Suzuki GSX-8 GT: Ο νέος παίκτης στην τουριστική μεσαία κατηγορία;

Η Suzuki φαίνεται πως ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο βήμα στη μεσαία κατηγορία touring: μετά την επιβεβαίωση της GSX-8 ως T μοντέλου στην Ευρώπη, έρχονται και τα πρώτα στοιχεία από τις ΗΠΑ, όπου οι εκδόσεις T και TT της GSX-8 έχουν ήδη λάβει έγκριση τύπου για το μοντέλο έτους 2026.
Δύο νέες εκδόσεις GSX-8 προς έγκριση: GT ή crossover GX;
Μηχανικά βασισμένη σε GSX-8S ή V-Strom 800;
GT ή GX; Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν και τις δύο κατευθύνσεις
Παρουσίαση το φθινόπωρο και στόχος η EICMA 2025
SUZUKI: V-Strom 1050 DE. Νέα έκδοση World Tourer!
Δύο νέες εκδόσεις GSX-8 προς έγκριση: GT ή crossover GX;
Η Suzuki φαίνεται πως ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο βήμα στη μεσαία κατηγορία touring: μετά την επιβεβαίωση της GSX-8 ως T μοντέλου στην Ευρώπη, έρχονται και τα πρώτα στοιχεία από τις ΗΠΑ, όπου οι εκδόσεις T και TT της GSX-8 έχουν ήδη λάβει έγκριση τύπου για το μοντέλο έτους 2026. Αν και επίσημη παρουσίαση δεν υπάρχει ακόμη, όλα δείχνουν πως μία – ή και δύο – νέες τουριστικές μοτοσυκλέτες ετοιμάζονται για ντεμπούτο μέσα στο 2025.
Η πιθανή ονομασία GSX-8 GT παραπέμπει άμεσα στο υπάρχον μεγάλο μοντέλο GSX-S1000 GT, ενώ η TT έκδοση ίσως προορίζεται για A2 δίπλωμα ή για ελαφρώς διαφορετικό προσανατολισμό – ενδεχομένως crossover στυλ, σαν τη GSX-S1000 GX. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Suzuki θέλει μερίδιο σε μια κατηγορία που κυριαρχείται από Yamaha Tracer 7, BMW F 900 XR και Triumph Tiger Sport 660/850.
Μηχανικά βασισμένη σε GSX-8S ή V-Strom 800;
Παρότι το όνομα της GSX-8 GT δείχνει προς την GSX-8S, η τεχνική βάση φαίνεται να είναι πιο κοντά στη V-Strom 800. Ο λόγος είναι απλός: η V-Strom έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο (207 κιλά) και πιο μακρύ μεταξόνιο (1.515 mm), στοιχεία πολύτιμα για μια σταθερή, άνετη τουριστική εμπειρία. Επιπλέον, η θέση του κινητήρα, το σύστημα μετάδοσης και η εργονομία της V-Strom είναι πιο «τουριστικά» από το πιο σφιχτό και street setup της GSX-8S.
Αναμένονται τροποποιήσεις σε τροχούς και γεωμετρία, όπως αλλαγή σε 17/17 ίντσες με λάστιχα 120/70ZR17 εμπρός και 180/55ZR17 πίσω, ενώ και οι αναρτήσεις πιθανόν να έχουν μικρότερη διαδρομή από τα 150mm της V-Strom, για να μειωθεί το συνολικό ύψος και μεταξόνιο. Όλα δείχνουν πως η GSX-8 GT θα έχει μεταξόνιο κοντά στα 1.500 mm, δηλαδή πιο sport touring από adventure.
Το μοναδικό μειονέκτημα αυτής της βάσης είναι το υψηλότερο βάρος. Η V-Strom 800 φτάνει τα 223 κιλά γεμάτη, 25 περισσότερα από την GSX-8S και 9 περισσότερα από την Tracer 7 GT. Ωστόσο, ο γνωστός δικύλινδρος κινητήρας 776cc με 83 ίππους παραμένει ισχυρός και ροπάτος, χωρίς να αλλάζει στο πλαίσιο της νέας έκδοσης.
GT ή GX; Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν και τις δύο κατευθύνσεις
Το design του μοντέλου παραμένει άγνωστο, αλλά οι ενδείξεις μιλούν για δύο διαφορετικά στυλ: ένα καθαρόαιμο sport touring GT και μια crossover GX εκδοχή με ψηλότερη ζελατίνα, πιο κάθετη θέση οδήγησης και πιθανό εξοπλισμό για ταξίδια. Η Suzuki έχει ήδη τέτοια παραδείγματα με τη GSX-S1000 GT και GX, άρα το design μπορεί να «δανειστεί» στοιχεία και από τα δύο.
Στο πίσω μέρος αναμένεται υποπλαίσιο συμβατό με πλαϊνές βαλίτσες, ενσωματωμένες βάσεις και σχεδίαση με compact αισθητική. ¶γνωστο παραμένει αν η σέλα θα είναι ενιαία τύπου GT ή διαιρούμενη, όπως της GX, αν και η παρουσία δύο εκδόσεων (T και TT) ενισχύει την ιδέα ότι θα υπάρξει παραλλαγή εξοπλισμού ή στόχευση σε διαφορετικό κοινό.
Παρουσίαση το φθινόπωρο και στόχος η EICMA 2025
Η παρουσία των GSX-8 T και TT στα αρχεία των ΗΠΑ για το μοντέλο έτους 2026 σημαίνει ότι η επίσημη παρουσίαση θα μπορούσε να γίνει το φθινόπωρο του 2025, με την EICMA του Νοεμβρίου να είναι το πιο πιθανό σημείο αποκαλυπτηρίων για την Ευρωπαϊκή αγορά. Εκεί η Suzuki θα μπορούσε να φέρει ένα μοντέλο που θα σταθεί απέναντι στις Tracer 7 GT, BMW F 900 XR και Triumph Tiger Sport 850 με ανταγωνιστικό εξοπλισμό, φρέσκια εμφάνιση και ισχυρή τουριστική ταυτότητα.
Αν τελικά παρουσιαστούν και οι δύο εκδόσεις (GT και GX), η Suzuki θα καλύπτει πλήρως τις δύο βασικές προσεγγίσεις της touring μεσαίας κατηγορίας: τη sport και την crossover. Το αν αυτό θα γίνει μεμονωμένα ή σταδιακά, μένει να φανεί – αλλά το δεδομένο είναι ένα: η GSX-8 GT (ή GX) έρχεται και υπόσχεται να ταράξει τα νερά στους δρόμους και τις εκθέσεις.