Πολλοί χαρακτηρίζουν τον κινητήρα των μοτοσικλετών με καρδιά. Πραγματικά ο V διάταξης κινητήρας του Aprilia των 77 μοιρών στον μπάγκο μοιάζει με καρδιά. Αλλά και στη λειτουργία του, ο κινητήρας δίνει το δικό του χαρακτηριστικό παλμό και χτύπο στην υπόλοιπη κατασκευή. Οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι περιορισμένες, ενώ το μαγνήσιο στα πλαϊνά καπάκια και στην κεφαλή τονίζουν ακόμα περισσότερο την μοναδικότητά του. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού, με τα σώματα του τελευταίου να είναι στα 38χιλ. Οι κεφαλές φυσικά είναι τετραβάλβιδες και η συμπίεση 12:1. Το δικύλινδρο μοτέρ θα τεθεί σε λειτουργία με μερικές περιστροφές της μίζας και με ελάχιστο και χειρουργικής ακρίβειας άνοιγμα του δεξιού γκριπ. Οι μη μυημένοι στην ιταλική φιλοσοφία θα παραπονεθούν για μηχανικούς θορύβους, που όμως ελαττώνονται όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει στα κανονικά επίπεδα λειτουργίας. Οι κραδασμοί υπάρχουν γαργαλώντας τις αισθήσεις και τη διάθεση και αρχίζουν να γίνονται έντονα αισθητοί μετά της 7.000 σαλ. Το κιβώτιο έχει βουτυρένια και αθόρυβη λειτουργία φτάνοντας δίχως υπερβολή στα επίπεδα των Honda!