Royal Enfield Himalayan: Ο «τελευταίος των Μοϊκανών», πρώτος σε φρένα-αυτονομία

Royal Enfield Himalayan 450
4 Φωτογραφίες »

Royal Enfield Himalayan 450

Κινητήρας 452 κ.εκ. με 40 ίππους και τέσσερα Riding Modes
Ακινητοποιείται πιο γρήγορα από όλα, σε 42 μέτρα από τα 100 χλμ/ώρα
Το οικονομικότερο στη χρήση με τη χαμηλότερη κατανάλωση στα 3,8 λίτρα/100χλμ
Αdventure αναρτήσεις με ανεστραμμένο πιρούνι 43mm και διαδρομές 200mm

Κινητήρας 452 κ.εκ. με έναν κύλινδρο και τέσσερα Riding Modes

Το νέο Himalayan εξοπλίζεται με έναν σύγχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 452 κ.εκ., στοιχείο που πλέον σπανίζει στην κατηγορία των μικρών Adventure. Πρόκειται για υπερτετράγωνο, τετράχρονο σύνολο με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, ηλεκτρονικό ψεκασμό και για πρώτη φορά στη Royal Enfield, υγρόψυξη. Αποδίδει 40 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και ροπή 40 Nm στις 5.500 σ.α.λ., προσφέροντας διαχειρίσιμες επιδόσεις με ευχρηστία στην καθημερινή οδήγηση και στις εκτός δρόμου διαδρομές. Ο κινητήρας συνοδεύεται από τέσσερα Riding Modes: δύο στην κατηγορία Performance και δύο στην Eco. Στην πρώτη περίπτωση, το ABS μπορεί να λειτουργεί είτε πλήρως είτε μόνο στον εμπρός τροχό, για αυξημένο έλεγχο σε off-road χρήση. Αντίστοιχα, και στα δύο προγράμματα Eco το ABS λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Η προσθήκη των Riding Modes φέρνει το Himalayan πιο κοντά στα τεχνολογικά πρότυπα της κατηγορίας, προσφέροντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα ανάλογα με τις συνθήκες.

Ακινητοποιείται πιο γρήγορα από όλα, σε 42 μέτρα από τα 100 χλμ/ώρα

Σύμφωνα με τις μετρήσεις, το Royal Enfield Himalayan μετρήθηκε να επιτυγχάνει απόσταση ακινητοποίησης 100-0 χλμ/ώρα σε μόλις 42 μέτρα, κατακτώντας την κορυφαία θέση στην κατηγορία των μικρών Adventure 300-500 κ.εκ. Η επίδοση αυτή αποκτά ιδιαίτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς ότι η μοτοσυκλέτα φέρει μόνο έναν δίσκο 320 mm εμπρός με δαγκάνα δύο εμβόλων και έναν πίσω 270 mm επίσης με δαγκάνα δύο εμβόλων. Επιπλέον, το σύστημα ABS είναι απενεργοποιήσιμο μόνο στον πίσω τροχό, ενισχύοντας τον έλεγχο σε δύσκολες συνθήκες. Ο συνδυασμός του χαμηλού βάρους του κινητήρα και του συνολικού βάρους που δεν ξεπερνά τα 198 κιλά παίζει καθοριστικό ρόλο στο αποτέλεσμα. Το φρενάρισμα του Himalayan ξεχωρίζει ως βασικό στοιχείο ασφάλειας, ειδικά για μια μοτοσυκλέτα που στοχεύει σε μακρινές αποδράσεις και off-road διαδρομές. Η Royal Enfield κατάφερε να πετύχει υψηλή απόδοση φρεναρίσματος με απλές, αξιόπιστες λύσεις, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα χαμηλό βάρος και λειτουργική αποτελεσματικότητα.

Το οικονομικότερο στη χρήση με τη χαμηλότερη κατανάλωση στα 3,8 λίτρα/100χλμ

Το νέο Himalayan ξεχωρίζει και για την οικονομία καυσίμου, καταγράφοντας στη δοκιμή μας κατανάλωση 3,8 λίτρα/100χλμ, την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία των μικρών Adventure 300-500 κ.εκ. Χάρη στο ρεζερβουάρ των 17 λίτρων, η αυτονομία του φτάνει σχεδόν τα 450 χιλιόμετρα, μειώνοντας αισθητά την ανάγκη για συχνές στάσεις ανεφοδιασμού. Η αυξημένη αυτονομία συμβάλλει ουσιαστικά στον ταξιδιωτικό χαρακτήρα του μοντέλου και υποστηρίζει τη χρήση του σε μεγάλες αποστάσεις, τόσο σε δρόμο όσο και σε απαιτητικά off-road περιβάλλοντα. Η αποδοτική λειτουργία του υγρόψυκτου κινητήρα παίζει σημαντικό ρόλο στο χαμηλό κόστος κατανάλωσης, ενισχύοντας την πρακτικότητα της μοτοσυκλέτας στην καθημερινότητα. Το γεγονός ότι αυτή η κατανάλωση επιτυγχάνεται χωρίς θυσίες στην απόδοση ή στην ευχρηστία καθιστά το Himalayan μία από τις πιο ισορροπημένες και ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας του. Η αυτονομία των 450 χιλιομέτρων αποτελεί σαφές πλεονέκτημα για όσους σχεδιάζουν μακρινές αποστολές.

Αdventure αναρτήσεις με ανεστραμμένο πιρούνι 43mm και διαδρομές 200mm

Η Royal Enfield έχει εφοδιάσει το Himalayan με πλήρως συμβατό εξοπλισμό για απαιτητική off-road χρήση, επιβεβαιώνοντας τον adventure χαρακτήρα του μοντέλου. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ανεστραμμένο πιρούνι Showa διαμέτρου 43 χιλιοστών, ενώ και πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ, αμφότερα με διαδρομή 200 χιλιοστών. Η επιλογή αυτών των διαδρομών εξασφαλίζει ικανή απόσβεση σε κάθε είδους επιφάνεια και καθιστά τη μοτοσυκλέτα ικανή για πολυήμερες αποδράσεις και εκτός δρόμου διαδρομές. Παράλληλα, οι τροχοί 21 ιντσών εμπρός και 17 πίσω, με ακτίνες και σαμπρέλες, υποστηρίζουν τον προσανατολισμό για πραγματική περιπέτεια. Επιπλέον, η TFT οθόνη προσφέρει δυνατότητες συνδεσιμότητας για κλήσεις και μουσική, ενώ η λειτουργία πλήρους πλοήγησης –σε συνεργασία με την Google Maps– ενισχύει την πρακτικότητα στις μετακινήσεις. Οι αναρτήσεις, σε συνδυασμό με τη γεωμετρία του πλαισίου και την απόσταση από το έδαφος, συνθέτουν ένα πακέτο έτοιμο να ανταποκριθεί σε δύσκολες συνθήκες, διατηρώντας άνεση και σταθερότητα.

MOTOTREND
EMW