Η μεγάλη των Adventure του λίτρου σχολή

Τέσσερις μοτοσυκλέτες που έχουν αποφοιτήσει με άριστα την σχολή της περιπέτειας και με τον κατάλληλο εξοπλισμό δεν θέτουν όρια στις αναζητήσεις που θέτει ο αναβάτης.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

SUZUKI: scooter κάνε το δικό σου .. εύκολα!

Honda Africa Twin 1000: 14.490 ευρώ 
Kawasaki Versys 1000: 14.390 ευρώ
ΚΤΜ 1090 Adventure: 13.990 ευρώ
Suzuki V-Strom 1000: 13.295 ευρώ

Ανεση – Εργονομία

Κοινός παρονομαστής και των τεσσάρων μοτοσυκλετών, είναι η άνετη και ευχάριστη παραμονή του αναβάτη πάνω στη σέλα τους. Η Africa Twin φτιάχτηκε για να προσφέρει άνεση στην καθημερινή μετακίνηση, στο ταξίδι αλλά και στις εκτός δρόμου αναζητήσεις του αναβάτη της. Η ρυθμιζόμενη σε ύψος σέλα ( 850-870χιλ.), έχει μεγάλο μήκος και σωστό πλάτος. Αυτό που δεν ρυθμίζεται, ούτε με εργαλεία, είναι η ζελατίνα. Υποδειγματικά τοποθετημένο είναι το τιμόνι, που έχει πολύ καλό πλάτος, απέχει λογικά από τον κορμό και βάζει τα χέρια σε απολύτως φυσικές γωνίες. Σε πολύ καλή θέση βρίσκεται και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας πληροφοριών, ο οποίος παρουσιάζει ό,τι χρειάζεται να γνωρίζει ο αναβάτης. Το μερίδιο της σέλας του συνεπιβάτη είναι μεγάλο, φέρει ποιοτικό αφρώδες και η προσφερόμενη άνεση βρίσκεται στα ίδια υψηλά επίπεδα με εκείνη του αναβάτη. Πάνω στο V-Strom, το σώμα σου τοποθετείται σε τέτοια θέση, που σε προδιαθέτει ώστε να γράψεις πολλά χιλιόμετρα πάνω στη σέλα του. Η σέλα με ύψος 850χιλ., εκτός από το κατάλληλο αφρώδες που υπόσχεται να κρατήσει άνετα τα μαλακά μόρια οδηγού και  συνεπιβάτη για μεγάλες αποστάσεις, έχει και την ιδιότητα να απωθεί γρήγορα το νερό. Η απόσταση της από τα μαρσπιέ είναι τέτοια, ώστε να βολέψει όλα τα φυσιολογικά αναστήματα, χωρίς έντονες γωνίες. Ο πίνακας οργάνων που συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, είναι πληρέστατος και βρίσκεται τοποθετημένος κάθετα και ψηλά, ώστε να είναι ακόμα πιο ευανάγνωστος. Η ζελατίνα παρέχει επαρκή προστασία σε οποιαδήποτε από τις τρεις θέσεις ρύθμισης. Το Versys είναι μια εξαιρετικά άνετη και φιλική μοτοσικλέτα για όλες τις χρήσεις, με ευρύχωρη θέση οδήγησης, η οποία ταιριάζει με όλους. Το νέο φέρινγκ, εκτός από αισθητικά, είναι προσεγμένο και αεροδυναμικά, με νέες διόδους που εκτρέπουν τον αέρα μακριά από τον αναβάτη, ενώ άλλες δίοδοι στέλνουν αέρα εντός του κόκπιτ, ώστε να μειώνεται η υποπίεση. Η διαδρομή της ρυθμιζόμενης ζελατίνας έχει αυξηθεί στα 75χιλ. Η σέλα με ύψος 845χιλ, έχει διαφορετική επένδυση με διαφορετικό υλικό για τα πλάγια και το πάνω μέρος, για καλύτερη στήριξη. Παραπονεμένος δεν θα μείνει ούτε ο συνεπιβάτης αφού η ιαπωνική εταιρία τοποθέτησε περισσότερο υλικό στη δική του σέλα σε σχέση με πριν. Το 1090 Adventure έχει ως στόχο την άνεση των επιβατών. Η σέλα αποδεικνύεται αρκετά άνετη και δεν κουράζει ακόμα και σε μακρινές αποστάσεις. Ούτε ο συνεπιβάτης θα παραπονεθεί. Το ύψος της βρίσκεται στα 850 χιλιοστά από το έδαφος. Η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη με τον αναβάτη να κάθεται ψηλά και τα χέρια να είναι τεντωμένα στο τιμόνι, ενώ η γωνία που σχηματίζουν τα γόνατα, δεν κουράζει. Η ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα  σε εύρος 25χιλιοστών, μέσω δύο κουμπιών στα πλάγια. Η οθόνη οργάνων της VDO, αποτελείται από ένα αναλογικό στροφόμετρο, που ενσωματώνει μια LCD οθόνη με ενδείξεις. Στα αριστερά του κοντέρ, είναι τοποθετημένη μια δεύτερη LCD οθόνη που απεικονίζει τα όλα τα χαρακτηριστικά που ρυθμίζει ο αναβάτης, 
Κινητήρες
 
