Τμήματα από τα σχέδια της Honda για τον νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης με προθάλαμο.

Τμήματα από τα σχέδια της Honda για τον νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης με προθάλαμο.

Τμήματα από τα σχέδια της Honda για τον νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης με προθάλαμο.

Τμήματα από τα σχέδια της Honda για τον νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης με προθάλαμο.

Honda: Ετοιμάζει κινητήρες με τεχνολογία Formula 1

Πρωτοποριακές λύσεις για την βέλτιστη καύση, απευθείας από την Formula 1, φαίνεται ότι μελετά η Honda για τους επόμενους κινητήρες της. Δείτε περισσότερα.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Η τελειοποίηση της καύσης είναι ζήτημα ύψιστης σημασίας για τους κινητήρες βενζίνης, για… όσο χρόνο τους απομένει προτού τους απαγορέψουν. Τις τελευταίες ώρες, το βρετανικό μέσο BikeSocial εξασφάλισε σχέδια από πατέντα, που δείχνουν μια επαναστατική προσέγγιση της εταιρείας στο ζήτημα.
 
Η Honda λοιπόν, σχεδιάζει κινητήρα με προθάλαμο καύσης και ένα μηχανικό, περιστρεφόμενο διαχωριστικό που τον συνδέει με τον κύριο θάλαμο καύσης, εντός του κυλίνδρου. Το διαχωριστικό περιστρέφεται μαζί με τον κινητήρα, ενώ στην επιφάνεια του φέρει ανοίγματα που συνδέουν τους δύο θαλάμους.


 
Η λειτουργία θα γίνεται ως εξής: Κατά τον χρόνο της συμπίεσης, το περιστρεφόμενο διαχωριστικό «κλείνει» τον προθάλαμο, ενώ ένα δευτερεύον μπεκ εντός του προθαλάμου ψεκάζει λίγο καύσιμο ακόμα. Η ανάφλεξη, έτσι, συμβαίνει μόνο στο μίγμα του προθαλάμου, το οποίο είναι πλουσιότερο από την «στοιχειομετρική αναλογία». Μέσω των ειδικών οπών του διαχωριστικού, η καύση επεκτείνεται και στο φτωχότερο μίγμα του κυλίνδρου, αναφλέγοντας το. Το κέρδος της όλης διαδικασίας είναι μια καλύτερα ελεγχόμενη και αποτελεσματικότερη καύση, άρα και καθαρότερη και πιο αποδοτική.


 
Η θεωρία πίσω από την ιδέα της Honda βασίζεται σε εφαρμογές της Formula 1, ωστόσο η εφαρμογή είναι αρκετά διαφορετική. Ωστόσο, με τον στόχο να παραμένει ο ίδιος, η τεχνολογία ίσως μπορέσει να κάνει τους κινητήρες υψηλών επιδόσεων καθαρότερους, αφού αυτοί είναι οι κινητήρες που «πονούν» περισσότερο στο κομμάτι των ρύπων. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλες οι τετρακύλινδρες σπορ μοτοσυκλέτες 600 κυβικών δεν κατάφεραν να περάσουν τις Euro 5, ενώ το ζήτημα πλέον περνά και στις μεγαλύτερες sportbikes. Μένει μόνο να δούμε, πως και πότε η Honda θα εφαρμόσει την νέα της τεχνολογία ευρέως.



(Εικόνες: Bennetts BikeSocial)