• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Best seller: Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας τους;

 

Υπάρχει μαγική συνταγή για να πετύχει ένα μοντέλο στην αγορά ή μήπως είναι όλα θέμα τύχης; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνει που αναγκάζει μέχρι και τους ανταγωνιστές του να το αντιγράψουν;

Στο πέρασμα των χρόνων, έχουν εμφανιστεί μοντέλα μοτοσυκλετών που μονοπώλησαν για κάποιο διάστημα τις αγορές, για πολλούς λόγους. Μάλιστα κάποια από αυτά έκαναν τόσο καλά τη δουλειά τους, που έφεραν σημαντικά κέρδη στις εταιρείες τους! Ποια όμως είναι η συνταγή που προκαλεί παροξυσμό, αν φυσικά υπάρχει;

Σημαντικό ρόλο κατέχει η πολλαπλότητα ρόλων, ή αλλιώς ένα όχημα για όλα. Αυτό είναι κάτι που αρέσει στη μάζα, ακριβώς επειδή η μάζα αποτελείται από πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους. Δεν είναι πολλοί οι αναβάτες, που έχουν την πολυτέλεια να επιλέξουν πάνω από μία μοτοσυκλέτες για κάθε ξεχωριστή χρήση –και όσοι μπορούν, δεν διστάζουν να αγοράσουν ένα μοντέλο για το κάθε τους κέφι. Στοιχείο-κλειδί λοιπόν είναι η πολλαπλότητα ρόλων, με ένα τρανό παράδειγμα, ας πούμε, την Suzuki V-Strom 650. Οι μοτοσυκλέτες αυτές δεν έχουν ιδιαίτερα εύκολο ρόλο καθώς πέρα από το να τα κάνουν όλα, πρέπει να τα κάνουν και όσο καλά γίνεται! Αν μια τέτοια συνταγή πετύχει, έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να σπάσει τα ταμεία.

Το image αποτελεί επίσης, ένα σημαντικό παράγοντα επιτυχίας. Όσο και να μην θέλουμε να το παραδεχθούμε, υπάρχουν κάποιες μοτοσυκλέτες και δίκυκλα γενικότερα, που όλοι σταματήσαμε να χαζέψουμε. Για παράδειγμα, μια κτηνώδη R1200GS ή μια Multistrada Το image παραμένει πανίσχυρος πόλος έλξης αναβατών και αγοραστών μοτοσυκλέτας. Όλοι έχουμε, λίγο ή πολύ, την ανάγκη να ελκύσουμε την προσοχή! Αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά οι εταιρίες και για αυτό επενδύουν τεράστια ποσά σε μελέτες και σχεδιαστές, προκειμένου να είναι σίγουροι για το αποτέλεσμα. Σε κάποιες εταιρίες μάλιστα η επιτυχία επεκτείνεται σε περισσότερα από ένα μοντέλα, καθορίζοντας πλέον την ίδια την μάρκα στην συνείδηση των αναβατών ως premium.

Για να χτυπήσει ένα νέο μοντέλο τους ανταγωνιστές του, πρέπει να είναι φθηνότερο, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται σε πρώτη ανάγνωση. Η τιμολόγηση ενός μοντέλου είναι πολύ δύσκολη δουλειά, καθώς αν η τιμή χαμηλώσει πολύ αναγκαστικά αυτό θα γίνει εις βάρος κάποιου χαρακτηριστικού στη μοτοσυκλέτα, κυρίως της ποιότητας. Επίσης, αν ένα μοντέλο είναι αρκετά φθηνότερο από τον ανταγωνισμό, συμβαίνει το παράδοξο οι αγοραστές να μην το προτιμούν επειδή γίνονται καχύποπτοι για την ποιότητα του. Πρέπει λοιπόν μια εταιρεία να δείξει ότι όχι απλά πουλάει φθηνότερο προϊόν, αλλά το προϊόν αυτό είναι και καλύτερο από τον ανταγωνισμό. Παράδειγμα των τελευταίων ετών, η Yamaha και η σειρά MT.

Για να κερδίσεις τις εντυπώσεις, πρέπει να φέρεις πρώτος κάτι συναρπαστικό στην αγορά. Υπάρχουν μοτοσυκλέτες που κατάφεραν να προκαλέσουν έκρηξη στην αγορά, αλλάζοντας τα δεδομένα, κερδίζοντας τις εντυπώσεις του κόσμου αλλά και των ανταγωνιστών, οι οποίοι μετά τρέχουν για να προλάβουν τις εξελίξεις. Για παράδειγμα, η  Honda με το Fireblade το 1992 έπιασε στον ύπνο όλους τους κατασκευαστές του κόσμου, στην κατηγορία των σπορ μοτοσυκλετών και καθιερώθηκε μια για πάντα στη συνείδηση πολλών αναβατών. Αν λοιπόν ένα μοντέλο είναι το πρώτο σε κάποιο τομέα ή τεχνολογία που ενσωματώνει, κερδίζει την επιτυχία και οι άλλοι κατασκευαστές τρέχουν να το φτάσουν ή και να το αντιγράψουν, έχει πετύχει το στόχο του.

Εσείς τι λέτε; Υπάρχει συνταγή επιτυχίας και αν ναι, ποια είναι; Ποια μοντέλα θεωρούνται πετυχημένα στην ελληνική αγορά; Θέμα τύχης η προσεκτικής μελέτης, η απόλυτη καθιέρωση;
 

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