H Π.Ο.ΑΞΙ.Α. είναι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αξιωματικών Αστυνομίας, που δραστηιοποιείται από το 1988
1. Ποιος είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και τον έλεγχο του εξοπλισμού; Υπάρχει εξειδικευμένο τμήμα ή εξειδικευμένος έλεγχος από εξωτερικό συνεργάτη;
Το Αρμόδιο γραφείο χρεώσης-αποχρέωσης υλικού της κάθε υπηρεσίας σε επίπεδο Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης, Αστυνομικού Τμήματος, Τμήματος Ασφαλείας κλπ).
Ειδικευμένο τμήμα δεν υπάρχει παρά μόνο η εγγύηση του κατασκευαστή που παρέχεται για τον εξοπλισμό.
2. Σε ποιον απευθύνεται ο κάθε αστυνομικός όταν χρειάζεται αντικατάσταση σε κάποιο είδος του εξοπλισμού του;
Στο αρμόδιο γραφείο που έχει επωμισθεί την αποθήκευση και χρέωση-απόχρέωση του υλικού, κατόπιν έγκρισης του αιτήματος από τον Διοικητή-Τμηματάρχη της υπηρεσίας του.
3. Κάθε πότε υπάρχει πρόβλεψη πως πρέπει να αντικατασταθεί κάθε ένα από τα παρακάτω κομμάτια εξοπλισμού του (κράνη, jacket, γάντια, παντελόνι, μπότα);
Ανάλογα με την ημερομηνία λήψης των υλικών. Αν δεν υπάρχει περιορισμός χρόνου από τον κατασκευαστή του υλικού, αναλόγως τη φθορά και τη λειτουργικότητα που έχει.
4. Ποια διαδικασία ακολουθείται σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο κάποιο κομμάτι του εξοπλισμού αποδειχθεί ελαττωματικό;
Υποβάλλεται εγγραφή αναφορά από το χρήστη και αυτή αξιολογείται από Αξιωματικό
5. Τα κράνη, που αποτελούν ένα από σπουδαιότερα προστατευτικά μέσα για τον αστυνομικό, κάθε πότε αλλάζονται; Με ποιον τρόπο κρίνεται πως χρειάζεται αλλαγή ένα κράνος; Να θυμίσουμε πως ο αστυνομικός (όπως και οι διανομείς), δεν κάνουν φυσιολογική χρήση ενός κράνους. Το βάζουν και το βγάζουν πολλές φορές την ημέρα (χαλάνε οι επενδύσεις στο 1/3 του χρόνου από ένα κράνος που το κρατάει ένα ιδιώτης. Ποιος τα ελέγχει;
Σύμφωνα με την ημερομηνία λήξης του κράνους (όταν προβλέπεται) και σε συνδυασμό πάντα με τη χρήση του ή φυσιολογική φθορά που υπέστη λόγω καιρικών ή περιβαλλοντικών συνθηκών ή εξαιτίας κάποιου τροχαίου ατυχήματος. Για τον έλεγχο του κράνους υπεύθυνος είναι ο εκάστοτε οδηγός.
6. Είδαμε πως ο τελευταίος διαγωνισμός για αγορά κρανών ήταν πριν από 3 χρόνια. Έκτοτε δεν έχει γίνει κανένας διαγωνισμός; Υπάρχει στοκ; Ρωτάμε γιατί τα περισσότερα κράνη των αστυνομικών, όπως είναι φυσιολογικό είτε έχουν καταστεί ακατάλληλα λόγω χτυπημάτων είτε χρειάζονται εκτεταμένες επεμβάσεις (ζελατίνες, εσωτερικές επενδύσεις) κτλ
Κατά καιρούς τρέχουν διαγωνισμοί για μικρή η μεγάλη ποσότητα αναλωσίμων καθώς και δωρεές από ιδιώτες.
Υπάρχει μικτό απόθεμα-στοκ στις αποθήκες των αρμοδίων γραφείων χρέωσης-αποχρέωσης υλικού.
7. Από την έρευνα που κάναμε προέκυψε πως δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για τα κράνη ή για τα προιόντα ένδυσης που παρέχονται στους αστυνομικούς. Στα κράνη που οι φθορές είναι πιο συχνές τι γίνεται; Με ποιά διαδικασία αντικαθίσταται πχ μία φθαρμένη ζελατίνα που είναι μια φθορά που μπορεί να συμβαίνει σε κάθε αστυνομικό κάθε 1-1,5 χρόνο; Το κόστος επιβαρύνει την υπηρεσία ή το τον αστυνομικό;
Οι φυσιολογικές φθορές και η ανάγκη ανανέωσης κάποιων ανταλλακτικών των κρανών γίνεται με προσωπική μέριμνα του κάθε οδηγού (ιδιωτικά-δικά του έξοδα). Σε περίπτωση που ο αστυνομικός δεν επιθυμεί να αντικαταστήσει κάποιο ανταλλακτικό με δικά του έξοδα, υποβάλει έγγραφη αναφορά, περιγράφοντας τους λόγους και τα αίτια αντικατάστασης αυτών και, κατόπιν έγκρισης, γίνεται η αντικατάσταση αυτών.
8. Γνωρίζουμε πως ο εξοπλισμός ενός μοτοσυκλετιστή, όταν κάποιος αλλάξει υπηρεσία, μεταφέρεται στον επόμενο. Πώς διασφαλίζονται οι κανόνες υγιεινής όταν ο εξοπλισμός χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν αστυνομικούς;
Ο καθαρισμός του εξοπλισμού είναι ευθύνη και αυτού που τον αποχρεώνεται και αυτού που τον χρεώνεται (προκειμένου να αναφέρει οποιαδήποτε πρόβλημα διαπίστωσε στο υλικό)