Το alter ego του νέου Tiger 800 φέρει τον κωδικό XC και απευθύνεται σε αυτούς που περιηγήσεις και ταξίδια βρίσκονται πιο ψηλά στις προτιμήσεις τους. Με μπροστινό τροχό 21 ιντσών, ακτινωτές ζάντες, μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων και λίγες ακόμα αλλαγές, ολοκληρώνεται επιτυχώς ο περισσότερο περιπετειώδης χαρακτήρας της μοτοσικλέτας.
Στην περίπτωση του Tiger ισχύει το ερώτημα "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;". Και αυτό γιατί τα δύο νέα μοντέλα της Triumph μοιάζουν σα δυο σταγόνες νερό και οι περισσότεροι θα επικεντρωθούν στη μεγάλη οπτική διαφορά, που δεν είναι άλλη από τους τροχούς. Άραγε, οι χυτές ζάντες του Tiger 800 αντικαταστάθηκαν από τους τροχούς με τις ακτίνες του XC ή το αντίθετο; Και ενώ πολλοί θα νομίζουν ότι το ένα μοντέλο προήλθε από το άλλο, οι ιχθυόεντες της αγγλικής εταιρείας αποσαφηνίζουν κάθε απορία, δηλώνοντας ότι ακολουθήθηκε μια παράλληλη διαδικασία που έφερε στη ζωή τα δύο μοντέλα. Γιατί η αλλαγή των τροχών ή της θέσης του τιμονιού δεν μπορεί από μόνη της να αποτελέσει τη διαφορά μεταξύ δύο μοντέλων. Έτσι, ψάχνοντας λίγο στα τεχνικά χαρακτηριστικά, μπορούμε να δούμε το μεγαλύτερο τροχό (21 ιντσών από 19) στο XC, ενώ μεταξόνιο και ίχνος είναι και αυτά διαφορετικά. Λεπτομέρειες, θα αναρωτηθείτε, αλλά αυτές δημιουργούν την ουσία, και η Triumph ήθελε να διαφοροποιήσει αυτά τα δύο μοντέλα προσφέροντας πιο off-road ικανότητες στο XC, για κάποιον που θα ήθελε να εντάξει στις διαδρομές ή στα ταξίδια του και χωματόδρομους.