Η εργονομία του νέου Tracer έχει αλλάξει σημαντικά, με την πιο προφανή αλλαγή να αφορά τη σέλα που από μονοκόμματη αποτελείται πλέον από 2 ξεχωριστά τμήματα. Η σέλα του αναβάτη είναι αρκετά ευρύχωρη και μπορεί πολύ εύκολα να ρυθμιστεί σε 2 θέσεις ύψους χάρη σε μία έξυπνα σχεδιασμένη βάση. Στα 830 ή 850 χιλιοστά λοιπόν από το έδαφος, κάνει τη μοτοσυκλέτα άμεσα προσιτή προς κάθε αναστήματος αναβάτη, χωρίς να χρειάζονται πατέντες ή πρόσθετα αξεσουάρ, ενώ η σέλα του συνεπιβάτη έχει μία μεγάλη επιφάνεια και εργονομικό σχήμα, με τις νέες χειρολαβές να του προσφέρουν ένα πιο σίγουρο κράτημα. Κάτι που ισχύει και για τις δύο, είναι πως έχουν σχετικά λειψό αφρώδες υλικό, με αποτέλεσμα να απαιτούνται περισσότερες στάσεις σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Τα μαρσπιέ του αναβάτη διατηρούν την σχετικά σπορτίφ θέση τους, την οποία δανείζονται από το γυμνό MT-07 και τοποθετούνται ελαφρώς ψηλά και προς τα πίσω, όχι όμως αρκετά ώστε να κουράζουν τα γόνατα σε πολύωρη οδήγηση. Το νέο ρεζερβουάρ που θυμίζει μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα με τα φουσκώματα στο πάνω μέρος, έχει εσοχές χαμηλά για να το αγκαλιάζει πιο εύκολα ο αναβάτης με τα πόδια, όπως επίσης και ανάγλυφα αντιολισθητικά, βελτιώνοντας την αίσθηση σύνδεσης αναβάτη-μοτοσυκλέτας. Το τιμόνι είναι λίγο πιο φαρδύ προσφέροντας έναν καλύτερο μοχλό χειρισμού, με το ύψος του να μην κουράζει τα χέρια, ενώ η ανεμοκάλυψη που προσφέρει η ζελατίνα είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας, θα μπορούσε όμως να είναι αρκετά καλύτερη μιμούμενη αυτή του Tracer 9. Ρυθμίζεται πολύ εύκολα με ένα χέρι ακόμα και εν κινήσει και έχει εύρος ρύθμισης 60 χιλιοστών.
Το τιμόνι είναι λίγο πιο φαρδύ προσφέροντας έναν καλύτερο μοχλό χειρισμού, με το ύψος του να μην κουράζει τα χέρια, ενώ η ανεμοκάλυψη που προσφέρει η ζελατίνα είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας, θα μπορούσε όμως να είναι αρκετά καλύτερη μιμούμενη αυτή του Tracer 9.
Μία από τις βασικές διαφορές του Yamaha Tracer 7 για το 2025, αφορά το πιλοτήριο, δηλαδή τον συνδυασμό χειριστηρίων οθόνης, που για πρώτη φορά είδαμε στο MT-09 του 2024. Οι διακόπτες λειτουργούν εξαιρετικά κι έχουν άμεση απόκριση, ενώ με τον χειρισμό του Joystick αριστερά, η πλοήγηση στο μενού είναι πιο εύκολη από ποτέ. Ο μοχλός για τα φλας, αν και κάπως χοντροκομμένος, διαθέτει 2 "σκάλες" πίεσης, με την πρώτη να τα αναβοσβήνει μόνο 3 φορές για την αλλαγή λωρίδας και την δεύτερη να απενεργοποιείται αυτόματα μετά από 15 δευτερόλεπτα. Η TFT οθόνη 5 ιντσών είναι ευανάγνωστη και με ένα φιλικό στην χρήση μενού διαθέτει αυτόματα ρυθμιζόμενο φόντο με βάση τον φωτισμό του περιβάλλοντος και 2 διαφορετικές προβολές. Επιπλέον παρέχει συνδεσιμότητα με Smartphone μέσω της εφαρμογής MyRide, δίνοντας τη δυνατότητα διαχείρισης μουσικής, λήψης ειδοποιήσεων για κλήσεις, μηνύματα και email.
Ρυθμίζεται πολύ εύκολα με ένα χέρι ακόμα και εν κινήσει και έχει εύρος ρύθμισης 60 χιλιοστών.