LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

SOLARIS: Ηλιακή μοτοσυκλέτα που λειτουργεί χωρίς πρίζα αλλά με πάνελ!

(01/12/2025)
Το SOLARIS δεν προέρχεται από κάποια εταιρεία μοτοσυκλετών αλλά από τη MASK Architects, ένα αρχιτεκτονικό και σχεδιαστικό γραφείο που παρουσιάζει μια ιδέα έξω από κάθε συμβατικό πλαίσιο.
5 Φωτογραφίες »

Το SOLARIS δεν προέρχεται από κάποια εταιρεία μοτοσυκλετών αλλά από τη MASK Architects, ένα αρχιτεκτονικό και σχεδιαστικό γραφείο που παρουσιάζει μια ιδέα έξω από κάθε συμβατικό πλαίσιο.

MASK Architects: Στόχος του Concept είναι μια ανεξάρτητη μοτοσυκλέτα.
Αναδιπλούμενα φωτοβολταϊκά “φτερά” και λειτουργία χωρίς δίκτυο φόρτισης.
Βιομιμητική σχεδίαση με έμπνευση από λεοπάρδαλη.
Ίσως είναι η λύση για περιοχές όπου η πρόσβαση σε καύσιμα είναι περιορισμένη.

mototriti Team

MASK Architects: Στόχος του Concept είναι μια ανεξάρτητη μοτοσυκλέτα




Το SOLARIS δεν προέρχεται από κάποια εταιρεία μοτοσυκλετών αλλά από τη MASK Architects, ένα αρχιτεκτονικό και σχεδιαστικό γραφείο που παρουσιάζει μια ιδέα έξω από κάθε συμβατικό πλαίσιο: μια μοτοσυκλέτα που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, χωρίς καύσιμα, χωρίς φορτιστή, χωρίς καμία υποδομή. Η φιλοσοφία πίσω από το project στηρίζεται στην αυτοτροφοδοτούμενη κινητικότητα, με στόχο μια μοτοσυκλέτα που να παραμένει ενεργή για χρόνια χωρίς ανάγκη εξωτερικής ενέργειας. Το concept βασίζεται σε ένα σύστημα που συλλέγει, αποθηκεύει και διαχειρίζεται ενέργεια με απόλυτη αυτονομία, δίνοντας μια νέα διάσταση στις μετακινήσεις.
 

Αναδιπλούμενα φωτοβολταϊκά “φτερά” και λειτουργία χωρίς δίκτυο φόρτισης




Ο πυρήνας του SOLARIS είναι τα αναδιπλούμενα φωτοβολταϊκά «φτερά», τα οποία ανοίγουν όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταθμευμένη, σχηματίζοντας έναν κυκλικό ηλιακό συλλέκτη. Πρόκειται για ένα σύστημα που μετατρέπει το ίδιο το όχημα σε σταθμό φόρτισης, γεμίζοντας την μπαταρία υψηλής χωρητικότητας χωρίς καλώδια ή παροχή ρεύματος. Η ενέργεια αποθηκεύεται και χρησιμοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ η λειτουργία ενισχύεται από αναγεννητική πέδηση. Το πλαίσιο, κατασκευασμένο από σύνθετο αλουμίνιο και ανθρακόνημα, συμβάλλει στη μείωση του βάρους και στην αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της διαθέσιμης ενέργειας. Ένα πλήρως ψηφιακό cockpit και εφαρμογή κινητού επιτρέπουν την παρακολούθηση της παραγωγής και κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο.
 

Βιομιμητική σχεδίαση με έμπνευση από λεοπάρδαλη




Η MASK περιγράφει τη σχεδίαση ως “βιομιμητική”, εμπνευσμένη από την κίνηση και τη στάση μιας λεοπάρδαλης. Αυτό επηρεάζει το πλαίσιο, τη γεωμετρία του μπροστινού μέρους και τη θέση οδήγησης, δημιουργώντας μια μορφή που στοχεύει στην αεροδυναμική βελτίωση αλλά και στην οπτική εντύπωση. Επιπλέον, το SOLARIS έχει σχεδιαστεί για να είναι χαμηλής συντήρησης και να λειτουργεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης. Η πλήρης αυτονομία του concept ίσως δεν απευθύνεται στους παραδοσιακούς αναβάτες, αλλά ανοίγει τον δρόμο για νέες προσεγγίσεις στη μετακίνηση, όπου το όχημα δεν εξαρτάται από κανενός είδους υποδομή.
 

Ίσως είναι η λύση για περιοχές όπου η πρόσβαση σε καύσιμα είναι περιορισμένη

Σύμφωνα με τη MASK, το SOLARIS θα μπορούσε να αποτελέσει λύση σε περιοχές όπου η πρόσβαση σε καύσιμα ή φορτιστές είναι περιορισμένη ή ασταθής. Το concept απευθύνεται επίσης σε οικοτουρισμό, logistics αλλά και πιλοτικά προγράμματα “έξυπνων πόλεων”, όπου οι μετακινήσεις χαμηλών εκπομπών αποτελούν προτεραιότητα. Παρά τον εντυπωσιακό σχεδιασμό, το SOLARIS παραμένει πρωτότυπο και όχι εμπορικά ώριμο προϊόν. Ωστόσο, θέτει ένα καθαρό ερώτημα για το μέλλον: τι συμβαίνει όταν μια μοτοσυκλέτα δεν χρειάζεται ούτε καύσιμο ούτε ρεύμα; Το project λειτουργεί ως πρόταση για μια διαφορετική μορφή κινητικότητας, χωρίς αντλίες, χωρίς πρίζες και χωρίς περιορισμούς δικτύου — μια υπόδειξη για το πώς μπορεί να εξελιχθεί ο κόσμος των δύο τροχών στα επόμενα χρόνια.
 

ANORAK
BEST BUY