BMW R32: Η μοτοσυκλέτα που γέννησε τον μύθο των boxer
|

Η ιστορία της BMW στις μοτοσυκλέτες ξεκινά σε μια εποχή που η εταιρεία έφτιαχνε κινητήρες αεροπλάνων. Μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Γερμανία περιορίστηκε από τη Συνθήκη των Βερσαλλιών και η BMW έπρεπε να βρει νέο δρόμο.
Το 1932 ο Max Friz παρουσίασε την R32
Boxer κινητήρας 494cc με 8,5 άλογα και άξονα μετάδοσης
Σωληνωτό στιβαρό πλαίσιο φτιαγμένο για να αντέχει
Η R32 έγινε το θεμέλιο για να χτιστεί η κληρονομιά της BMW
mototriti Team
Το 1932 ο Max Friz παρουσίασε την R32
Η ιστορία της BMW στις μοτοσυκλέτες ξεκινά σε μια εποχή που η εταιρεία έφτιαχνε κινητήρες αεροπλάνων. Μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Γερμανία περιορίστηκε από τη Συνθήκη των Βερσαλλιών και η BMW έπρεπε να βρει νέο δρόμο. Η λύση ήρθε μέσα από τους δύο τροχούς. Το 1923, ο μηχανικός Max Friz παρουσίασε την R32, την πρώτη μοτοσυκλέτα της BMW, που θα γινόταν η βάση για έναν ολόκληρο αιώνα ιστορίας. Ο boxer κινητήρας της δεν ήταν τυχαία επιλογή: χαμηλό κέντρο βάρους, απλή ψύξη και αντοχή που έμελλε να γίνει σήμα-κατατεθέν.
Boxer κινητήρας 494cc με 8,5 άλογα και άξονα μετάδοσης
Η BMW R32 φορούσε έναν δικύλινδρο boxer 494 κυβικών εκατοστών, με 8,5 ίππους στις 3.200 σ.α.λ. Μπορεί σήμερα οι αριθμοί να φαίνονται ταπεινοί, αλλά για την εποχή της η τελική ταχύτητα των 95 km/h ήταν εντυπωσιακή. Εκείνο όμως που ξεχώριζε ήταν η μετάδοση με άξονα (shaft drive), αντί για αλυσίδα ή ιμάντα. Η επιλογή αυτή πρόσφερε αξιοπιστία και καθαρή λειτουργία, αποδεικνύοντας πως η BMW στόχευε ήδη στην ποιότητα και την αντοχή. Ο σχεδιασμός του Friz έβαλε θεμέλια για όλες τις BMW που ακολούθησαν – από τις προπολεμικές R5 μέχρι τις σύγχρονες GS.
Σωληνωτό στιβαρό πλαίσιο φτιαγμένο για να αντέχει
Η R32 δεν ήταν απλώς ένα μέσο μετακίνησης. Με μαύρο ρεζερβουάρ και λευκές λεπτές γραμμές, έφερε την αισθητική που θα χαρακτήριζε τις BMW για δεκαετίες. Το πλαίσιο ήταν σωληνωτό, στιβαρό και απλό, δίνοντας μια εικόνα βιομηχανικής κομψότητας που παρέμενε σπάνια στην εποχή της. Εκείνη η μοτοσυκλέτα ήταν σχεδιασμένη όχι μόνο για να τρέχει, αλλά και για να αντέχει. ΓιΆ αυτό και πολλοί αναβάτες της δεκαετίας του Ά20 και του Ά30 την εμπιστεύονταν για ταξίδια και σκληρή χρήση, ενώ έθεσε και τις βάσεις για τις αγωνιστικές BMW που ακολούθησαν.
Η R32 έγινε το θεμέλιο για να χτιστεί η κληρονομιά της BMW
Σήμερα, η BMW R32 θεωρείται συλλεκτικό κομμάτι ανεκτίμητης αξίας. Δεν είναι απλώς η πρώτη μοτοσυκλέτα της εταιρείας· είναι το σημείο εκκίνησης μιας φιλοσοφίας που έφτασε μέχρι τις θρυλικές R90S, τις GS του Dakar και τα σύγχρονα R 1250 GS. Κάθε φορά που κοιτάζει κανείς μια R32, βλέπει τον σπόρο του θρύλου: έναν κινητήρα boxer που έγινε σύμβολο αξιοπιστίας και μια μοτοσυκλέτα που τόλμησε να δώσει νέα ταυτότητα στη γερμανική βιομηχανία. Η R32 δεν είναι απλώς ιστορική. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίστηκε ολόκληρη η κληρονομιά της BMW στις δύο ρόδες.