός. Ναι, η ελευθερία είναι μειωμένη αφού τα πάντα καταγράφονται. Η ζωή όμως του παιδιού που χάθηκε ζητάει δικαιοσύνη. Η οικογένεια του τώρα θα θρηνήσει και θα περάσει χρόνια ψυχολογικής διάλυσης. Λίγο την απασχολεί η ελευθερία, αν ονομάζουμε έτσι την δυνατότητα στην παρανομία. Η τιμωρία του υπαίτιου είναι το λιγότερο που θα βοηθήσει αλλά είναι κάτι σημαντικό. Δυστυχώς δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο τρόπο. Έλεγχος παντού. Νομίζω ότι όσο στηριζόμαστε στην ατομική ευθύνη και συνέπεια θα απογοητευόμαστε γιατί είμαστε ένας λαός που δεν την έχουμε.

      20
  • Γιαννης

    Αν κανετε ερευνα σε ολες τις σχολες οδηγων θα σας πουν: 600 ευρω +200 ευρω το φακελακι για το διπλωμα , αλλιως δεν το παιρνεις και σωστος ν;α εισαι !!!!!!!!!!!

      11