• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Έγιναν τελικά οι μοτοσικλέτες μοναχικό σπορ;

 

Όλο και σε περισσότερες μοτοσυκλέτες, βλέπουμε ότι η άνεση του συνεπιβάτη περνά σε δεύτερη μοίρα. Γιατί τα σύγχρονα μοντέλα ακολουθούν αυτή την τάση;

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

Είναι μία τάση που ξεκίνησε από τα Supersport. Σταδιακά, στις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες, η θέση του συνεπιβάτη συρρικνώθηκε, για να εξαφανιστεί ουσιαστικά στις αρχές της δεκαετίας του 2010 και μετά. Και καλά, να μιλάμε για την συγκεκριμένη κατηγορία δεν χρειάζεται και τόσο, αφού είναι εξειδικευμένες μοτοσυκλέτες φτιαγμένες αποκλειστικά για έναν. Έλα όμως που η τάση εξοστρακισμού του συνεπιβάτη εξαπλώνεται και σε άλλες μοτοσυκλέτες, που υπό συνθήκες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ικανά για άνετη μεταφορά 2 ατόμων! Γιατί αυτή η τάση δείχνει ότι, τρόπον τινά, εξαπλώνεται;

Μήπως το ζήτημα έχει να κάνει με το design; Προκειμένου οι κατασκευαστές να πετύχουν το πιο θελκτικό και επιθετικό σχέδιο, αναγκάζονται να κάνουν συμβιβασμούς. Όπως μας έχει διδάξει η ιστορία, οι σχεδιαστές δικύκλων έχουν μια έφεση να σχεδιάζουν τα πρωτότυπά τους, πολλές φορές χωρίς καν να υπολογίζουν την ύπαρξη δεύτερης σέλας! Βέβαια, όπως είπαμε, στις supersport μοτοσυκλέτες, η μη πρόβλεψη για συνεπιβάτη δεν ενοχλεί, σε άλλες όμως, βλέπε street, είναι ένα μείον.

Η πολιτική των εταιριών είναι ότι αν θέλεις ανέσεις για συνεπιβάτη, υπάρχουν επιλογές μοτοσυκλετών που ως μοντέλα δίνουν έμφαση στην άνεση των δύο και όχι του ενός. Για παράδειγμα, οι μεσαίες και μεγάλες on-off, αλλά και οι τουριστικές. Ειδικά για τις 2 τελευταίες κατηγορίες, όμως, ξέρουμε ότι τα μοντέλα δεν είναι και τόσο προσιτά σε μεγάλη μερίδα αναβατών. Θα λέγαμε ότι, η κατηγορία που υποφέρει περισσότερο από αυτή την τάση, είναι τα μικρομεσαία street και sport μοντέλα, τα οποία πολλές φορές καλούνται να αναλάβουν έναν commuter ρόλο, άρα να μεταφέρουν πιθανότατα και συνεπιβάτη.

Η άλλη άποψη είναι ότι οι  περισσότεροι μοτοσυκλετιστές, κυκλοφορούν μόνοι τους. Με την εξάπλωση των scooters, των οποίων οι ανέσεις για δύο, σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες, γενικότερα δεν συγκρίνονται, αλλά και την επικράτηση του αυτοκινήτου στους δρόμους, οι περισσότεροι αναβάτες που επιλέγουν μοτοσυκλέτα, μετακινούνται μόνοι τους. Σπανιότερα, ο χρήστης μιας naked  ή  street μοτοσυκλέτας θα πάρει δικάβαλο, σε σχέση με έναν αναβάτη scooter και, ακόμη πιο σπάνια, το δικάβαλο θα είναι καθημερινότητα για έναν αναβάτη μοτοσυκλέτας. Η συγκεκριμένη παρατήρηση των κατασκευαστών, σε συνδυασμό με την καψούρα των περισσότερων μοτοσικλετιστών, δηλαδή την εμφάνιση, καθορίζουν τις τάσεις σχετικά με το δεύτερο άτομο.

Εσείς τι λέτε; Πιστεύετε ότι οι εταιρείες εσκεμμένα εξολοθρεύουν την θέση του συνεπιβάτη; Και τελικά, πόσο χρειαζόμαστε ή θέλουμε συνεπιβάτη στη μοτοσυκλέτα μας;