Τα τέσσερα μοντέλα έχουν παρόμοια χωρητικότητα, αλλά ο κάθε κινητήρας έχει ξεχωριστή λειτουργία και απόδοση. Το 1090 είναι αυτό με τη μεγαλύτερη ονομαστική ισχύ. Η χωρητικότητα του παρέμεινε στα 1050 κυβικά αλλά η ιπποδύναμη ανέβηκα κατά 30 ολόκληρους ίππους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας τους 125 ίππους στις 8.500σαλ και τα 10,9kg ροπής στις 6.500σαλ. Το μοτέρ έχει γίνει περισσότερο νευρικό και πρόθυμο στις μεσαίες και η δύναμη κορυφώνεται ψηλά εκεί που δείχνει τα δόντια του. Τα 3  modes, Sport, Street και Rain, εναλλάσσουν την απόδοση και την απόκριση του γκαζιού, διαμορφώνοντας ανάλογα και την παρεμβατικότητα του Traction. Το Versys είναι το μοναδικό με 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, ο οποίος δέχθηκε μικρές βελτιώσεις με στόχο να γίνει πιο οικονομικός αλλά και πιο καθαρός. Αποδίδει 120 ίππους στις 9.000σαλ με μέγιστη ροπή 10,4kgm στις 7.700σαλ. Δύο έξτρα εισαγωγές αέρα βελτιώνουν την απόδοση, ενώ τα νέα 12 οπών ψεκάζουν σε πιο στενή και ομοιόμορφη δέσμη. Το Traction Control ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα παρεμβατικότητας με τον αναβάτη να έχει τη δυνατότητα να το απενεργοποιήσει. Ο έλεγχος για την κατάσταση της πρόσφυσης πραγματοποιείται κάθε πέντε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο δικύλινδρος V κινητήρας των 1.037 κυβικών του V-Strom τίθεται σε λειτουργία με ένα στιγμιαίο πάτημα του κουμπιού, χάρη στο σύστημα easy start της Suzuki. Πλέον καλύπτει και τις προδιαγραφές euro 4, χωρίς όμως να υστερεί σε δύναμη, αποδίδοντας 100 ίππους στις 8.000σαλ. και 10,5 κιλά ροπής στις 4.000σαλ. που διαχειρίζονται μέσω ενός  κιβωτίου 6 σχέσεων. Τα ηλεκτρονικά έκαναν και εδώ την εμφάνιση τους, αφού πέρα από το Traction Control 3 θέσεων, υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης (low rpm assist). O δικύλινδρος κινητήρας του Africa Twin είναι ολοκαίνουργιος και έχει σχεδιαστεί προκειμένου να συμπλέει αρμονικά με την προσπάθεια συγκέντρωσης τω μαζών και συρρίκνωσης των διαστάσεων. Η απόδοση του ανέρχεται στους 94 ίππους στις 7.500σαλ και στα 10kg-m ροπής στις 6.000σαλ. Η ταυτότητα του συγκεκριμένου κινητήρα δεν είναι η εκρηκτικότητα αλλά η εκπληκτική ελαστικότητα του και η γραμμική & γεμάτη απόδοση του σε όλο το φάσμα των στροφών. Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, ενώ ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να το απενεργοποιήσει. 
 
