net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

O Giacomo Agostini τότε (πίσω) και τώρα (μπροστά)

Η εμφάνισή του στα Μέγαρα με την αγωνιστική του MV Agusta ήταν μια απλώς μεγαλειώδης στιγμή

Δίπλα στην αγωνιστική του τότε, μια F3 του σήμερα

Από αυτή τη θέα ο Giacomo Agostini κατέκτησε μερικούς τίτλους GP

Αυτή η επανασύνδεση με τη μοτοσυκλέτα των πρώτων του τίτλων θα είναι πάντα συναισθηματικά φορτισμένη

Η MV Agusta την εποχή που μεσουρανούσε στα GP

Πέντε λεπτά με τον Giacomo Agostini

Πρόσφατα ο μεγάλος πρωταθλητής των GP, Giacomo Agostini, επισκέφτηκε τη χώρα μας καλεσμένος του ΟΤΕ TV και είχαμε τη σπάνια ευκαιρία για μερικά λεπτά μαζί του στην πίστα των Μεγάρων.

 
Αναβάτες αυτού του μεγέθους δε συναντά κανείς κάθε μέρα, πόσο μάλλον να έχει και τρία (που τα τραβήξαμε σε περίπου πέντε) λεπτά για να του κάνει 2-3 απευθείας ερωτήσεις. Χάρη στην πολύτιμη βοήθεια του ΟΤΕ TV, αυτό έγινε πραγματικότητα στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, όπου ο σπουδαίος Ιταλός ήρθε, μας μίλησε και μετά έκανε μερικές βόλτες στην πίστα με δύο MV Agusta, την αγωνιστική του τότε και μια F3 του τώρα.

Moto Τρίτη: Παρακολουθείτε Ελληνικούς αγώνες; Γνωρίζετε κάποιον Έλληνα αναβάτη;
Giacomo Agostini: Δε μαθαίνουμε και πολλά πράγματα στην Ιταλία για τους Ελληνικούς αγώνες. Πρέπει να μας στείλετε μερικές πληροφορίες (γελάει).

MT: Πώς βλέπετε τη σημερινή εικόνα των Grand Prix, πιστεύετε πως η τεχνολογία έχει χαλάσει τους αγώνες;
GA: Οι σημερινοί αναβάτες γεννήθηκαν με την τεχνολογία, οπότε είναι εύκολο γι αυτούς να την εκμεταλλευτούν. Αν μιλάτε για τους γεράκους σαν κι εμάς, σαφέστατα προτιμούμε να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας. Δίχως βοήθεια από την τηλεμετρία, δίχως βοήθεια από συστήματα όπως το traction control κ.ο.κ.
Μια εποχή τα έκανε όλα ο πιλότος και αυτό ήταν το ωραίο, μα ο κόσμος της τεχνολογίας αλλάζει, ο κόσμος πάει μπροστά και αναγκαστικά πρέπει να τον ακολουθούμε.

MT: Αν δούμε ωστόσο τους αγώνες λ.χ. της δεκαετίας του 80, έχει χαθεί το πολύ θέαμα πλέον.
GA: Και σήμερα, χάρη κυρίως σε αυτούς τους 2-3 κορυφαίους αναβάτες, υπάρχει θέαμα.

MT: Πιστεύετε πως η κατεύθυνση που δίνεται στους αγώνες σήμερα με περιορισμό της εξέλιξης και στροφή περισσότερο προς τις μοτοσυκλέτες παραγωγής θα βοηθήσει το θέαμα;
GA: Συνήθως η παραγωγή είναι αυτή που ακολουθεί τους αγώνες MotoGP. Η εξέλιξη στους αγώνες είναι φρενήρης και η παραγωγή απλώς αντιγράφει τεχνολογία για να τη μεταφέρει στον δρόμο.

