• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Χάρη στους δύο μπροστινούς τροχούς, το Yourban σου δίνει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στη στροφή, ακόμη και σε βρεγμένο ή κακό οδόστρωμα.

Ανηφόρα; Κατηφόρα; Λακκούβες; Σκαλοπάτια; Το Yourban μπορεί να σταθμεύσει παντού! Κι άσε τον φύλακα να φωνάζει που κλείνουμε την είσοδο…

Tα χιλιόμετρα στον χιλιομετρητή του ήταν μόλις 238. Ώρα να ξυπνήσει το πατρικό μας ένστικτο και να του συμπεριφερθούμε με στοργή, μέχρι να το στρώσουμε.

Μόλις φτάσαμε στο κατάστημα Piaggio Francesco στο Κουκάκι, μας περίμενε ένα λευκό-μπλε Piaggio MP3 300 Yourban LT.

Oι απαραίτητες υπογραφές έπεσαν και το Yourban θα είναι δικό μας για το επόμενο εξάμηνο.

Οι πρώτες βόλτες μας με το Yourban πραγματοποιήθηκαν εντός και εκτός πόλης.

Παρά τις μικρότερες διαστάσεις του, το Yourban διαθέτει χώρους και μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα του.

H αισθητική του Yourban είναι πιο νεανική και με περισσότερες sport επιρροές, σε σύγκριση με το απλό MP3.

Οι δύο μπροστινοί τροχοί κινούνται ανεξάρτητα, χάρη στο ριζοσπαστικό σύστημα αναρτήσεων.

Δοκιμή Διαρκείας: Piaggio MP3 300 Yourban LT

Πριν δυο εβδομάδες, παραλάβαμε ένα Piaggio MP3 300 Yourban LT για μια δοκιμή που θα διαρκέσει 6 περίπου μήνες και για τις εξελίξεις της οποίας θα σας ενημερώνουμε συνεχώς.

 
Η παραλαβή
Το Yourban το παραλάβαμε στις 24 Φεβρουαρίου, δύο ημέρες πριν την Καθαρά Δευτέρα, από την Piaggio Francesco. Τα χιλιόμετρα που είχε διανύσει μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν ξεπερνούσαν τα 238, γεγονός που σημαίνει ότι, για μερικά χιλιόμετρα ακόμη, οφείλουμε να φορέσουμε το… πατρικό μας πρόσωπο και να φροντίσουμε ώστε το μικρό και άπειρο Yourban μας να μεγαλώσει σε ένα άψογα στρωμένο scooter! Επιπλέον, με ενθουσίασε, προσωπικά, το γεγονός ότι το μοντέλο που παραλάβαμε ήταν στον χρωματισμό που μου αρέσει περισσότερο – τον λευκό-μπλε. Οι υπογραφές, λοιπόν, έπεσαν, τα χαρτιά του Yourban μπήκαν στον ευρύχωρο χώρο κάτω από τη σέλα και τα χιλιόμετρα στον πίνακα οργάνων ξεκίνησαν να ανεβαίνουν με ταχείς ρυθμούς, αφού ήδη το scooter μας συντροφεύει σε εξορμήσεις στην πόλη και έξω από αυτή.

