Ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του S 1000 XR προέρχεται από εκείνον του S 1000 R, και είναι ένας από τους δυνατότερους και πιο εντυπωσιακούς κινητήρες αυτή τη στιγμή στην κατηγορία. Εκατόν εξήντα άλογα στις 11.000 σαλ., και 11,4 κιλά ροπής στις 9.250 σαλ. Νούμερα που μέχρι πρότινος κανείς δεν φανταζόταν πως θα βλέπαμε σε αυτή την κατηγορία. Για καλύτερη και πιο ομαλή απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, οι αυλοί εισαγωγής έχουν διαφορετικό σχήμα, σε σχέση με το S 1000 RR, ενώ διαφορετικό είναι και το βύθισμα των βαλβίδων. Αυτό που βρίσκουμε για πρώτη φορά στο S 1000 XR, κάτι που δεν απαντάται στο S 1000 R, είναι το full E-Gas ride-by-wire σύστημα. Αυτό κάνει αισθητή την παρουσία του ακόμη και με σβηστό τον κινητήρα, καθώς όταν γυρίσετε το κλειδί στη θέση on και πριν πιέσετε τη μίζα, αν γυρίσετε το γκριπ του γκαζιού, ακούτε δυνατά τον ήχο των αισθητήρων, κάτι που δεν συμβαίνει στο S 1000 R. Κάθε κύλινδρος διαθέτει δύο εγχυτήρες καυσίμου στον ψεκασμό, ενώ στη στάνταρ έκδοση του S 1000 XR περιλαμβάνονται 2 riding modes, τα Rain και Road. Στο “Road” η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, ενώ εδώ τίθεται σε λειτουργία και σύστημα αποτροπής σούζας κατά την επιτάχυνση. Στο “Rain” η απόκριση του γκαζιού είναι πιο γλυκιά, δίχως η BMW να αναφέρει κάποια μείωση σε ιπποδύναμη. Ίσως είναι περιττό να αναφέρουμε πως, φυσικά, και στο “Rain” επενεργεί το σύστημα αποτροπής σούζας. Η μοτοσικλέτα δοκιμής διέθετε και το έξτρα πακέτο Dynamic, που αντί του “απλού” συστήματος ASC (Automatic Stability Control) της βασικής έκδοσης, διαθέτει προηγμένο DTC (Dynamic Traction Control), που χρησιμοποιεί αισθητήρες κλίσεις, για μεγαλύτερη ευαισθησία και ακρίβεια λειτουργίας στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Έτσι, στο “Dynamic” mode η απόκριση του γκαζιού είναι ακαριαία, ενώ το σύστημα αποτροπής της σούζας κάνει τα... στραβά μάτια, επιτρέποντας τις ομαλές σούζες (επεμβαίνει στις υπόλοιπες) κατά την επιτάχυνση. Μη φεύγετε ακόμη όμως, γιατί έχουμε και το “Dynamic Pro” mode, που ενεργοποιείται με μία φίσα κάτω από τη σέλα. Σε αυτό το mode, το σύστημα αποτροπής σούζας απενεργοποιείται, χαρίζοντας σας τον απόλυτο έλεγχο σε αυτό τον τομέα. Παράλληλα, όσο διατηρείτε τη φίσα στη θέση της, ABS και Traction Control παραμένουν απενεργοποιημένα, ακόμα κι αν σβήσετε τη μοτοσικλέτα και βγάλετε το κλειδί. Πέρα από το “Dynamic Pro” ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιήσει το ABS ή το Traction Control, ή και τα δύο μαζί. Σημειώστε πως μπορείτε να αλλάξετε riding mode με ένα κουμπί ακόμα και εν κινήσει, κρατώντας κλειστό το γκάζι. Στα έξτρα αξεσουάρ της μοτοσικλέτας δοκιμής περιλαμβανόταν και το Gear Shift Assist Pro, ένα προηγμένο σύστημα shifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων δίχως τη βοήθεια του συμπλέκτη, και δίχως να κλείσετε το γκάζι. Και κάτι τελευταίο. Πρέπει να ακούσετε το πρωτοφανές μουγκρητό που κάνει, όταν παίρνει μπροστά αυτό το μοτέρ, γιατί ότι και να πούμε εμείς λίγο θα είναι, τόσο για αυτό, όσο και για τα λίγα, αλλά μπάσα και χορταστικά σκασίματα στο κλείσιμο του γκαζιού! Τρέλα σκέτη!
Μπορούν οι Κινέζοι να πετύχουν ό,τι οι Ιάπωνες πριν δεκαετίες;
ΕΣΚΑΣΕ ΤΩΡΑ: Κατασκοπευτικές φωτογραφίες από μια νέα μικρή Yamaha adventure on-off
Triumph: Δυό νέες ειδικές εκδόσεις για το 2026 Street Triple 765 RX και Moto2 Edition
Royal Enfield Himalayan electric: Κατασκοπευτικές φωτογραφίες της νέας Adventure
Ταξινομήσεις οκταμήνου 2025 ανά όμιλο: Ποιοι κυριαρχούν στην αγορά
Ταξινομήσεις οκταμήνου 2025 ανά μάρκα (Αναλυτικός πίνακας)
Νέος ΚΟΚ: Πάνω από 14.000 έλεγχοι της Τροχαίας στην Αττική σε 4 μέρες
Quasar 1980: Στο σφυρί η σπάνια βρετανική μοτοσυκλέτα με οροφή
Νέα πατέντα αποκαλύφθηκε από την ΚΤΜ για ηλεκτρικό-μηχανικό supercharger
Kymco X-Town ST 250 2025: Euro5+ με νέα σχεδίαση στο μπροστινό μέρος και μεγάλη ζελατίνα
Honda Motocompo 1981: Το μικρότερο scooter της Honda που έμπαινε στο πορτ-μπαγκάζ
mototriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.mototriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διευθυντής σύνταξης: Παναγιώτης Σιώπης
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.