ΜT: Δε θα σας ενοχλήσω για τον Valentino Rossi. Θα ήθελα ωστόσο να σας ρωτήσω για την MV Agusta. Θα σας ενδιέφερε να συνεισφέρετε στην εξέλιξή της τώρα που επέστρεψε στους αγώνες, έχετε κάποιο τέτοιο σχέδιο;
GA: Θα μου άρεσε να βοηθήσω στην εξέλιξη, γιατί η MV Agusta γεννήθηκε στους αγώνες. Ο κόμης Agusta έφτιαχνε μοτοσυκλέτα με πρώτο γνώμονα πάνω από όλα τους αγώνες. Η επιστροφή της στους αγώνες είναι μεγάλη έκπληξη και χαρά για όλους.
Ωστόσο με το όνομα που την ακολουθεί, η MV Agusta είναι υποχρεωμένη να κερδίσει. Μετά από τόσα χρόνια απουσίας, δεν είναι καθόλου εύκολο να επιστρέψει στο επίπεδο να κερδίζει.

MT: Στο Supersport πάντως έχει πολύ καλά αποτελέσματα και τώρα η προσπάθεια των Superbikes θα έχει και τη βοήθεια του Marco Melandri στην εξέλιξη.
GA: Πράγματι, είναι καλό νέο αυτό, αλλά άποψή μου είναι πως για το Superbike δεν είναι ακόμη έτοιμη. Δεν είναι έτοιμη να νικήσει. Το σημαντικό είναι να συμμετάσχει, αλλά για την MV αυτό δεν είναι αρκετό - πρέπει να κερδίζει. Υπάρχει πίεση και όλοι τη νοιώθουν. Ας ελπίσουμε να κάνουν πολύ καλή δουλειά, να βρουν κορυφαίους μηχανικούς για να γυρίσουν ξανά στο επίπεδο που ήταν στην εποχή του Agostini.

MT: Κατά τη γνώμη σας είναι μόνο θέμα του εργοστασίου ή πρέπει να βρεθεί και ο κατάλληλος αναβάτης που θα φέρει τις νίκες;
GA: Ο αναβάτης έρχεται μετά. Ο καλός αναβάτης θα πάει εκεί που υπάρχει μια καλή μοτοσυκλέτα, οπότε θα πρέπει πρώτα να φτιάξουν μια καλή μηχανή που όλοι θα θέλουν να την οδηγήσουν.

Αν απορείτε γιατί δεν κάναμε καμιά ερώτηση σχετικά με το φλέγον ζήτημα της διαμάχης Valentino Rossi και Marc Marquez, υπάρχουν αρκετοί λόγοι.

Αφενός ο κύριος Agostini είναι επίσημος συνεργάτης της Yamaha, οπότε για λόγους ηθικής τάξης και μόνο δε θα μας προσέφερε καμιά ουσιαστική δήλωση. (Το είδαμε αυτό όταν απέφυγε να τοποθετηθεί στις μοτοσυκλέτες με καταβολές παραγωγής στα MotoGP, αλλά και την μικρή αμηχανία του όταν ερωτήθηκε για το ενδεχόμενο συνεργασίας με την MV Agusta.)

Υπάρχει ωστόσο ένας σημαντικότερος λόγος. Όση ώρα περιμέναμε να του μιλήσουμε, τον ακούγαμε να απαντά επανειλημμένα στις ίδιες ερωτήσεις για το αν ο Rossi είχε δίκιο ή άδικο, έτσι επιλέξαμε να μη σπαταλήσουμε το τρίλεπτό μας για μια από τα ίδια. Ήταν άλλωστε ήδη σαφές πως μπροστά στο μικρόφωνο και τις κάμερες δε θα παίρναμε ουσιαστική απάντηση. Εκτός αέρα όμως ο κύριος Agostini είχε ήδη πει αυτό που όλοι σκεφτόμαστε (ευτυχώς που γνωρίζουμε μερικά Ιταλικά δηλαδή και το ψαρέψαμε).
"Είναι προφανώς λάθος να προσπαθήσει να τον βγάλει εκτός γραμμής ο Rossi. Αλλά τον καταλαβαίνω, την ώρα του αγώνα το αίμα βράζει, πιθανότατα κι εγώ το ίδιο θα έκανα. Μετά θα το μετάνιωνα. Όπως πιστεύω πως έκανε και ο Valentino. Το μετάνιωσε δηλαδή αργότερα που το έκανε."

Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε ξανά τον ΟΤΕ TV για αυτή τη μοναδική στιγμή που μας χάρισε.

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