Yamaha αποχαιρετά τον κινητήρα inline-four στη MotoGP: Η μετάβαση στον νέο V4

Η Yamaha επιβεβαιώνει ότι από το 2026 εγκαταλείπει τον ιστορικό inline-four κινητήρα της στη MotoGP, υιοθετώντας επίσημα τον νέο V4
Η Yamaha περνά από το inline-four στον νέο V4 κινητήρα.
Ο θρύλος του inline-four και η αγωνιστική του κληρονομιά με 350 βάθρα.
Οι δοκιμές του νέου V4 υπόσχονται καλύτερο έλεγχο και επιτάχυνση.
Η νέα εποχή της Yamaha στη MotoGP με Quartararo, Rins, Miller και Toprak.
Η Yamaha περνά από το inline-four στον νέο V4 κινητήρα
Η Yamaha επιβεβαιώνει ότι από το 2026 εγκαταλείπει τον ιστορικό inline-four κινητήρα της στη MotoGP, υιοθετώντας επίσημα τον νέο V4. Η αλλαγή αυτή αποτελεί μία από τις σημαντικότερες καμπές στην αγωνιστική ιστορία της μάρκας. Παρά το γεγονός ότι ο inline-four υπήρξε η βάση του αγωνιστικού DNA της Yamaha για δεκαετίες, οι αυξανόμενες απαιτήσεις ανταγωνιστικότητας απέναντι σε Ducati και Aprilia οδήγησαν στη στρατηγική αυτή μετάβαση. Ο νέος V4 στοχεύει σε βελτιωμένη επιτάχυνση, καλύτερη συμπεριφορά στο φρενάρισμα και προσαρμοστικότητα στα σύγχρονα αεροδυναμικά και στα νέα ελαστικά.
Ο θρύλος του inline-four και η αγωνιστική του κληρονομιά με 350 βάθρα

Ο inline-four της Yamaha έχει χαρίσει 125 νίκες, πάνω από 350 βάθρα και οκτώ παγκόσμιους τίτλους MotoGP. Είναι ο κινητήρας που οδήγησε τον Valentino Rossi στον τίτλο του 2009, αλλά και αυτός που εξόπλιζε την εμβληματική M1 του Jorge Lorenzo το 2015. Παρά τη συναισθηματική σύνδεση της εταιρείας με αυτό το μοτέρ, η τεχνολογική εξέλιξη της κατηγορίας καθιστά αναγκαία τη μετάβαση. Όπως ανέφερε ο Takahiro Sumi, «ο inline-four ήταν στην καρδιά της φιλοσοφίας μας, αλλά η MotoGP εξελίσσεται και πρέπει να εξελιχθούμε μαζί της».
Οι δοκιμές του νέου V4 υπόσχονται καλύτερο έλεγχο και επιτάχυνση

Ο νέος V4 δοκιμάστηκε εντατικά κατά τη διάρκεια του 2025, κυρίως από τον δοκιμαστή Augusto Fernandez, ενώ χρησιμοποιήθηκε και στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Αν και τα αποτελέσματα δεν ήταν πάντοτε ξεκάθαρα, με τον Fabio Quartararo να εκφράζει συχνά επιφυλάξεις για τα πλεονεκτήματα έναντι του inline-four, η Yamaha τελικά έκρινε πως ο νέος κινητήρας έχει το απαραίτητο δυναμικό για την επόμενη εποχή. Ο V4 υπόσχεται καλύτερο έλεγχο, πιο δυνατή επιτάχυνση και μεγαλύτερη συνοχή στη συμπεριφορά υπό πίεση – στοιχεία κρίσιμα για να επανέλθει η Yamaha στη μάχη της κορυφής.
Η νέα εποχή της Yamaha στη MotoGP με Quartararo, Rins, Miller και Toprak

Το 2026 η Yamaha θα παραταχθεί στη MotoGP με τον νέο V4 και μια δυνατή ομάδα αναβατών: Fabio Quartararo, Alex Rins, Jack Miller και το νεότερο μεγάλο απόκτημα, τον Toprak Razgatlioglu. Η μετάβαση σε έναν κινητήρα με πολύ λιγότερα αγωνιστικά δεδομένα σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες αποτελεί ρίσκο, αλλά η Yamaha πιστεύει ότι είναι ο μόνος δρόμος προς την αγωνιστική αναγέννηση. Παρότι ο inline-four θα μείνει για πάντα στη μνήμη των θαυμαστών της, η νέα εποχή με τον V4 ανοίγει ένα κεφάλαιο γεμάτο προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες για επιστροφή στις νίκες.


