80% πιο οικονομική μετακίνηση από ένα 125άρι

80% πιο οικονομική μετακίνηση από ένα 125άρι

Η μπαταρία δεν «γερνάει» τόσο γρήγορα όσο νομίζεις.
Η συντήρηση είναι αισθητά φθηνότερη.
Κάνουμε τα μαθηματικά: Πόσο «καίει» ένα e-scooter vs. 125άρι βενζίνης.
Η τεχνολογία τρέχει: φόρτιση, πραγματικές επιδόσεις πόλης.

mototriti Team

Η μπαταρία δεν «γερνάει» τόσο γρήγορα όσο νομίζεις.

Οι σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου (NMC , LFP) είναι σχεδιασμένες για εκατοντάδες έως χιλιάδες πλήρεις κύκλους φόρτισης πριν πέσουν περίπου στο 80% της αρχικής τους χωρητικότητας. Π.χ. με ένα ηλεκτρικό scooter που καταναλώνει 6 kWh / 100 χιλιόμετρα, θα διανύσεις χοντρικά 60.000 – 90.000 χιλιόμετρα μέχρι να παρατηρήσεις μείωση στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Στην πράξη, επειδή σπάνια αδειάζει / γεμίζει η μπαταρία στο 100% (όπως και στα κινητά μας), η πραγματική διάρκεια ζωής της μπαταρίας αυξάνεται. Επιπλέον, αν φορτίζεις από το 20-80% και αν δεν το «παρατάς» παρκαρισμένο με 100% SOC, η φθορά θα επέλθει έπειτα από πολλά χρόνια χρήσης.
 

Η συντήρηση είναι αισθητά φθηνότερη.

Ένα ηλεκτρικό σκούτερ έχει λιγότερα αναλώσιμα: δεν αλλάζεις λάδια/φίλτρα/μπουζί, δεν έχει ιμάντες/αλυσίδες μετάδοσης σε πολλά μοντέλα, ενώ η ανάκτηση ενέργειας μειώνει τη φθορά στα τακάκια. Μένουν τα κλασικά (ελαστικά, υγρά φρένων, τακάκια). Σε ετήσιο ορίζοντα, η διαφορά κόστους service τείνει να «γέρνει» υπέρ του ηλεκτρικού — ειδικά για στόλους/διανομείς που κάνουν συχνά αλλαγές λαδιών στα θερμικά.
 

Κάνουμε τα μαθηματικά: Πόσο «καίει» ένα e-scooter vs. 125άρι βενζίνης.

Η απόδοση των ηλεκτρικών τα φέρνει πολύ κοντά σε αυτή των παραδοσιακών 125 scooter και μοτοσυκλετών. Η επιτάχυνση, η τελική ταχύτητα και η αυτονομία τους καλύπτουν τις ίδιες ανάγκες καθημερινής μετακίνησης, γι αυτό και η σύγκριση της κατανάλωσης με ένα τυπικό 125άρι είναι η πιο ρεαλιστική βάση. 

Πάμε να το δούμε και στην πράξη με νούμερα.
 
Υποθέσεις:

Κατανάλωση e-scooter: 6 kWh/100 km
Χιλιόμετρα: 12.000 km/έτος
Σκούτερ 125 cc: 2,8 L/100 km με 2,10 €/L = €5,88/100 km
 
Υπολογισμοί:
 
Ηλεκτρικό σκούτερ (0,16 €/kWh)
Κόστος/100 km: 6 × 0,16 = €0,96
Μηνιαία (1.000 km): €9,60
Ετήσια (12.000 km): €115,20
 
Σκούτερ 125 cc (βενζίνης)
Κόστος/100 km: €4,76 (Με τιμή βενζίνης €1,70 / λίτρο)
Μηνιαία (1.000 km): €47,60
Ετήσια (12.000 km): €571,20
 
Εξοικονόμηση:

Ανά 100 km: €4,76 − €0,96 = €3,80
Μηνιαία (1.000 km): €38
Ετήσια (12.000 km): €456

Δηλαδή, αν υποθέσουμε πως η μέση τιμή της βενζίνης είναι στα €1,70, το ηλεκτρικό σου εξοικονομεί 3,80 ευρώ κάθε 100 χιλιόμετρα, περίπου €38 το μήνα (αν διανύεις κοντά στα 1000 χλμ.) και σχεδόν €456 τον χρόνο (για 12.000 χλμ.). 
Η παραπάνω διαφορά διογκώνεται και άλλο αν πάρουμε υπόψη πως μεγάλη μερίδα αναβατών, επιλέγουν 200 κυβικά και πάνω scooter για να κινηθούν μέσα στη πόλη. 
 
 

Η τεχνολογία τρέχει: φόρτιση, πραγματικές επιδόσεις πόλης.

Τα ηλεκτρικά scooter, δείχνουν τα δυνατά τους χαρτιά εκεί που τα θερμικά υστερούν: στο συνεχές σταμάτα – ξεκίνα. Η άμεση ροπή από μηδενικές στροφές κάνει τις εκκινήσεις πιο ομαλές και γρήγορες, ενώ όσα διαθέτουν και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, επιστρέφουν μέρος από την ενέργεια που θα «χανόταν» στα φρένα. Παράλληλα, φορτιστές ισχύος 1,8 – 3,3 kW μπορούν να γεμίσουν μια μπαταρία εύκολα μέσα στη νύχτα χρησιμοποιώντας απλά μια οικιακή πρίζα. Τα όποια μειονεκτήματα, όπως η περιορισμένη αυτονομία σε εθνικές οδούς ή η χαμηλότερες ταχύτητες φόρτισης, βελτιώνονται διαρκώς και σε λίγα χρόνια κατά πάσα πιθανότητα, θα εξαλειφθούν.
 
 

BRIDGESTONE
AUTOAGORA