Παρά την οικονομική κρίση, η φετινή έκθεση της EICMA στο Μιλάνο, απεδείχθη ιδιαίτερα πλούσια σε σοδειά. Αρκετά πιο πλούσια από το 2011, τόσο με μικρά, όσο και με μεγάλα μοντέλα.
Ευτυχώς, το 2012 προβλέπεται απίστευτα ενδιαφέρον, όσον αφορά στο χώρο της μοτοσικλέτας. Μιλάμε για τη χρονιά που η Ducati κάνει το ντεμπούτο ενός εκρηκτικού, νέου μοντέλου που, από μουτζούρα στο σχεδιαστήριο, μεταμορφώθηκε στο θηρίο που ακούει στο όνομα Panigale, με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα Superquadro. Μια μοτοσικλέτα που επαναπροσδιορίζει τα στάνταρ όσον αφορά στο χαμηλό βάρος, στην τεχνολογία αιχμής, αλλά και στην κτηνώδη ισχύ των Superbike μοτοσικλετών. Μιλάμε για τη χρονιά, που η BMW ρίχνει στο στίβο του ανταγωνισμού ένα υπερπολυτελές μεγάλο scooter, με καινοτομίες που πρώτη φορά βλέπουμε στο χώρο των δύο τροχών -εκτός των άλλων… θερμαινόμενη σέλα; Εντυπωσιακό! Όμως και η Honda βάζει φωτιά στα πράγματα μεταφέροντας τα modular concepts από το χώρο του αυτοκινήτου στη μοτοσικλέτα. Η ιαπωνική εταιρεία στο Μιλάνο παρουσίασε τρία δίκυκλα (Integra, NC700X, NC700S) που διαθέτουν την ίδια βάση (μοτέρ, πλαίσιο), ενώ με αλλαγές σε πλαστικά και αναρτήσεις, μεταμορφώνονται αντίστοιχα, σε ένα υπέρ-εξελιγμένο scooter (η Honda δεν το θεωρεί ακριβώς scooter) με αρχιτεκτονική μοτοσικλέτας (κινητήρας στο μέσο, κανονικότατο ψαλίδι μοτοσικλέτας), σε μια μοτοσικλέτα On-Off, και σε μία naked street μοτοσικλέτα! Οι παραπάνω κινήσεις, ήταν αυτές που έκαναν τη μεγαλύτερη αίσθηση στην έκθεση, και αυτές που μπορεί να χαράξουν βαθιά το χώρο.
Σκληρά καρύδια, αστέρια της έκθεσης
Ποιος είπε πως οι σκληροί δε χορεύουν, και μάλιστα εν καιρώ κρίσης; Πολλές ήταν οι εταιρείες που βάλθηκαν να διαψεύσουν τις Κασσάνδρες παρουσιάζοντας μεγάλες, δυνατές και ακριβές παρουσίες που κέρδισαν τις εντυπώσεις. Φυσικά, μπορεί να αντιτείνει κανείς πως, ο σχεδιασμός μιας μοτοσικλέτας ξεκινάει χρόνια πριν, οπότε μπορεί τα εργοστάσια να μην είχαν άλλη επιλογή, παρά να βγάλουν στην παραγωγή τις μοτοσικλέτες-μεγαθήρια τους, όπως πέρυσι που κόντρα στις οικονομικές αντιξοότητες, παρουσιάστηκε το εξακύλινδρο μαμούθ BMW K 1600. Είτε έτσι, είτε αλλιώς όμως, αυτές οι μοτοσικλέτες εντυπώνονται στη συνείδηση όλων μας, αυτές παθιάζουν τον κόσμο, και αυτές είναι που γράφουν την ιστορία.
