• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Για εκκολαπτόμενους εντουράδες και μη!
Beta RE 125
Διαβάστηκε από 6701 αναγνώστες
Αν ψάχνετε για το επόμενο βήμα σας στους δύο τροχούς τότε το Beta RE 125 θα πρέπει να συμπεριληφθεί σίγουρα στη λίστα των επιλογών σας και μάλιστα πολύ ψηλά. Και αυτό γιατί πέρα από την καθημερινή σας μετακίνηση η ιταλική μοτοσικλέτα θα αναλάβει και τα πρώτα μαθήματά σας στο χώμα.
Το RE 125 μπορεί να είναι μικρό αλλά εξωτερικά μοιάζει πολύ με τα μεγαλύτερα χωμάτινα αδερφάκια του. Τα εκτός δρόμου γονίδια της Beta έχουν μεταφερθεί αυτούσια και σε αυτό κάτι που θα καταλάβετε από την πρώτη κιόλας βόλτα. Μα τι λέω, δεν χρειάζεται καν να βγείτε στο δρόμο! Η σχεδίασή του μιλάει από μόνη της. Η μαμά-εταιρεία το έχει προικίσει με ιδιαίτερα εντυπωσιακή εμφάνιση, που το κάνει να ξεφεύγει από τα όρια της μικρής κατηγορίας στην οποία ανήκει, θυμίζοντας αρκετά τα μεγαλύτερα αγωνιστικά «αδερφάκια» του. Μάλιστα, σε σχέση με την πολεμική έκδοση 125 RR, οι διαφορές στην εμφάνιση είναι ελάχιστες και περιορίζονται στα διαφορετικά γραφικά, στις διαδρομές των αναρτήσεων και στο μικρότερης διαμέτρου πιρούνι της πολιτικής έκδοσης. Καλοσχεδιασμένο απ’ όπου και να το κοιτάξει κανείς, το RE 125 θα μαγέψει αμέσως τους μικρούς σε ηλικία αναβάτες. Ή μάλλον για να το θέσω καλύτερα, όλους θα τους κάνει να το κοιτάξουν και περισσότερο αυτούς που έχουν το χώμα στο αίμα τους.
Επαρκώς γρήγορο
Οι αμφιβολίες που μπορεί να έχουν οι υπόλοιποι δίτροχοι στο φανάρι όσον αφορά στο τετράχρονο μοτέρ και τις επιδόσεις του RE 125, εξαφανίζονται με το που ανάψει το πράσινο. Μπορεί ο ήχος από την εξάτμιση και το κουτί του φίλτρου αέρα να δημιουργούν κάποιες επιπλέον ψευδαισθήσεις για την ισχύ του Beta, αλλά το έργο που παράγει ο μονοκύλινδρος κινητήρας επαναφέρει γρήγορα τα πράγματα στις ρεαλιστικές τους διαστάσεις. Πάνω στη σέλα του θα κινηθείτε με τον ίδιο ρυθμό που κινούνται τα κορυφαία από πλευράς απόδοσης παπιά της ελληνικής αγοράς. Μάλιστα, μερικά από αυτά ίσως και να σας «ρίξουν» στις εκκινήσεις, αναλόγως το… βάρος και τις διαστάσεις σας. Τα παραπάνω σημαίνουν ότι μέσα στην πόλη δεν θα έχετε θέμα με τη δύναμη του μοτέρ, αφού το τράβηγμα επαρκεί για σβέλτες εκκινήσεις και η ελαστικότητα του διβάλβιδου κινητήρα δίνει συνέχεια το «παρών» ακόμη και με τελευταία σχέση στο κιβώτιο και ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα. Σε πιο ανοιχτούς δρόμους, όμως, η δεξιά λωρίδα θα αποτελέσει μονόδρομο, αφού τα χλμ./ώρα που μπορεί να διατηρήσει το RE 125 με άνεση ανέρχονται στα 85-90. Σε αυτές τις ταχύτητες, οι κραδασμοί κάνουν έντονη την παρουσία τους, αλλά είναι υποφερτοί. Από εκεί και πάνω και μέχρι την τελική, κοντά στα 110 χλμ./ώρα, το μούδιασμα στα άκρα έρχεται γρήγορα, με αποτέλεσμα το γκάζι να κλείνει υποσυνείδητα.
Για τα πρώτα βήματα
