net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ

Βελτιωμένες μοτοσικλέτες
Είσαι γρήγορος;
Μη βιαστείτε να πείτε «άλλη μία τουρμπισμένη, γρήγορη Hayabusa», γιατί θα πέσετε έξω! Αυτή δεν είναι μία μοτοσικλέτα της σειράς, ή μάλλον…αυτό ακριβώς είναι και αυτό την κάνει τόσο ξεχωριστή! Είναι η γρηγορότερη μοτοσικλέτα με στοκ μεταξόνιο! Διαβάστε παρακάτω για να καταλάβετε τι σημαίνει αυτό.
Γιατί είναι ξεχωριστή;
Τα αλουμινένια κομμάτια δίπλα από το…κόκπιτ τοποθετήθηκαν για περαιτέρω μείωση του βάρους, αλλά και για εύκολη πρόσβαση στα…ενδότερα.
Το μήκος κάνει τη διαφορά

Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που ο Rich Yancy, μηχανικός της Dale Earnhardt Inc, η οποία αγωνίζεται στο πρωτάθλημα Nascar, αποφάσισε πως έπρεπε να συνδυάσει τις γνώσεις του και την εμπειρία του στις μεγάλες ιπποδυνάμεις, με την αγάπη του για μοτοσικλέτες. Έχοντας καβαλήσει σχεδόν τα πάντα, από…RD 350 μέχρι GSX-R, ήθελε μία μοτοσικλέτα για τον εαυτό του, η οποία όμως να έχει τη δυνατότητα να κινηθεί με πάνω από 320 χιλιόμετρα! Πήρε λοιπόν ένα Hayabusa, ένα κιτ από τον οίκο Mr Turbo και ξεκίνησε για εκεί όπου κανείς δεν είχε πάει ποτέ! Το ρεκόρ ταχύτητας για μοτοσικλέτα με στοκ μεταξόνιο. Όλες αυτές που βλέπετε κατά καιρούς να σπάνε ρεκόρ ταχύτητας στην έρημο Bonneville στην Αμερική, είναι βελτιωμένα στο όριο μοντέλα, τα οποία όμως λόγω σταθερότητας αναγκάζονται να χρησιμοποιούν μακρύτερο ψαλίδι, ξεφεύγοντας έτσι από τα όρια μοτοσικλετών παραγωγής. Εδώ μιλάμε για κάτι άλλο, εντελώς τρελό!
Οι προϋποθέσεις
Δεν είναι όλα τόσο απλά!

Για να γίνεις κάτοχος του ρεκόρ ταχύτητας στη συγκεκριμένη κατηγορία, θα πρέπει να πας όσο πιο γρήγορα μπορείς μέσα σε απόσταση ενός μόνο μιλίου (1,609 χιλιόμετρα). Επίσης, όπως ήδη αναφέραμε, θα πρέπει η μοτοσικλέτα σου να μην έχει τροποποιημένο μεταξόνιο και να χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από εκεί και πέρα οι δυνατότητες είναι απεριόριστες. Κάτι σαν Dragster δηλαδή, αλλά με αυτή τη…μικρή διαφορά! Αν τώρα νομίζετε ότι τα 380+ χιλιόμετρα που επιτυγχάνουν αυτές οι μοτοσικλέτες, είναι μέσα στις δυνατότητές σας, δεν έχετε παρά να πάτε μέχρι τη νότια Καρολίνα, όπου διοργανώνεται ο αγώνας και να δηλώσετε συμμετοχή.
Η βελτίωση
Ο επίσης βελτιωτής αλλά και αναβάτης Lee Shierts επί το…έργον. Μερικά μέτρα παρακάτω δε θα μπορούσε να τον «πιάσει» η κάμερα!
Προσδεθείτε!

Φυσικά όπως υποπτευθήκατε ήδη, ένα μόνο κιτ υπερτροφοδότησης δεν είναι αρκετό. Έτσι, χρησιμοποιήθηκαν πιστόνια της JE μεγαλύτερα κατά 2 χιλιοστά, με 10:1 συμπίεση, ανεβάζοντας τη χωρητικότητα στα 1.363 κυβικά. Οι μπιέλες τιτανίου είναι από τη Carrillo και οι ανοξείδωτες βαλβίδες από τη Ferrea, με 2 χιλιοστά μεγαλύτερες εκείνες της εξαγωγής. Οι εκκεντροφόροι παρέμειναν ως είχαν, αλλά η κεφαλή φόρεσε καινούργια φλάντζα. Επίσης προστέθηκε ένα intercooler της Spearco, το οποίο από μόνο του έδωσε 30 αλογάκια παραπάνω. Το όλο…εργοστάσιο αναπνέει μέσα από ένα αγωνιστικό σετ του Yoshimura, βγάζοντας 455 άλογα στο πίσω τροχό με 29psi στην τουρμπίνα! Προτιμήθηκαν τα λάστιχα δρόμου από τα slick, τα οποία αργούσαν να ζεσταθούν, ενώ οι ζάντες είναι της Dymag. Το πίσω αμορτισέρ είναι της Ohlins, όπως επίσης και τα ελατήρια του πιρουνιού. Τα φρένα του μοντέλου ήταν μία χαρά, αλλά τα σωληνάκια αντικαταστάθηκαν με ατσάλινα, ενώ τα τακάκια με αγωνιστικά. Ο στοκ συμπλέκτης παρέμεινε στη θέση του, δέχτηκε όμως σκληρότερα ελατήρια, ενώ το ντεπόζιτο είναι κατασκευασμένο από carbon. Το αποτέλεσμα όλων αυτών; Μετά από αρκετές προσπάθειες μέσα σε περίπου 4 μήνες και με 3 διαφορετικούς αναβάτες, το Hayabusa ταξίδεψε ταχύτερα από…Concorde κατά την απογείωση, σημειώνοντας 260,2 μίλια/ώρα (πάνω από 418 χιλιόμετρα/ώρα) και όλα αυτά με στοκ μεταξόνιο!



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