Στο δρόμο

Το RayZR ξεκινάει με μια μικρή δόση εκρηκτικότητας, χάρη στο Power Assist, το ηλεκτρικό σύστημα που υποστηρίζει το θερμικό μοτέρ στις εκκινήσεις.
2 Φωτογραφίες »

Το RayZR ξεκινάει με μια μικρή δόση εκρηκτικότητας, χάρη στο Power Assist, το ηλεκτρικό σύστημα που υποστηρίζει το θερμικό μοτέρ στις εκκινήσεις.

Από το πρώτο κιόλας λεπτό στη σέλα του Yamaha RayZR 125, γίνεται σαφές πως αυτό το scooter έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να κινείται μέσα στην πόλη – και το κάνει με άνεση, σβελτάδα και απλότητα. Η χαμηλή σέλα, το ελαφρύ βάρος και το στενό τιμόνι συνθέτουν μια ιδανική συνταγή για γρήγορες αντιδράσεις, εύκολους ελιγμούς και απόλυτο έλεγχο μέσα στην αστική ζούγκλα. Κατά την οδήγηση, το χαμηλό συνολικό βάρος των 99 κιλών γίνεται σύμμαχος σε κάθε φανάρι, κάθε στενό και κάθε στροφή. Το RayZR ξεκινάει με μια μικρή δόση εκρηκτικότητας, χάρη στο Power Assist, το ηλεκτρικό σύστημα που υποστηρίζει το θερμικό μοτέρ στις εκκινήσεις. Το αποτέλεσμα είναι ένα scooter που ξεκινά αθόρυβα, χωρίς κραδασμούς, και κινείται με άνεση ακόμα και σε κυκλοφορία «σφήνας». Στην καθημερινή χρήση, η μεγάλη γωνία τιμονιού σε βοηθά να χωρέσεις σε περάσματα όπου άλλα scooter θα έμεναν ακίνητα. Το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει άνετη στάση ποδιών και πρακτικότητα, ενώ η πρόσβαση στο έδαφος είναι άμεση, κάτι που εμπνέει εμπιστοσύνη και στους πιο άπειρους οδηγούς. Ακόμη και σε δύσκολους χώρους στάθμευσης, το RayZR μετακινείται με... το ένα χέρι.


Παρά τους τροχούς 12 ιντσών και το κοντό μεταξόνιο, δεν «κοπανάει», ακόμα και σε κακό οδόστρωμα. Οι αναρτήσεις λειτουργούν απρόσμενα καλά, προσφέροντας άνεση χωρίς θυσίες στον έλεγχο.

Παρά τους τροχούς 12 ιντσών και το κοντό μεταξόνιο, δεν «κοπανάει», ακόμα και σε κακό οδόστρωμα. Οι αναρτήσεις λειτουργούν απρόσμενα καλά, προσφέροντας άνεση χωρίς θυσίες στον έλεγχο.

Σε άνοιγμα του γκαζιού, το RayZR ανταποκρίνεται με γραμμικό τρόπο. Στο 90% των αστικών μετακινήσεων, ο κινητήρας έχει όση δύναμη χρειάζεται και λίγη παραπάνω. Δεν είναι «πύραυλος», αλλά έχει άψογη ροπή από στάση, αναδεικνύοντας τον ρόλο του βοηθητικού ηλεκτρικού μοτέρ. Η σταθερότητα του RayZR σε ευθείες και στροφές μας εξέπληξε θετικά, ειδικά αν σκεφτεί κανείς το μικρό του μέγεθος. Μέχρι και με ταχύτητες 90–100 χλμ/ώρα, διατηρεί αίσθηση σιγουριάς και συνοχής, κάτι που οφείλεται και στον σωστό σχεδιασμό του πλαισίου και την ισορροπημένη κατανομή βάρους.  Σε συνθήκες καθημερινής χρήσης, το scooter αποδείχθηκε ήσυχο, οικονομικό και ευχάριστο. Με κατανάλωση μόλις 1,9 λίτρα/100 χλμ και με τον start-stop μηχανισμό να λειτουργεί άψογα, σβήνοντας τον κινητήρα στις στάσεις και ξεκινώντας άμεσα με ένα άγγιγμα του γκαζιού.
Η ποιότητα κύλισης είναι αξιοσημείωτη. Παρά τους τροχούς 12 ιντσών και το κοντό μεταξόνιο, δεν «κοπανάει», ακόμα και σε κακό οδόστρωμα. Οι αναρτήσεις λειτουργούν απρόσμενα καλά, προσφέροντας άνεση χωρίς θυσίες στον έλεγχο. Η σέλα είναι φιλική για τις καθημερινές αποστάσεις και το scooter γενικά δείχνει πως σχεδιάστηκε με τη λογική «κάνει όλα όσα χρειάζεσαι – και λίγο παραπάνω». Όσο για τα φρένα, είναι επαρκή, με καλή αίσθηση και σταθερότητα, όμως θα θέλαμε λίγο παραπάνω «δάγκωμα» ειδικά στο πίσω μέρος. Δεν προβλημάτισαν, αλλά είναι ίσως το μόνο σημείο που θυμίζει ότι πρόκειται για scooter προσιτής τιμής.

 

Σελίδα 1Yamaha Ray ZR 125 2025 - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση – Ποιότητα Κατασκευής
Σελίδα 3¶νεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Η αποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά
Yamaha
AUTOAGORA