«Πρώτα μαθαίνεις να περπατάς και μετά να τρέχεις», είπε ο σοφός Σαολίν στο μικρό και γεμάτο όρεξη μαθητή του και αυτό ακριβώς θα κάνει ο νέος αναβάτης πάνω στη σέλα του Beta. Αν τα οικονομικά δεν σας επιτρέπουν μεγάλα ανοίγματα, αν έχετε βλέψεις για το χώμα και θέλετε να κινείστε καθημερινά και στο κέντρο της πόλης, χωρίς παράλληλα να σπαταλάτε ένα σκασμό λεφτά σε βενζίνες, τότε το RE 125 φαντάζει ως ιδανική λύση: Μέσα στην κίνηση μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα, όπως άλλωστε όλα τα on-off με τόσο μικρό βάρος και τιμόνι που περνά πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Το εξαιρετικό του ζύγισμα θα σας επιτρέψει να πατήσετε πόδι κάτω μόνο όταν τους περάσετε όλους και φτάσετε στο φανάρι που είναι ακόμη κόκκινο και… θα παραμείνει έτσι για πάνω από πέντε δευτερόλεπτα. Παράλληλα, τα καλά και με αίσθηση φρένα θα σας γλιτώσουν από τυχόν αναποδιές και αν έχετε όρεξη, τα απολαυστικά και απόλυτα ελεγχόμενα ντριφτ θα μπουν στο ημερήσιο μενού, ευχαριστώντας τον έμπειρο και δίνοντας ένα νέο παιχνίδι στα χέρια του αρχάριου αναβάτη. Καλύτερο από παιχνιδομηχανή νομίζω, εσείς; Πέρα από το στιβαρό πλαίσιο και την καλή λειτουργία των άνετων αναρτήσεων, μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το καλό κράτημα του Beta φέρουν και τα Metzeler Sahara που φοράει το μοντέλο από το εργοστάσιο, τα οποία δείχνουν να ταιριάζουν εξαιρετικά με την κακή ποιότητα των ελληνικών δρόμων. Όταν ο εμπρός τροχός γλιστρήσει θα το κάνει προοδευτικά και θα αφήσει αρκετό χρονικό περιθώριο για διόρθωση.
Μπορεί και εκεί!
Το γεγονός ότι θα κινηθείτε με ταχύτητα, ασφάλεια και άνεση εντός των τειχών της πόλης αποτελεί μονάχα ένα μέρος της προσωπικότητας του Beta. Ο διττός του χαρακτήρας είναι πέρα για πέρα πραγματικός, αφού στη θέα του χωματόδρομου, όχι μόνο θα κάνει πίσω, αλλά θα θυμηθεί τις εντουράδικες πτυχές του, θα σας πάρει από το χέρι και με το φιλικό του χαρακτήρα θα καταφέρει να σας δείξει και δύο τρία πραγματάκια. Η δικλείδα ασφαλείας για τους αρχάριους, στην προκειμένη περίπτωση, είναι ο αδύναμος κινητήρας, που ναι μεν θα του επιτρέψει να σκαρφαλώσει σχεδόν παντού, αλλά θα επιβάλλει τους δικούς του αργούς ρυθμούς. Τα στενά μονοπάτια αποτελούν το φόρτε της ιταλικής on-off, όπου η ταχύτητα είναι ούτως ή άλλως μικρή και όχι απαραίτητη για τη διασκέδαση του αναβάτη. Οι αναρτήσεις δουλεύουν καλά πάνω στις πέτρες και τα πεσμένα κλαδιά και σε συνδυασμό με το μικρό βάρος, δεν θα κουράσουν γρήγορα τα απαίδευτα χέρια και ποδιά. Αρκετές πληροφορίες θα φτάσουν στα χέρια του αναβάτη και μαζί με τη στιβαρότητα του πλαισίου, που κάνει και εδώ την εμφάνισή της, θα δημιουργήσουν αυτό το έξτρα αίσθημα ασφάλειας που τόσο χρειάζεται ο νέος αναβάτης. Η ικανότητα ασφαλούς και διασκεδαστικής πολλές φορές κίνησης σε χωματόδρομο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα όπλα του Beta. Ειδικά όταν ο καιρός είναι καλοκαιρινός και στο μενού περιλαμβάνονται διακοπές σε κάποιο νησί και δυσπρόσιτες (από τους άλλους) παραλίες. Φαντάζεστε να πρέπει να περπατήσετε ένα τέταρτο μέσα στον καυτό ήλιο για να βρείτε εκείνη την υπέροχη αμμουδιά που σας είπε ο κολλητός σας. Με το Beta αυτό δεν θα χρειαστεί ποτέ.


