Aγόρασες το...οικόπεδο! Επισκευάζεις ή πουλάς;

Aγόρασες το...οικόπεδο! Επισκευάζεις ή πουλάς;

Σε περίπτωση -ο μη γένοιτο- ατυχήματος, θα την φτιάξεις ή θα την ξεφορτωθείς στα γρήγορα; Τι αξίζει τελικά περισσότερο;

Για κάθε μοτοσυκλετιστή, το «απευκταίο» είναι φυσικά μια πτώση ή ακόμα χειρότερα, ένα ατύχημα. Αν υποθέσουμε ως δεδομένο ότι ο αναβάτης δεν θα έχει προβλήματα υγείας  μετά από ένα τέτοιο γεγονός, προκύπτει τότε ένα άλλο σημαντικό ζήτημα: Τι θα απογίνει η ζημιωμένη μοτοσυκλέτα; Πόσο μεγάλη είναι η ζημιά; Και, αν μιλάμε για ένα σημαντικό ποσόν, μήπως είναι καλύτερα να την αποχωριστούμε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Η εμπορική αξία της μοτοσυκλέτας παίζει μεγάλο ρόλο

Τα έχουμε πει, τα έχουμε ζήσει και τα έχουμε ξαναπεί… Μια μοτοσυκλέτα μεταχειρισμένη, ειδικά μιας κάποιας ηλικίας, έχει μια συγκεκριμένη εμπορική αξία και στις περισσότερες περιπτώσεις, η υπέρβασή της για οποιοδήποτε λόγο είναι αδύνατη. Αυτό ισχύει και αν εκτεταμένες επισκευές κριθούν απαραίτητες και καθορίζει κατά πόσο «συμφέρει να φτιαχτεί» το όχημα, που λέμε με απλά λόγια. Φυσικά αυτό αποτελεί κυρίως πρόβλημα των παλαιότερων οχημάτων, αλλά μην ξεχνάμε πόσα τέτοια κυκλοφορούν στην χώρα μας ακόμα…

Επισκευή ή πώληση, μπορεί να είναι «μία ή άλλη»

Σε κάποιες παλαιότερες μοτοσυκλέτες και ανάλογα με την ζημιά που θα υποστούν, το κόστος αποκατάστασης μπορεί να έρθει στα ίδια με την αξία της μοτοσυκλέτας. Εκεί, η επισκευή κρίνεται συνήθως ασύμφορη. Πιο δύσκολη γίνεται η απόφαση αν η ζημιά είναι κοντά στο μισό αυτού του ποσού. Εκεί πρέπει να ληφθούν αρκετές αποφάσεις και αν εξεταστούν διάφορες παράμετροι, όπως η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, τα εργατικά κόστη κλπ. Η τελική απόφαση του αναβάτη, θα εξαρτηθεί σχετικά με το αν είναι ο ίδιος πρόθυμος να ξοδέψει ένα σημαντικό ποσόν για να επισκευάσει, ή αν θα προτιμήσει να κάνει έναν αναγκαστικό συμβιβασμό πουλώντας την μοτοσυκλέτα σε τιμή αρκετά χαμηλή.

Από κάποια ηλικία (μοτοσυκλέτας) και πάνω, την «παντρεύεσαι»

Δυστυχώς –λόγω της οικονομικής συγκυρίας των τελευταίων ετών- ο «στόλος» των μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι αρκετά παλιός και τα παλιά οχήματα έχουν και μικρότερη αξία. Αν λοιπόν έρθει η ώρα για επισκευές και το «κουστούμι» έρχεται ακριβό, ο αναβάτης αναπόφευκτα έρχεται σε δύσκολη θέση. Είναι γεγονός ότι, από κάποια ηλικία μοτοσυκλέτας και πάνω και για συγκεκριμένες, πιο ειδικές μοτοσυκλέτες, μιλάμε για...παντρειά –όσο η μεταπωλητική τους αξία πέφτει, τόσο πιο δύσκολη γίνεται μια πιθανή επισκευή αλλά και η πώλησή τους.

Ποιος όμως θα τα βάλει με το...μεράκι του μοτοσυκλετιστή;

Κανένας! Η αλήθεια είναι ότι στη χώρα μας, οι αφοσιωμένοι αναβάτες, οι καλοσυντηρητές και αυτοί που ασχολούνται ακόμα και με κλασικές μοτοσυκλέτες, δεν είναι λίγοι και είναι καλά οργανωμένοι. Με άλλα λόγια, όταν στην εξίσωση μπαίνει το...μεράκι, ο υποκειμενικός παράγοντας, αλλάζουν πολλά. Βέβαια, τέτοιοι αναβάτες γνωρίζουν τι αναλαμβάνουν και τι συμβαίνει στην αγορά και οι κινήσεις τους είναι συνειδητές: μάλιστα, ίσως είναι και αυτοί που...θα γκρινιάξουν λιγότερο για την επικρατούσα κατάσταση.

Τι πιστεύετε εσείς; Συμφέρει μια μοτοσυκλέτα να επισκευαστεί ή να πουληθεί, αν η ζημιά της προσεγγίζει την αξία της; Τι θα κάνατε εσείς; Σας έχει τύχει κάτι ανάλογο;