H Kawasaki H1 Mach III

Kawasaki H1 500 Mach III

Η πανίσχυρη αλλά και αμφιλεγόμενη τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα της Kawasaki είναι το μοντέλο που ουσιαστικά έβαλε την «πράσινη» εταιρεία στον χάρτη, όντας ισχυρότερη από κάθε άλλο ανταγωνιστή της στην εποχή.

Η δεκαετία του 1970 ήταν αναμφισβήτητα η περίοδος της «Ιαπωνικής επέλασης» Με πρωτεργάτη την Honda, οι 4 Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν παρουσιάσει μια σειρά από εξαιρετικά αξιόπιστες μοτοσυκλέτες, που ξεπέρασαν τον ανταγωνισμό τους εν ριπή οφθαλμού. Οι Yamaha, Honda και Suzuki παρουσίασαν μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες, από μικρά και πρακτικά δίκυκλα μέχρι εντυπωσιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες.

Όντας η μικρότερη από τους Ιάπωνες «Big Four», η Kawasaki δεν ενδιαφέρθηκε στιγμή για μικρότερου κυβισμού, προσιτές μοτοσυκλέτες. Αντίθετα, έδειξε τις προθέσεις της παρουσιάζοντας μια μοτοσυκλέτα που έλαβε θρυλικές διαστάσεις και όρισε την φιλοσοφία της εταιρείας η οποία διατηρείται μέχρι και σήμερα –το απόλυτο στις επιδόσεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Η μοτοσυκλέτα αυτή ήταν η τρικύλινδρη δίχρονη H1 500 "Mach III", που παρουσιάστηκε το 1969 και χαρακτηριζόταν από 60 ίππους ισχύος και βάρος 188 κιλών. Στην πράξη, η H1 ήταν μια εκρηκτική μοτοσυκλέτα, η ισχυρότερη της εποχής της σε επιτάχυνση και ικανή να εκτελέσει το «400άρι» σε κάτω από 13 δευτερόλεπτα, μια επίδοση-ρεκόρ. Πολύ γρήγορα έγινε θρύλος τόσο στο κοινό, όσο και στον ειδικό τύπο της εποχής, με τις απίστευτες επιδόσεις, αλλά και την -κατά πολύ- κάτω του μετρίου οδηγική συμπεριφορά της. Δυστυχώς, τότε οι Ιάπωνες κατασκευαστές επεδίωκαν αποκλειστικά και μόνο την μεγαλύτερη δυνατή ισχύ και ταχύτητα και η H1 ήταν ένα μηχάνημα που...ούτε έστριβε, ούτε φρέναρε, απαιτώντας μεγάλη εμπειρία από τον αναβάτη της και παίρνοντας τις ζωές πολλών άτυχων μοτοσυκλετιστών που δεν μπόρεσαν να την ελέγξουν...

Αργότερα, η Kawasaki παρουσίασε μια μεγαλύτερου κυβισμού έκδοση της μοτοσυκλέτας , που ονομάστηκε Η2 Mach IV–στα 750 κ.εκ. και ξανά με τρικύλινδρο δίχρονο κινητήρα-, που επέδειξε αρκετή βελτίωση στην συμπεριφορά της και ακόμη μεγαλύτερη ισχύ στους 74 ίππους. Τελικά, η παραγωγή της Η2 έληξε το 1975, εν μέσω αυξανόμενων περιορισμών στους ρύπους, ενώ η Kawasaki πλέον διέθετε στην γκάμα της την τετράχρονη Z1, το νέο της κορυφαίο μοντέλο. Η Η1 λοιπόν, έμεινε στην ιστορία ως η πρώτη μοτοσυκλέτα που «έδειξε» τον χαρακτήρα της Kawasaki στον κόσμο και συνέβαλε στην καθιέρωσή της, ως εταιρεία που στοχεύει στις επιδόσεις πάνω από όλα.