Στο δρόμο

Μια καθημερινή μοτοσικλέτα οφείλει να είναι άνετη και εύκολη στη χρήση, με το  CB 500 Χ να πρεσβεύει από την πρώτη στιγμή της εμφάνιση τους αυτή την ιδεολογία, όμως με το φετινό μοντέλο η Honda το τερμάτισε, θετικά μιλώντας. Το εργονομικό τρίγωνο σχηματίζει μια  υπέρ-άνετη θέση οδήγησης  χάρη στην ψηλότερη σέλα και τις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων. Ο κορμός είναι όρθιος, τα γόνατα έχουν πιο ξεκούραστες γωνίες και η απόσταση από το τιμόνι είναι ιδανική, με το τελευταίο να προσφέρει εύκολο χειρισμό. Ο κινητήρας μετά τις επιμέρους βελτιώσεις, ανεβάζει πιο πρόθυμα στροφές μέχρι τον κόφτη, χωρίς να έχει χάσει την φιλικότητα και την ομοιογένεια του. Επιταχύνει αβίαστα από τα 0 στα 100 μέσα σε 6,00 δευτερόλεπτα, ενώ σε συνθήκες προσπέρασης από τα 60 στα 120 με 4η σχέση, χρειάζεται 7,46 δεύτερα. Δεν υπάρχει πουθενά ξέσπασμα, με την ροπή να είναι απλωμένη σε ολόκληρο το φάσμα, αν και υπάρχει μια μικρή υστέρηση στην απόκριση του γκαζιού στις πολύ χαμηλές στροφές. Η λειτουργία του σασμάν είναι υποδειγματική, ακόμα και σε βίαια κατεβάσματα, εκεί όπου ο μονόδρομος συμπλέκτης εξαλείφει το φαινόμενο του μπλοκαρίσματος του οπίσθιου τροχού. Η δύναμη που χρειάζεται η μανέτα για να αποσυμπλέξει έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό, κατά 45%, αρκετά χρήσιμο στην συνεχόμενη χρήση. Το νέο τελικό της εξάτμισης με τη διπλή απόληξη, επιτρέπει καλύτερη ροή των καυσαερίων και παράγει πιο πλούσιο και σπορ ήχο. Το νέο CB καταφέρνει να ανταποκριθεί σε κάθε δοκιμασία που θα του αναθέσεις. Μέσα στην πόλη, μπορεί να δείχνει μεγαλύτερή και πιο ογκώδης μοτοσικλέτα από τον προκάτοχο του, όμως οι αναλογίες του, δεν θα προκαλέσουν πρόβλημα ακόμη και σε στενά περάσματα, ενώ η ελαφριά αίσθηση  σε συνοδεύει όταν επιχειρείς ελιγμούς  μέσα στην κυκλοφοριακή κίνηση.

Εκτός των αστικών τειχών, το μεσαίου κυβισμού adventure θα ταξιδέψει άνετα με ταχύτητες 120-140 χλμ./ώρα χωρίς να κουράσει τον οδηγό, αφού η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί σε σχέση με τον προκάτοχο του και η ψηλότερη ζελατίνα κόβει αρκετό από τον αέρα που φτάνει στον αναβάτη. Από εκεί πάνω και μέχρι την τελική των 170 πραγματικών χιλιομέτρων, ορισμένοι κραδασμοί θα κάνουν την εμφάνιση τους, χωρίς ωστόσο να γίνονται ενοχλητικοί. Αύξηση είχαμε και στο μεταξόνιο που έφτασε στα 1445 χιλιοστά. Η  καλύτερη συγκέντρωση των μαζών εξασφαλίζει καλύτερο κράτημα στις στροφές και βέλτιστη κατανομή βάρους που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες. Το νέο Χ έχει σαφώς περισσότερες δυνατότητες στις εκτός δρόμου συνθήκες από το προηγούμενο μοντέλο. Ο νέος 19άρης τροχός βελτιώνει το χειρισμό και σου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος και τον εύκολο χειρισμό αυτής της κατηγορίας, το Χ θα αντιμετωπίσει χωρίς δισταγμό μεγάλες λακκούβες, νεροφαγώματα και πέτρες. Οι αναρτήσεις με τις μεγαλύτερες διαδρομές , απορροφούν τα πάντα στο διάβα τους και εξασφαλίζουν σιγουριά και σταθερότητα σε κάθε κακοτράχαλη ασφάλτινη είτε χωμάτινη επιφάνεια. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, ισχυρό δάγκωμα και επαρκή δύναμη. Ολοκληρώνουν τη διαδικασία επιβράδυνσης από τα 100 στα 0, μετά από 43,2 μέτρα. Σωστή και η λειτουργία του ABS, το οποίο δεν ενεργοποιείται με το παραμικρό, αλλά μόνο όταν κριθεί απαραίτητο.
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

  • Κώστας

    Παρότι φαν του 19ρη τροχού μπροστά καθότι με τη μηχανή μου μπαίνω και χώμα δεν νομίζω ότι στα μάτια πολλών συνιστά βελτίωση σε όλες τις επιφάνειες η αλλαγή αυτή.Με τον 17αρη οι αλλαγές κατεύθυνσης στη πόλη και στις επαρχιακές βόλτες είναι καλύτερες και το ύψος της μοτοσικλέτας πιο χαμηλό.Το 99% των ιδιοκτητών αυτών των μοντέρνων on off βλέπει χώμα μόνο στις φωτογραφίες.

      2
  • filippe

    Στο τεστ αυτό τα γράψατε όλα. Πράγματι εξαίρετο μηχανάκι χωρίς φανφάρες και υπερβολές. Η ιδανική επιλογή και για εμάς που έχουμε τα χρονακια μας και δεν θέλουμε σκούτερ ούτε για την πόλη. Ταξιδεύει άνετα , κάνει τα πάντα και από κάθε άποψη οικονομικό δηλαδή κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας και ασφάλεια. Προσθέτω μόνο ότι η ζελατίνα του ανεβαίνει μια θέση παραπάνω με εργαλεία. Ουσιαστικά είναι το νέο Transalp. Ευχαριστώ. Πρώην κάτοχος δύο Transalp 600 με πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας.

      134