LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Yamaha: Τρικύλινδρο Tenere στον ορίζοντα και πιθανή επιστροφή YZF-R1

(08/12/2025)
Η Yamaha φαίνεται πως ακούει το κοινό που ζητά ένα ισχυρότερο και μεγαλύτερο Ténéré, και πλέον το ενδεχόμενο ενός τρικύλινδρου adventure με τον γνωστό CP3 κινητήρα βρίσκεται επίσημα υπό
4 Φωτογραφίες »

Η Yamaha φαίνεται πως ακούει το κοινό που ζητά ένα ισχυρότερο και μεγαλύτερο Ténéré, και πλέον το ενδεχόμενο ενός τρικύλινδρου adventure με τον γνωστό CP3 κινητήρα βρίσκεται επίσημα υπό μελέτη.

Νέο τρικύλινδρο Tenere: Η Yamaha εξετάζει σοβαρά το μεγάλο adventure.
Η υπόθεση R1: Το superbike ίσως επιστρέψει στον δρόμο.
Πώς διαμορφώνεται η στρατηγική της Yamaha για τα επόμενα χρόνια.
Ηλεκτροκίνηση: Δεν υπάρχει ακόμα ζήτηση, συνεχίζεται το focus στους θερμικούς κινητήρες.

mototriti Team

Νέο τρικύλινδρο Tenere: Η Yamaha εξετάζει σοβαρά το μεγάλο adventure




Η Yamaha φαίνεται πως ακούει το κοινό που ζητά ένα ισχυρότερο και μεγαλύτερο Ténéré, και πλέον το ενδεχόμενο ενός τρικύλινδρου adventure με τον γνωστό CP3 κινητήρα βρίσκεται επίσημα υπό μελέτη. Σε συνέντευξη στην MCN, ο Clément Villet αποκάλυψε πως οι μηχανικοί εργάζονται ήδη πάνω στο project, με αυστηρή προϋπόθεση ότι το αποτέλεσμα πρέπει να παραμείνει πραγματικό Ténéré. Ο Villet ήταν ξεκάθαρος: αν τοποθετηθεί ο CP3 κινητήρας, το μοντέλο θα πρέπει να διαθέτει 21/18 τροχούς και αυθεντικό off-road προσανατολισμό, χωρίς καμία έκπτωση στον χαρακτήρα του. Η Yamaha, λοιπόν, ερευνά αν η πλατφόρμα CP3 μπορεί να υπάρξει σε πλήρως χωμάτινο πλαίσιο χωρίς να αλλοιώσει το DNA της σειράς.
Προς το παρόν, η έλευση του μοντέλου δεν είναι δεδομένη, αλλά το ενδιαφέρον της Yamaha είναι ξεκάθαρο και το concept βρίσκεται σε ενεργή αξιολόγηση.




 

Η υπόθεση R1: Το superbike ίσως επιστρέψει στον δρόμο

Η YZF-R1 σήμερα διατίθεται ως track-only έκδοση, όμως οι δηλώσεις του προέδρου της Yamaha Motor Europe, Olivier Prévost, ανοίγουν ξανά τη συζήτηση για επανεμφάνιση της R1 με πινακίδες. Ο Prévost υπογράμμισε πως «ο CP4 δεν έχει τελειώσει», εξηγώντας ότι η απόφαση για μη οδική διάθεση πάρθηκε σε διαφορετικές συνθήκες αγοράς.



Με τη μεσαία κατηγορία sport να αναπτύσσεται γρήγορα – επηρεάζοντας ακόμη και τις ιαπωνικές στρατηγικές – η Yamaha εξετάζει το ενδεχόμενο μιας νέας R1. Όμως ξεκαθαρίζει πως δεν αρκεί απλώς να επανέλθει το τρέχον μοντέλο σε Euro 5+. Μια πιθανή R1 πρέπει να είναι εντελώς νέα, με αναβάθμιση σε ισχύ, συμπεριφορά και αγωνιστική τεχνολογία.
Οι φήμες για μεταφορά του V4 MotoGP σε πολιτική μοτοσυκλέτα δεν επιβεβαιώνονται· αντίθετα, η Yamaha επιμένει πως ο CP4 παραμένει βασικός πυλώνας.
 

Πώς διαμορφώνεται η στρατηγική της Yamaha για τα επόμενα χρόνια

Οι τοποθετήσεις των στελεχών δείχνουν μια Yamaha που βρίσκεται σε κομβικό σημείο. Το ενδιαφέρον για νέα adventure και sport πλατφόρμες πιέζει την ιαπωνική εταιρεία να εξετάσει ξανά επιλογές που μέχρι χθες φαίνονταν κλειστές. Η άνοδος των προσιτών, δυναμικών sport μοντέλων από την Κίνα φαίνεται να παίζει ρόλο στη στρατηγική αναθεώρηση, όπως υπαινίχθηκε ο Prévost.
Η εταιρεία δεν επιβεβαιώνει ούτε απορρίπτει οριστικά κανένα σενάριο. Αντίθετα, αναγνωρίζει την ανάγκη για μοντέλα που θα τιμούν τις ρίζες της – είτε πρόκειται για το Ténéré είτε για την οικογένεια R – με σημαντική τεχνολογική εξέλιξη και σαφή αγωνιστικό προσανατολισμό.
 

Ηλεκτροκίνηση: Δεν υπάρχει ακόμα ζήτηση, συνεχίζεται το focus στους θερμικούς κινητήρες

Παράλληλα με τα μεγάλα τεχνικά θέματα, οι εκπρόσωποι της Yamaha αναφέρθηκαν και στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με τον Prévost, οι αγορές της Ευρώπης δεν δείχνουν τη ζήτηση που θα δικαιολογούσε επιθετική μετάβαση στα ηλεκτρικά δίκυκλα. ΓιΆ αυτό και η Yamaha παραμένει προσηλωμένη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο για το άμεσο όσο και για το κοντινό μέλλον.
Η εταιρεία συνεχίζει να παρακολουθεί τις εξελίξεις της τεχνολογίας, αλλά δεν δείχνει διάθεση να εγκαταλείψει τη θερμική κινητήρια φιλοσοφία της χωρίς ξεκάθαρη στροφή του αγοραστικού κοινού.
 

DUCATI
MOTOMARKET