Γιατί το Piaggio MP3 300 Yourban LT;
Τα πλεονεκτήματα που φέρνει ένα τέτοιο μοντέλο στον… στόλο μοτοσικλετών του περιοδικού είναι πολλά. Πρώτα απ όλα, πρόκειται για ένα scooter, γεγονός που σημαίνει ότι οι δουλειές μας στο κέντρο της Αθήνας δε θα συνοδεύονται από κούραση στο χέρι του συμπλέκτη. Από την άλλη, η κατανάλωση των 5,2 λίτρων εγγυάται χαμηλότερη κατανάλωση από τις προσωπικές μας μοτοσικλέτες που κυμαίνονται στα 600 κ.εκ.. Αυτό σίγουρα είναι ένα σημαντικό οικονομικό όφελος, ειδικά για εμάς που διανύουμε περισσότερα από 30 χλμ. καθημερινά για να έρθουμε και να φύγουμε από το Κρυονέρι. Και μιας και μιλήσαμε για οικονομικό όφελος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, στην περίπτωση που δε μιλούσαμε για ένα scooter δοκιμής, αλλά για ένα μοντέλο που είχαμε αγοράσει, θα είχαμε τη δυνατότητα να επεκτείνουμε τη διάρκεια της εγγύησης του Yourban κατά 2 επιπλέον χρόνια. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε scooter, αλλά για ένα τρίροδο! Αυτό σημαίνει ότι οι βόλτες μας στο εξής θα συνοδεύονται από υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας (ήδη εντόπισα δύο σημεία στην καθημερινή διαδρομή μου, τα οποία αποτελούσαν άγχος μου, αλλά όχι πια!). Σας θυμίζω για μια ακόμη φορά ότι αυτό οφείλεται στο επαναστατικό μπροστινό σύστημα της Piaggio, με τους δύο τροχούς και το μηχανισμό κλίσης. Αυτός αποτελείται από δύο (οριζόντιους) δοκούς αλουμινίου προσαρμοσμένους στο πλαίσιο και δύο κάθετες δοκούς που συνεργάζονται με τις δοκούς αλουμινίου μέσω αρθρωτών συνδέσμων. Στο εσωτερικό των κάθετων δοκών περιστρέφονται με τη βοήθεια ρουλεμάν οι σωλήνες του συστήματος διεύθυνσης σε ένα κλασικό μονόμπρατσο σχήμα. Κάθε μονόμπρατσο φέρει το δικό του αμορτισέρ και ελατήριο και όταν το scooter παίρνει κλίση, το ένα συμπιέζεται και το άλλο εκτείνεται.
Και γιατί το MP3 Yourban και όχι το απλό MP3; Είναι γνωστό ότι η απλή έκδοση διαθέτει μεγαλύτερους χώρους, ωστόσο, στερείται των σπορτίφ διαθέσεων που ξεχειλίζουν από το Yourban, στον αισθητικό και οδηγικό τομέα. Και αυτές σκοπεύουμε να εκμεταλλευτούμε, χωρίς να είμαστε παραπονεμένοι και για τους χώρους, οι οποίοι σε καμιά περίπτωση δε θεωρούνται αμελητέοι. Όπως παρατηρήσατε, τέλος, πρόκειται για την έκδοση LT, η οποία οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου. Αυτή δεν ήταν μια παράμετρος που απασχολούσε τη συντακτική ομάδα του περιοδικού (προφανώς όλοι διαθέτουμε δίπλωμα αυτοκινήτου), στο άκουσμά της, όμως, πολλοί συντάκτες του «αδελφού» Auto Τρίτη έτριβαν τα χέρια τους (αυτοί κι αν έχουν ανάγκη από χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη ευελιξία)!

Οι πρώτες βόλτες του
Ήδη τα πρώτα 300+ χιλιόμετρα που διανύσαμε με το Yourban μας έδωσαν μια καλή εντύπωση των ικανοτήτων του σε ένα ευρύ φάσμα χρήσεων. Το καθημερινό ταξίδι στο Κρυονέρι μέσω εθνικής έγινε με καλό ή με βροχερό (ακόμη και χιονισμένο) καιρό και το Yourban μας χάρισε σταθερότητα και εμπιστοσύνη, ακόμη και στο χειρότερο οδόστρωμα. Επιπλέον, σε μια-δυο αποστολές που είχε στο κέντρο κατάφερε να ελιχθεί με άνεση ανάμεσα στα αυτοκίνητα (όπως και το απλό MP3, το Yourban είναι πιο μαζεμένο σε διαστάσεις, απ όσο σε προδιαθέτουν οι δύο μπροστινοί τροχοί).

Νέες συνήθειες
Χάρη στο MP3 300 Yourban LT, λοιπόν, και τις ιδιαιτερότητές του, αποκτήσαμε κάποιες νέες συνήθειες:
• Έχουμε ήδη ξεχάσει ότι τα scooter έχουν σταντ! Όταν σταθμεύουμε, απλά κλειδώνουμε τους μπροστινούς τροχούς και το Yourban μένει σταθερό. Αυτό σημαίνει ότι αδιαφορούμε για την κλίση ή τις ανωμαλίες του εδάφους, καθώς και για το αν είναι σταθμευμένο σε ανηφόρα ή κατηφόρα. Το τελευταίο το οφείλουμε στο χειρόφρενο του scooter.
• Αδιαφορούμε για το κακό ή βρεγμένο οδόστρωμα, και ειδικά για οριζόντιες προς το δρόμο κακοτεχνίες (λούκια, λακκούβες).
• Τα πόδια μας παραμένουν σταθερά στο χώρο της ποδιάς, ακόμη και στο φανάρι. Λίγο πριν το Yourban ακινητοποιηθεί, ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να κλειδώσει τους τροχούς και να μην πατήσει στο οδόστρωμα. Μόλις ανοίξει ξανά το γκάζι, οι τροχοί ξεκλειδώνουν αυτόματα.

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