Πολύ καλά σε αίσθηση τα εμπρός και πίσω φρένα. Τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα, θα μπλοκάρουν μόνο κατόπιν εντολής του αναβάτη.

Οι αναρτήσεις της Paioli έχουν χωμάτινο προσανατολισμό. Αυτό σημαίνει υψηλά επίπεδα άνεσης στην άσφαλτο και καλή απορρόφηση ανωμαλιών σε κακοτράχαλο δρόμο.

Μικρός και ψηφιακός ο πίνακας οργάνων του RE. Πέρα από τις απαραίτητες λυχνίες, φέρει ρολόι, μερικό χιλιομετρητή, χρονόμετρο και ένδειξη μέγιστης ταχύτητας!

Σωστά τοποθετημένα και εργονομικά στη χρήση τους τα χειριστήρια. Η κόρνα είναι ιδιαίτερα ισχυρή και θα ξυπνήσει και τον πλέον αφηρημένο οδηγό αυτοκινήτου.

Η σκληρή, στενή σέλα θυμίζει έντονα την εντουράδικη καταγωγή του RE και βολεύει καλύτερα μικρόσωμους αναβάτες. Υπάρχει και σχαρίτσα για να δέσετε πάνω κάποιο σάκο.

Η εξάτμιση, σε συνδυασμό με το κουτί του φίλτρου αέρα, βγάζει έναν τσαμπουκαλεμένο ήχο που δεν ταιριάζει με το μικρό του κυβισμό.Καλό είναι αυτό!



Η δέσμη που παράγει το εμπρός φανάρι είναι αδύναμη. Το βράδυ θα πρέπει να είστε περισσότερο προσεκτικοί κατά τις μετακινήσεις σας σε σκοτεινό δρόμο.

Η τάπα της βενζίνης είναι πλαστική και βιδωτή, χωρίς κλειδαριά. Ανεπίτρεπτο εν έτει 2010.Πολλοί θα ζηλέψουν την εμφάνιση του, μερικοί ίσως θελήσουν να του κάνουν κακό.


Συμπέρασμα
125 παντός εδάφους
Το RE 125 αποτελεί κάτι περισσότερο από ένα μέσο που θα σας μεταφέρει μέσα στην πόλη. Ένα παπί είναι σίγουρα φθηνότερο τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση του και ένα scooter θα σας λύσει τα χέρια σε ό,τι αφορά το θέμα των πολυπόθητων για την καθημερινότητα αποθηκευτικών χώρων. Και τα τρία θα κινηθούν με τους ίδιους ρυθμούς στους πηγμένους δρόμους του κέντρου. Ωστόσο, κανένα από τα άλλα δύο δεν θα το κάνει με τα ίδια υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας του μοντέλου της Beta και αυτό γιατί πολύ απλά, τα άλλα δύο δεν είναι μοτοσικλέτες. Επίσης, κανένα από αυτά δεν θα καταφέρει να κινηθεί αξιοπρεπώς σε χωμάτινο τερέν, την ίδια στιγμή μάλιστα που το RE, όχι μόνο θα το κάνει με ασφάλεια, αλλά θα προσφέρει και αρκετή δόση διασκέδασης σε αυτόν που βρίσκεται στη σέλα του, ο οποίος πάνω του έχει αρκετά πράγματα να μάθει. Για τους μικρότερους σε ηλικία, η μοτοσικλέτα της Beta αποτελεί έναν από τους ιδανικότερους τρόπους για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα πάνω στους δύο τροχούς, χωρίς δεύτερη σκέψη.

 
 Για εκκολαπτόμενους εντουράδες και μη!
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία