Από το 2007, το ανώτατο όριο στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι τα 130 χλμ./ώρα.
Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη – Τι ισχύει στην Ελλάδα
Υποχωρεί το όριο στην Ελλάδα ή απλώς δεν ανεβαίνει;
Πρόστιμα βάση εισοδήματος μέχρι και φυλάκιση
Ρεκόρ ταχυτήτων σε δημόσιους δρόμους μέχρι 417 χλμ./ώρα
Ρεκόρ ταχυτήτων σε δημόσιους δρόμους
Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες επανεξετάζουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, με στόχο την προσαρμογή στη νέα εποχή των ασφαλέστερων οχημάτων και των έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης. Η Τσεχία δοκιμάζει όριο 150χλμ./ώρα στην D3, η Ισπανία εφαρμόζει δυναμικά όρια με τεχνητή νοημοσύνη στην AP-7, ενώ η Ιταλία περιμένει το «πράσινο φως» για να ενεργοποιήσει 150άρια όρια σε επιλεγμένα τμήματα.
Υποχωρεί το όριο στην Ελλάδα ή απλώς δεν ανεβαίνει;
Από το 2007, το ανώτατο όριο στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι τα 130 χλμ./ώρα. Σε άλλες κατηγορίες οδών ισχύουν όπως Εθνικές Οδοί: 110–120 χλμ./ώρα όριο και σε κατοικημένες περιοχές τα 50 χλμ/ώρα .Αντί να εξεταστεί ενδεχόμενη αύξηση, όπως σε άλλες χώρες, στην Ελλάδα συζητείται ακόμα και η μείωση των ορίων, χωρίς παράλληλη βελτίωση σε οδική εκπαίδευση ή υποδομές.
Τα πρόστιμα στην Ελλάδα ξεκινούν από 40€ και φτάνουν τα 350€, με ποινές όπως αφαίρεση διπλώματος. Στην υπόλοιπη Ευρώπη: Ισπανία: 600 € ,Γαλλία: Έως 1.500 € , Φινλανδία & Σουηδία: πρόστιμα βάσει εισοδήματος (π.χ. 121.000 € για 30χλμ./ώρα υπέρβαση) και Ελβετία: περίπου 290.000 € για ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα .
Σε χώρες όπως Κροατία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία, η ταχύτητα μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε φυλάκιση.
Ρεκόρ ταχυτήτων σε δημόσιους δρόμους μέχρι 417 χλμ./ώρα
Παρά τις αυστηρές νομοθεσίες, δεν λείπουν οι περιπτώσεις εξωφρενικών ταχυτήτων όπως Ιταλία: 311 χλμ./ώρα από CEO της Telecom , Γερμανία: 417 χλμ./ώρα στην Autobahn (Bugatti Chiron) και Ισπανία: 267 χλμ./ώρα με Porsche 911.
Η τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα, αλλά η συζήτηση για τα όρια ταχύτητας φαίνεται να διχάζει την Ευρώπη – άλλοι πατούν φρένο, άλλοι γκάζι.