H DKW RT125

Οι 5 σημαντικότερες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών-4: DKW RT125

Το καλοκαιρινό μας αφιέρωμα συνεχίζεται, με την γερμανική RT125 της DKW. Γιατί αποτελεί μια από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της ιστορίας; Ποια πιστεύετε ότι έρχεται μετά;

Τέταρτη στην λίστα τοποθετήσαμε μια μοτοσυκλέτα που δημιουργήθηκε από Γερμανούς, αλλά… αντιγράφθηκε και διαδόθηκε σε όλο τον πλανήτη. Πρόκειται για την DKW RT125, μία από τις πιο πετυχημένες μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.

Η RT125 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1939. Η DKW μπορεί να μην υπάρχει πια ως μάρκα, αλλά αξίζει να ψάξει κανείς την ιστορία της και να δει τα τεράστια επιτεύγματά της πριν τον 2ο Π.Π. Συμπτύσσοντας μια μεγάλη ιστορία σε λίγες γραμμές, ας πούμε χαρακτηριστικά ότι η DKW ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία μοτοσυκλετών στον κόσμο την δεκαετία του 1930. Σήμα κατατεθέν της οι πανίσχυροι δίχρονοι κινητήρες της, οι οποίοι κυριαρχούσαν στους αγώνες της εποχής και χρησιμοποιούσαν τεχνολογίες υπερσυμπίεσης του μίγματος και τριπλών εμβόλων που απέδιδαν υψηλότατη ισχύ.

Στην RT125, η DKW χρησιμοποίησε την μεγάλη της τεχνογνωσία για να δημιουργήσει μια πρακτική και προσιτή μοτοσυκλέτα 125 κυβικών. Επρόκειτο για την τελευταία πολιτική μοτοσυκλέτα που η εταιρεία παρουσίασε, πριν από την λαίλαπα του πολέμου που, μεταξύ άλλων, έριξε ξανά την ανάπτυξη της μοτοσυκλέτας στο σκοτάδι.

Η RT125 είχε κινητήρα 125 κ.εκ., που απέδιδε περίπου 5 ίππους και συνδυαζόταν με κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων. Την εποχή της, η RT125 ξεπέρασε τον ανταγωνισμό της αλλά ταυτόχρονα ήταν και φθηνότερη: Συγκεκριμένα, η τιμή των 425 μάρκων που κόστιζε η RT125 τότε, ήταν «ένα μηνιάτικο ενός δασκάλου»! Η σχεδίαση της RT125 ήταν η επιτομή της αποτελεσματικής απλότητας. Χωρίς πολλές εξεζητημένες λύσεις, με μια συμβατική κατασκευή, έναν μονοκύλινδρο δίχρονο κινητήρα και χαμηλή τιμή, η RT125 έγινε πολύ γρήγορα ποθητή από τον ανταγωνισμό. Οι Βρετανοί της Royal Enfield ξεκίνησαν να κατασκευάζουν αντίγραφα της RT125, από τα τέλη του 1939 ήδη, δηλαδή την ίδια χρονιά που το μοντέλο παρουσιάστηκε! Αλλά ο μεγάλος… χαμός, έγινε μετά την λήξη του 20υ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά την λήξη του, η μοτοσυκλέτα δεν προστατευόταν πια από πατέντα, με αποτέλεσμα το σχέδιο της να αντιγραφεί από τουλάχιστον 8 κατασκευαστές!

Πιο συγκεκριμένα, η Yamaha παρουσίασε το ΥΑ-1 το 1956, μια μοτοσυκλέτα που ήταν ακριβές αντίγραφο της RT125. Παρόμοια μοντέλα κατασκεύασαν μεταξύ άλλων η Harley-Davidson, η BSA και η Moto Morini. Τα επόμενα χρόνια η αντιγραφή του σχεδίου της RT125 την κατέστησε το μοντέλο που έχει αντιγραφεί περισσότερο στην ιστορία.

Κατά αυτό τον τρόπο λοιπόν, επιλέξαμε την DKW RT125 ως μια από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες ever, καθώς η μεταπολεμική διάδοσή της σε όλο τον κόσμο έδωσε πρόσβαση σε πολλές εταιρείες, όσον αφορά την τεχνολογία και την κατασκευαστική υπεροχή της DKW. Φυσικά όλη αυτή η πρόσβαση σε τεχνολογία θα οδηγούσε και στην ανάπτυξη περισσότερων μοτοσυκλετών, που έγιναν ποθητές μετά τον Πόλεμο καθώς η ζήτηση για φθηνά οχήματα.