Φέτος, το Ducati Panigale ήταν το αδιαμφισβήτητο αστέρι του show. Με νέο, αιχμηρό design, εκπληκτική προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά κυρίως με 195 ανακοινώσιμα άλογα για μόλις 164 κιλά, περηφανεύεται για τον ιδανικότερο λόγο ιπποδύναμης/ βάρους, και ροπής/ βάρους στον κόσμο. Οι Ιταλοί μηχανικοί έδωσαν ρέστα για να καταφέρουν να πιάσουν τους στόχους των +25 ίππων, και των -10 κιλών, και τα κατάφεραν. Και να ήταν μόνο αυτό που την έκανε να ξεχωρίζει…
Όμως, το αστέρι της Bologna έχει και μονοκόκ πλαίσιο (εδώ πιθανώς να υπάρξει μικρό πρόβλημα με το marketing, καθώς το αγωνιστικό GP11 με το παρόμοιο, πρωτοποριακό πλαίσιο, δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα στο πρωτάθλημα MotoGP του 2011), αλλά και ένα εκτενέστατο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο. Έχουμε και λέμε… Sports ABS, Traction Control (DTC), ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις DES (η αρχή είχε γίνει με το Multistrada 1200), Quick-shifter (DQS), Engine Brake Control (EBC), και Ride by Wire στο γκάζι. Και για πρώτη φορά στην ιστορία, το Panigale S θα έχει εξ’ ολοκλήρου προβολείς με τεχνολογία LED! Ο κινητήρας μπορεί να είναι ακόμα L-Twin, όμως έχει μετακινηθεί 6ο προς τα πίσω για καλύτερη κατανομή βάρους, και βελτιωμένη γεωμετρία –ναι, ο πίσω κύλινδρος δείχνει να βρίσκεται επικίνδυνα κοντά κάτω από τη σέλα, όμως… αγώνες, κύπελλα και πρωταθλήματα είναι εδώ το ζητούμενο. Αρκετά όμως, γιατί αν αρχίσουμε να αναλύουμε το Panigale, δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Επιφυλασσόμαστε για αργότερα. Δεν φεύγουμε ακόμα από την Ιταλία, γιατί η Bimota παρουσίασε μεταξύ άλλων και δυο νέα μοντέλα, που για πρώτη φορά ξεφεύγουν από τη Superbike φιλοσοφία της εταιρείας. Μιλάμε για το Bimotard (εμείς πριν μάθουμε το όνομα του, όταν είδαμε πως βασίζεται στο Ducati Hypermotard, είπαμε χαριτολογώντας πως θα ονομάζεται Hyper-Bi-moto), και για δύο concept… enduro μοντέλα! Μιλάμε για το BBX 300, με δίχρονο κινητήρα 300 κυβικών εκατοστών, και για το BBX 508 με τετράχρονο κινητήρα 495 κυβικών εκατοστών. Νέοι ορίζοντες; Θα δείξει.
Η Kawasaki δεν δείχνει έτοιμη να κάνει στην άκρη το image της εταιρείας που έχει αστείρευτο πάθος με την ιπποδύναμη, και αυτό φάνηκε και στα νέα της μοντέλα. Το εφ’ όλης της ύλης ανανεωμένο ZZR 1400, αφού έκανε… ντροπαλή είσοδο πριν την έκθεση με ανακοινώσιμη ισχύ 195 αλόγων, στην EICMA το ταμπελάκι του έγραφε 200 χωρίς Ram-Air, για να μπουν τα πράγματα στη… θέση τους.
Ταυτόχρονα, στην έκθεση είδαμε για πρώτη φορά το νέο Versys 1000, με τον τετρακύλινδρο κινητήρα του Z 1000! Έτσι, βλέπουμε και το Akashi να κινείται σε modular ρυθμούς, αφού Z1000, Z1000SX, και Versys 1000 μοιράζονται αρκετά στοιχεία, όπως πλαίσιο, ψαλίδι, κινητήρα, πίσω αμορτισέρ, κλπ. Τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας σε On-Off; Ενδιαφέρουσα άποψη. Η Kawasaki αναγνώρισε την τάση των On-Off να γίνονται ολοένα και πιο ασφάλτινα, και σκέφτηκε… «ένα Ζ1000 με ψηλότερες αναρτήσεις, και μεγαλύτερη άνεση σε κακοστρωμένη άσφαλτο, λακκούβες, σαμάρια και καλντερίμια; Γιατί όχι;!»
Από τ’ αστέρια της έκθεσης, και τα δύο νέα μέγιστα On-Off, το Explorer 1200 της Triumph, και το Crosstourer 1200 της Honda. Ναι, ο νέος κυβισμός ήρθε για να μείνει. Οι Βρετανοί δείχνουν να έχουν ένα ιδιαίτερα δυνατό πακέτο στα χέρια τους, με όλα τα σχετικά -και πλέον απαραίτητα- κομφόρ (ABS, Traction Control, κλπ), όμως το αστέρι εδώ, είναι ο ισχυρός τρικύλινδρος κινητήρας των 135 ίππων! To Crosstourer πάλι, επανασχεδιάστηκε σε σχέση με το πρωτότυπο μοντέλο, και έγινε πιο λεπτό, και sport. Φοράει τον V4 κινητήρα των 127 ίππων και διατίθεται και σε έκδοση DCT –για λόγους κόστους εδώ έχουμε την πρώτη έκδοση, και όχι τη δεύτερη που φοράει ο νέος 700άρης κινητήρας του Integra. Παρ’ όλα αυτά, το DCT του Crosstourer διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό.Και μιας και μιλάμε για μεγαθήρια, στο τελευταίο περίπτερο της έκθεσης, μαζί με τα αξεσουάρ, υπήρχε το περίπτερο της FGR, με τη Midalu που φοράει κινητήρα V6 2500 κυβικών εκατοστών! Πόσες θα παραχθούν το 2012; Μα φυσικά… έξι!