• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Honda CB750

Οι 5 σημαντικότερες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών-5: Honda CB750

 

H 5η μοτοσυκλέτα στην special λίστα που ετοιμάσαμε για εσάς, η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε τον όρο superbike. Ποιες μοτοσυκλέτες πιστεύετε ότι την ξεπερνούν στην λίστα; Κάντε μας ένα σχόλιο παρακάτω.

Η μοτοσυκλέτα σαν όχημα έχει ξεπεράσει πλέον τον αιώνα ζωής, συγκεκριμένα μετρά πλέον πάνω από 134 χρόνια, από την στιγμή που οι Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach (ναι, είναι τα ίδια πρόσωπα πίσω από την μάρκα που αργότερα θα εξελισσόταν στην Mercedes), τοποθέτησαν έναν κινητήρα σε μία ξύλινη «άμαξα ιππασίας» με 2 μεγάλους τροχούς και 2 βοηθητικούς, δημιουργώντας ουσιαστικά την μοτοσυκλέτα. Το αν αυτό το όχημα, ήταν η όχι «καθαρόαιμη» μοτοσυκλέτα μιας και είχε βοηθητικούς τροχούς, είναι κάτι που μπορεί να αναλύεται… εις άπειρον, ωστόσο είναι γεγονός ότι γέννησε την ιδέα και την βάση για ένα ολοκαίνουργιο όχημα.
Από τότε και μέχρι σήμερα, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια εξέλιξης, δεν είναι πολύ εύκολο να ξεχωρίσεις τα 5 σημαντικότερα μοντέλα μοτοσυκλέτας όλων των εποχών.

Τι εστί όμως «σημαντικό μοντέλο»; Για την δική μας ερμηνεία, αποτελεί ένα μοντέλο που επηρέασε τόσο το όχημα όσο και την εξέλιξή του μέσα στα χρόνια, διαμέσου της οποίας φτάσαμε στο σημείο που είμαστε τώρα. Έφερε δηλαδή κάτι, που το έκανε να ξεχωρίσει και να αλλάξει τα δεδομένα για το είδος του.

Για τον λόγο αυτό, επιλέξαμε 5 μοντέλα μοτοσυκλέτας μέσα από όλη αυτή την ιστορία που διανύει σχεδόν 150 χρόνια, από όλες τις κατηγορίες, για τον ίδιο ακριβώς λόγο: Διότι αποτέλεσαν μοντέλα με τον ισχυρότερο αντίκτυπο στην μοτοσυκλέτα, μέσα στον καιρό. Και κάπου εδώ, να διευκρινίσουμε και το εξής: Παρά τις κατηγορίες, τις οποίες τόσο έχουμε συνηθίσει στην εποχή μας, κάθε δίκυκλο με κινητήρα μπορεί να θεωρηθεί εξ ορισμού, «μοτοσυκλέτα» και το ξεκαθαρίζουμε νωρίς προς αποφυγή… παρεξηγήσεων. Πάμε…

5) Honda CB750 (1969)
Ξεκινάμε την αναφορά μας με την Honda CB750, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1969 και άλλαξε τον τρόπο που ο κόσμος έβλεπε τις μεγάλες μοτοσυκλέτες, τους τετρακύλινδρους κινητήρες αλλά και την Ιαπωνική βιομηχανία.

Γιατί η CB750 θεωρείται μια από τις σημαντικότερες, αν όχι Η σημαντικότερη μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού στον κόσμο; Απλούστατα, γιατί αποτέλεσε για την μοτοσυκλέτα, ότι το Honda Super Cub για το δίκυκλο ως σύνολο. Οι Ιάπωνες μηχανικοί της Honda παρουσίασαν ένα μοντέλο ασύλληπτου τεχνολογικού επιπέδου για την εποχή, που διέλυσε τον ανταγωνισμό.

Η CB750 αποκαλύφθηκε δημοσίως για πρώτη φορά το 1968. Εξοπλιζόταν με τετρακύλινδρο μοτέρ 750 κ.εκ. και απόδοσης 67 ίππων βγαλμένο μέσα από την αγωνιστική εμπειρία της Honda μέχρι εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας έφερε κιβώτιο 5 ταχυτήτων και ηλεκτρική μίζα και ήταν ο πρώτος τετρακύλινδρος μαζικής παραγωγής σε μοτοσυκλέτα. Η CB750 είχε και άλλες νεωτεριστικές τεχνολογίες, όπως το εμπρός δισκόφρενο το οποίο επίσης έκανε παγκόσμιο ντεμπούτο σε μοτοσυκλέτα, μέσα από την CB750. To δισκόφρενο αντικαθιστούσε το εμπρός ταμπούρο, το οποίο επηρεαζόταν πάντα από νερό και ακαθαρσίες ενώ είχε σαφές όριο στην απόδοσή του, όσο οι ταχύτητες των δικύκλων αυξάνονταν.
 
Η CB750 μπορούσε να ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η ποιότητα κατασκευής της ήταν κλάσεις ανώτερη από αυτή των αμερικανικών και βρετανικών μοτοσυκλετών της εποχής. Πολύ απλά, η CB750 ήταν πολύ μπροστά σε όλους τους τομείς, εκτός από αυτόν… της τιμής: Το μοντέλο δεν ήταν σε καμία περίπτωση απρόσιτο, το αντίθετο μάλιστα, είχε ανταγωνιστική τιμή!

Η CB750 δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο να κυριαρχήσει στην αγορά της Αμερικής, τον βασικό της στόχο. Όλοι ήθελαν την ισχυρότερη και πιο εξελιγμένη μοτοσυκλέτα της εποχής και αυτό είναι απολύτως λογικό. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές είχαν νέα στάνταρ να αγγίξουν, με την CB750 να ορίζει το «superbike» της εποχής και στα επόμενα χρόνια, όλες οι εταιρείες βελτίωσαν τις μοτοσυκλέτες τους ή δημιούργησαν άλλες, στην θέα του Ιαπωνικού «τέρατος» που ξύπνησε. Η Honda, όπως συνηθίζει, έβαλε τις βάσεις για την δημιουργία μιας νέας κατηγορίας: τις street υψηλών επιδόσεων.

Τα επόμενα χρόνια έλαβε χώρα ένας «πόλεμος» τεχνολογίας και ιπποδύναμης που θα κρατούσε σχεδόν μέχρι τις αρχές του 1990. Από το 1974 και μετά, αφού και η Kawasaki παρουσίασε τα H1 και Z1, η μοτοσυκλέτα θα ζούσε ίσως και τα καλύτερα χρόνια εξέλιξης στην ιστορία της. Οι ιπποδυνάμεις αυξήθηκαν πέρα από κάθε προηγούμενο, οι αγώνες επηρέασαν το σχεδιασμό και την συμπεριφορά των μοτοσυκλετών οι κατηγορίες ορίστηκαν πιο συγκεκριμένα και γενικότερα, η μοτοσυκλέτα άφησε πίσω της τις φόρμες της δεκαετίας του 1960 και μεταμορφώθηκε.

Η CB750 λοιπόν, είναι μια από τις πιο σημαντικές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών, για αυτό τον λόγο: Αποτέλεσε το έναυσμα, για την ανάπτυξη μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων, έθεσε τα στάνταρ και καθιέρωσε την μοτοσυκλέτα και ως όχημα ελεύθερου χρόνου.
 

 

COOL NEWS - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