• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μία Honda Transalp του 1987.

Honda Transalp: Ένας «παντός καιρού» θρύλος!

 

Μια από τις πιο αγαπημένες και πετυχημένες μοτοσυκλέτες για την χώρα μας και όχι μόνο, το Honda Transalp ήταν η απάντηση στην 80s μανία των Dakar Replicas, που εξελίχθηκε σε μια, αξεπέραστη για πολλούς, μοτοσυκλέτα-πολυεργαλείο.

HONDA: sh350i διαχρονική αξία σε άλλο επίπεδο

Ο χρόνος και οι τάσεις της εκάστοτε μόδας κάνουν «κύκλους», όπως είναι φυσικό. Όπως και σήμερα, και στην δεκαετία του 80 υπήρχε μια «μανία» με τα off-road μοντέλα, τα οποία αντλούσαν έμπνευση από τον αγώνα Paris-Dakar. Η BMW, είχε μάλιστα ουσιαστικά ιδρύσει την κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών και πολλοί κατασκευαστές ακολούθησαν. Στην συνέχεια πολλοί αναβάτες προμηθεύονταν «Dakar Replicas» για ταξίδια και την απαραίτητη… μόστρα, παρά για ρεαλιστική εκτός δρόμου χρήση (κάτι που συμβαίνει και σήμερα, κακά τα ψέμματα).
Παρακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς, η Honda σκέφτηκε να παράξει ένα μοντέλο που θα εμπνεόταν σχεδιαστικά από τις off-road γραμμές, θα είχε εκτός δρόμου δυνατότητες αλλά θα έθετε ως προτεραιότητα την ταξιδιωτική άνεση. Το αποτέλεσμα ήταν η Transalp, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στα 600 κυβικά, το 1987.
 
Ο κινητήρας επιλέχθηκε να είναι δικύλινδρος, σε διάταξη V, μια επιλογή που εξυπηρετούσε τον σκοπό της ομαλής λειτουργίας και απόδοσης. Χάρη στον στρόφαλο με τα offset διπλά κομβία, η Honda μπόρεσε να κάνει τον κινητήρα κοντύτερο σε μήκος από έναν αντίστοιχο με γωνία 90 μοιρών, ωστόσο κέρδισε το πλεονέκτημα των μειωμένων κραδασμών κατά την λειτουργία. Το μοτέρ ήταν υγρόψυκτο, συνδυαζόταν με σασμάν 5 ταχυτήτων και απέδιδε, στα πρώτα μοντέλα, 55 ίππους και 5,4 kgm ροπής. Οι αναρτήσεις είχαν μεγάλες διαδρομές και οι τροχοί, 21 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ακτινωτοί και εξοπλισμένοι με ελαστικά εντός/εκτός δρόμου, άνοιγαν δυνατότητες για πιο «άγριες» εξορμήσεις. Ακόμα, το πλήρες fairing, οι χούφτες και η σχετικά άνετη σέλα αναβάθμιζαν την εμπειρία της τουριστικής οδήγησης, ενώ το μοντέλο περιελάμβανε ποδιά κινητήρα για όταν… αγρίευαν τα πράγματα.
 
Τα πρώτα μοντέλα είχαν κάποιες «παιδικές ασθένειες» που σημείωσαν δημοσιογράφοι της εποχής, όπως οι περίεργοι κραδασμοί του μοτέρ στις ψηλές στροφές, το αυξημένο βάρος του μοντέλου, ο δύσχρηστος ρυθμιστής προφόρτισης του αμορτισέρ και η αδυναμία του να εξοπλιστεί (αρχικά) με βαλίτσες! Ωστόσο, ο ολοκληρωμένος του χαρακτήρας, άνοιξε το δρόμο για αναβαθμίσεις και βελτιώσεις.
 
Το 2001, το μοντέλο αναβαθμίστηκε στα 650 κυβικά και δέχθηκε αλλαγές στην εμφάνιση και όχι μόνο, με αποτέλεσμα το πλέον αναγνωρίσιμο Transalp, που παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 2007. Ο ήπιος και ευκολοδήγητος χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας παρέμεινε, κατακτώντας τις καρδιές των αναβατών που «γέμισαν» τους δρόμους με Transalp, ειδικά στην χώρα μας. Ο αειθαλής κινητήρας του και η αχτύπητη πολλαπλότητα ρόλων του συζητιούνται ακόμα και σήμερα. Η τελευταία αναβάθμιση του μοντέλου, πριν το «αποχαιρετήσουμε» τουλάχιστον για την δική μας αγορά, έγινε το 2008, όταν το Transalp άγγιξε τα 700 κυβικά και του 59 ίππους. Παράλληλα, μεγάλες ήταν οι αλλαγές και γενικότερα για το μοντέλο, με εντελώς νέα σχεδίαση και εμπρός τροχό 19 ιντσών, αντί για 21.
 