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
 
Διαφοροποιήσεις παρατηρούμε στο πλαίσιο και τα περιφερειακά των τεσσάρων μοντέλων. Πιο συγκεκριμένα, το πλαίσιο του V-Strom είναι αλουμινένιο περιμετρικό δύο δοκών με αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Στον τομέα των αναρτήσεων συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43χιλ με απόσβεση συμπίεσης, επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου και ένα αμορτισέρ με μοχλικό, με τις ίδιες δυνατότητες ρυθμίσεων. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν 2 τετραπίστονες δαγκάνες της tokico μπροστά με δίσκους 310 χιλ και μια διπίστονη δαγκάνα πίσω με δίσκο 260χιλ. Μέσω του συστήματος IMU της Bosch, υπολογίζονται όλες οι παράμετροι, ώστε να μπορείς να φρενάρεις με ασφάλεια ακόμα και υπό κλίση, χάρη στο cornering ABS. Η νέα Africa δομείται γύρω από ένα ατσάλινο ημί-διπλο κλειστό πλαίσιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για ευελιξία για την πόλη, σταθερότητα στο ταξίδι, στιβαρότητα και αντοχή για το χώμα. Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις, το Africa εξοπλίζεται με πλήρως ρυθμιζόμενο USD πιρούνι της Showa μπροστά και μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας πίσω, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο υδραυλικά, ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Στα φρένα δύο πλευστοί wave δίσκοι 310 χλστ. μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες και μονός επίσης wave δίσκος 256 χλστ, με μονή δαγκάνα πίσω, συμπληρώνουν την εικόνα. Το πλαίσιο του Versys είναι αλουμινένιο δύο δοκών. Στις αναρτήσεις, βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών με ρύθμιση για την προφόρτιση ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς. Η απόσβεση επαναφοράς ρυθμίζεται από το δεξί καλάμι ενώ η προφόρτιση και από τα δύο. Το αμορτισέρ έχει ελατήριο είναι μεγαλύτερης σκληρότητας (λόγω και του αυξημένου βάρους) και η απόσβεση επαναφοράς έχει πιο μαλακό set up, για υψηλότερα επίπεδα άνεσης. Στα φρένα η Kawasaki τοποθέτησε δίσκους 300 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένα δίσκο 250 χιλιοστών με δαγκάνα μονού εμβόλου πίσω. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του 1090 σε συνδυασμό με το ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι, προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και σταθερότητα. Η WP είναι και εδώ η επιλογή της Αυστριακής εταιρίας για να εξοπλίσει το μοντέλο της. Ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών, που δεν δέχεται ρυθμίσεις, εδράζει στον μπροστά άξονα. Πίσω έχει τοποθετηθεί ένα μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς. Στον τομέα της πέδησης, δύο δίσκοι 320 χιλιοστών συνεργάζονται με δαγκάνες 4 εμβόλων της Brembo, ενώ πίσω ένας μονός δίσκος 267 χιλιοστών συνεργάζεται με διπίστονη δαγκάνα.  
 
Συμπέρασμα
 
Δεν χρειάζεται να σε απασχολεί πώς θα πας, αλλά πού θα πας αφού το V-strom 1000, είναι ικανό να σε ταξιδέψει με άνεση παντού. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες  Off Road, τον τουριστικό χαρακτήρα και την ιπποδύναμη που έχουν κάποιοι ανταγωνιστές της κατηγορίας, αλλά έχει ό,τι ακριβώς χρειάζεται, ώστε να αποτελεί τη χρυσή τομή. Λιτή κατασκευή, με υψηλότατη ποιότητα κατασκευής που δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη της να γυρίσει όλο τον κόσμο σχεδόν από όπου επιθυμεί αυτός. Ό,τι και να της ζητήσεις θα το κάνει και θα το κάνει καλά, είτε αυτό είναι καθημερινή μετακίνηση, είτε ταξίδι, από άσφαλτο ή/και χώμα με έναν ή δύο. Η Africa Twin επέστρεψε με τρομερή διάθεση για περιπέτεια. Το 1090 απευθύνεται σε αναβάτες που αναζητούν ένα πολυεργαλείο για κάθε χρήση. Η ατόφια αίσθηση που αποκομίζεις είναι υπέρμετρα απολαυστική και σε ταξιδεύει μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Δεν χρησιμοποιεί ένα σωρό ηλεκτρονικά και ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, που αφαιρούν μέρος της οδηγικής εμπειρίας, παρά μόνο τα απαραίτητα και σε επιστρέφει στα μονοπάτια της πραγματικής old school οδήγησης. Περισσότερη διασκέδαση χωρίς παραχωρήσεις. Το Versys διατήρησε όλα τα δυνατά του σημεία, όπως είναι η άνεση και ο κινητήρας της και βελτιώθηκε σε κάποια που δεν παρουσίαζε και τόσο εμφανείς αδυναμίες. Αυτές οι αλλαγές την έκαναν μια ολοκληρωμένη πρόταση με κύριο στόχο την άνετη μετακίνηση κάτω από όλες τις συνθήκες. Προσθέστε και τη νέα και εντυπωσιακή-οικογενειακή σπορ εμφάνιση και έχετε μπροστά σας ένα πολύ δυνατό πακέτο.

  • Ανδρέας

    Εκείνη η YAMAHA που είναι?Περιμένουμε πως και πως εκείνο το καημένο το ΤΕΝΕRE το 700 να κάνει το μπαμ...