Λίγα μοντέλα μοτοσυκλετών έχουν να επιδείξουν την επιτυχία και την αγάπη του κόσμου, που κατέκτησαν, όσο το Transalp. Με πολλά τα χρόνια της απουσίας του από την γκάμα της Honda, οι αναβάτες ακόμη επιθυμούν κάτι αντίστοιχο και δεν είναι και τόσο μυστικό πια, ότι ένα μικρότερο on-off από την εταιρεία είναι στα σκαριά. Θα θέλατε να επιστρέψει το Transalp στο άμεσο μέλλον;
 

 
  • Δημήτρης

    Σαφώς και εγώ θα ήθελα ένα καινούργιο Transalp όπως θα ήθελα να έβγαζε και ένα νέο μοντέλο σαν το Dominator.

     
  • ntino

    Έχω το 650 του 2007 έχω κάνει 120 000 χιλ. και το μόνο που έχω αλλάξει είναι λάστιχα λάδια και μια αλυσίδα. Θα το ήθελα πιο γρήγορο και πιο οικονομικό στην εθνική για να είναι τέλειο .-

     
  • Γιώργος ΚΑΣΤΡΗΣΙΟΣ

    Έχω το τελευταίο μοντέλο με ταμπούρο και μονο δισκόφρενο εμπρός από 5/1991. Νομίζω το μόνο της μείον σε σχέση με τα ποιο φρέσκα μοντέλα.Μονη ζημιά στα 29 χρόνια της οι ηλεκτρονικές μια φορά και μια τρύπα στην εξάτμιση που μπάλωσα.Οταν στα 25 της καικε η πίσω λάμπα,ο ηλεκτρολόγος έπαθε πλάκα. Ειμαι στα 65 και δεν νομίζω ότι θα την αλλάξω ποια !!! Είναι τσαφ και φύγαμε πάντοτε !!!

      10
  • Vlassis

    Ως κάτοχος νομίζω πως είναι κάτι που λείπει από την αγορά στην γκάμα μοντέλων της Honda. Βαρύ όνομα συνώνυμο της αξιοπιστίας θα πρέπει να έχει όλα τα χαρακτηριστικά της σημερινής εποχής. Όμως transalp χωρίς κινητήρα V...είναι transalp;;; Ας περιμένουμε τις προτάσεις της Honda και βλέπουμε. Προσωπικά.δεν έχω μεγάλες προσδοκίες λόγω κόστους ενός τέτοιου μοντέλου εφόσον δεν θα χρησιμοποιηθούν υλικά ποιότητας σαν των παλαιών. Κάτι τέτοιο θα κόστιζε στην σημερινή εποχή και δεν συμφέρει. Μόνο made in china ίσως...

      2
  • ΜΗΤΡΟΥΣΗΣ ΑΘΑΝΆΣΙΟΣ

    ΝΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΔΩ ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΡΑΝΣΑΛΠ, ΓΙΑΤΊ ΑΠΟ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΑΞΙΌΠΙΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ, ΚΑΙ ΠΟΛΎ ΓΕΡΗ ΚΑΘΩΣ ΕΧΩ ΔΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΜΕ 260.000 ΧΙΛ, ΧΙΛΙΌΜΕΤΡΑ ΕΓΩ ΕΙΧΑ ΠΑΝΤΑ XT 600 KAI 660 , ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΔΩ ΞΑΝΑ ΕΝΑ ΤΡΑΝΣΑΛΠ.

      3
  • Σταμάτης Π.

    Το transalp το έχω 15 χρόνια και είναι απλά καινούργιο. Είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας. Πάντα έτοιμο για ταξίδι, βόλτα, δουλειές κοντά η μακριά. Ουσιαστικά καμία βλάβη και ελάχιστη συντήρηση. Ακόμα και αν βγάλει νέο μοντέλο δεν ξέρω αν θα είναι τόσο επιτυχημενο. Μακάρι θα δούμε...

      32